Gå til innhold

Nettmøte: HP stiller på nettmøte i morgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra nettmøte :

 

HP er anerkjent for kvalitetsprodukter og velfungerende supportløsning.

HP er anerkjent for kvalitetsprodukter med god garanti og supportløsning.

 

Merkelig at jeg aldri har fått tak i et av disse anerkjente kvalitetsproduktene eller har fått en 'velfungerende' maskin etter at de har vært innom HP Norge sin gode garanti og supportløsning (infocare).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle leverandører/produsenter/butikker har kunder som av en eller annen grunn er misfornøyde - og det er alltid de misfornøyde som roper høyest.

Har selv vært borti ALLE store PC-produsenter, og er uten tvil mest fornøyd med HP sine produkter og support.

 

Å skrive slikt som dette på et forum er likevel risikoutsatt, for jeg blir nå sikkert beskyldt for å jobbe i HP eller ha andre skjulte agendaer. Noe jeg da altså ikke gjør...

 

Synes svarene hans var stort sett gode, men det er klart det sikkert er kjedelig å svare akkurat det samme på akkurat de samme spørsmålene gang på gang.

 

Å innrømme feil eller svakheter på et nettmøte uten å vite bakgrunnen/faktaopplysninger er som å skyte seg selv i foten. At det er mange som er misfornøyde med support er jo selvfølgelig beklagelig, men som nevnt over så skal det noe til at den største leverandøren KUN skal ha fornøyde kunder.

Lenke til kommentar

Som datatekniker har jeg også vært borti ALLE store PC-produsenter, og er uten tvil mest misfornøyd med HP sine produkter og support.

 

Vi som kjede var enormt plaget med HP sine 'kvalitetsprodukter og supportløsninger' noe som førte til at vi måtte ansette en eksta mann kun til å ta Hp sine produkter på heltid.

 

Med enormt mange misfornøyde kunder valgte vi til slutt å ikke ta inn HP sine produkter og kun selge disse hvis en kunde kom innom å ville ha en spesifikk HP modell.

 

Alle leverandører/produsenter/butikker har kunder som er misfornøyde men Hp har nok flest med tanke på at HP faktisk vant jumbo-prisen og var det merket som hadde flest misfornøyde kunder og maskiner med høyest feilprosent.

 

Mener den artikkelen jeg nå snakker om kom ut ifor men klarer ikke finne den på nett nå.

Lenke til kommentar

Å i det hele tatt prøve å bortforklare problemene til Pavillion serien 07-09 (eller deromkring) blir nesten dumt.

Var det ikke skjerm/skjermkort så var det wlan kort eller varme problemer. Skulle likt å se rma tall på disse!!

 

Gjeeeesp for et gørr kjedelig nettmøte :thumbdown:

 

Når det er sagt har Hp mange flotte business modeller :thumbup:

Lenke til kommentar

Å i det hele tatt prøve å bortforklare problemene til Pavillion serien 07-09 (eller deromkring) blir nesten dumt.

Var det ikke skjerm/skjermkort så var det wlan kort eller varme problemer.

<RANT>Ikke glem batteriproblemene. Kjenner 5 personer/bedrifter (+ meg selv) som har hatt Pavillion (totalt ca 15 maskiner fordelt på 5 modeller) og alle disse har feilet og vært til service minst 1 gang, mange 2 ganger. I dag/etter garanti fungere bare et par av disse maskinene, som må bety at konstruksjonsfeilene aldri ble utbedret: det var kun meningen å få maskinene til å leve ut garantitiden. Å få pakket så mange møkkakomponenter inn i en boks er en bragd de fleste ikke ville klart om de prøvde. Hadde problemene vært isolert til en modell over kort tid hadde det vært greit (alle kan ta feil), men dette pågikk/pågår over flere år og rammet de fleste Pavillions. Det er klart at de må ha oppdaget at solgte maskiner med alvorlige kontruksjonsfeil/komponentfeil, men de fortsatte i samme takt og rettet heller ikke kontruksjonsfeilene på nye komponenter som ble satt inn ved service. Dette er rett og slett kriminelt.</RANT>

Mitt første og siste HP produkt.

Lenke til kommentar

Hadde en 6119 som ikke klarte å beholde batteri kapasiteten med win 7 og jeg valgte å legge inn xp og selge maskina.

 

Rett etterpå så jeg at HP hadde sluppet bios f43 (2010-04-06) som rettet opp i dette, selfølgelig er dette noe for seint.

Desverre var det noe tull med at ide/ahci valgene også ble fjernet i bios, husker ikke helt hvilke dv modeller det var snakk om.

 

Ikke bare pavilion modellene var plaget med design/komponent problemer, tx serien var også mye plaget.

 

Husker zif kablene under tastaturet på 6000 & 9000 brukte å miste kontakt med av&på bryter, touch knappene. Zif kablene måtte jeg bytte ut med zif fra ebay som så ut til å virke bedre.

 

Skulle likt å se rma tall på disse!!

 

Hehe ja, rma talla på disse på verdensbasis hadde vært noe å sett over.

Lenke til kommentar

Min gode historikk med hp som skolepcr;

- ræva ladere, av 400ish maskiner bytter vi ca 1000-1300 ladere pr år (designfeil, for svak sikring som ryker).

- forige årskull hp maskiner så kom 6700 av 7500 med defekt hk.

- ikke engang en uke med årets runde og samme tendensene som med forige årskull med feilrate(probook).

- betaler i "dyre dommer" for carepacks som lover onsite service neste arbeidsdag, tekniker kommer etter 3-5arbeidsdager.

- en måneds reperasjonstid uten carepack.

 

Den dagen jeg kjøper meg en hp maskin privat har helvete frøse over(da snakker vi bunnfryst, ikke bare litt is)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Spørs om han mener markedsledende i antall pcr eller profit da.

Dell gir jo ofte oppi 40-52% rabatt på tilbudene de spammer ut 2-3ganger i året på alt av produkter, gir de sikkert endel ekstra salg men profiten er vel ikke noe svær da akkurat.

 

men tror at om dell stilte til tilsvarende copy/paste skrytemøte så ville de også ment at de var markedsledende.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det mange gjør feil ang. det med at batterikapasiteten blir svekket, er at de fleste har i batteriet i maskinen mens de sitter med strøm lenge.. (ja man skal ha i batteriet for å lade det). Men vet man at man skal sitte lenge med strømnett på den, så sparer du levetiden på batteriet MYE ved å ta det ut isåfall..

Det er en utvikling på batteri som ikke er kommet helt dit på vanlige pc'er enda at de kan stoppe å lade når det er full ladet, så da slites batteriet.. ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...