Gå til innhold

Sør-Korea skal utvikle eget mobil-OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Niklas Plikk skrev: "Det koreanske operativsystemet har fortsatt ikke fått noe navn, men skal være helt åpent, på lik måte som Android er."

 

FYI: Google har skapt en myte om at Android er så "åpent", men det er faktisk ganske langt unna sannheten:

http://androidandme.com/2011/08/news/android-not-that-open-after-all/

 

 

Når det gjelder åpenhet er Nokia flinkest i mobil-klassen med både Symbian, MeeGo og Qt - eller var er kanskje riktigere å si, for samarbeidet med Microsoft og satsingen på WP7 gjør nok slutt på det i løpet av et par år... ;)

Lenke til kommentar

Niklas Plikk skrev: "Det koreanske operativsystemet har fortsatt ikke fått noe navn, men skal være helt åpent, på lik måte som Android er."

 

FYI: Google har skapt en myte om at Android er så "åpent", men det er faktisk ganske langt unna sannheten:

http://androidandme.com/2011/08/news/android-not-that-open-after-all/

 

 

Når det gjelder åpenhet er Nokia flinkest i mobil-klassen med både Symbian, MeeGo og Qt - eller var er kanskje riktigere å si, for samarbeidet med Microsoft og satsingen på WP7 gjør nok slutt på det i løpet av et par år... ;)

 

Helt riktig, Nokia er de som har flest åpne OS :)

Android er langt fra åpent nei...

 

Blir spennende å se hva koreanerene kommer opp med da ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Kommunisme.

 

Skal verden gå fremover må vi ha noen som tenker annerledes. iPhone hadde aldri blitt til om alle hadde blitt enig om Nokias telefoner var malen for en "god telefon".

Hva har dette med kommunisme å gjøre egentlig? Det du skriver er jo det motsatte av situasjonen. Med enda et nytt OS blir det større konkurranse, noe som er det motsatte av ensretting og stagnasjon.

Lenke til kommentar

Jeg svarte på posten over:

 

Tenk hvilket fantastisk operativsystem vi hadde hatt om alle utvikler det samme...

Aha. Sitering og/eller det å nevne hvem man snakker til kan være greit...

 

Det blir ofte meningsløst mye å lese dersom alt legges i sitat. Så lenge innlegget mitt kommer rett under det jeg kommenterer, så lar jeg det stort sett være uten videre referanser. =)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor det er kommunistisk, eller utviklingshemmende. Selv om alle konsentrerer seg om det samme, betyr det ikke at nye ideer er utelukket. Om alle OS i bunn og grunn hadde blitt bygget på det samme så alle programmer fungerer alle steder hadde vel verden vært ett bedre sted.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Når det gjelder åpenhet er Nokia flinkest i mobil-klassen med både Symbian, MeeGo og Qt - eller var er kanskje riktigere å si, for samarbeidet med Microsoft og satsingen på WP7 gjør nok slutt på det i løpet av et par år... ;)

 

Allerede skjedd - de har allerede gjort grep for å trekke Symbian ut av Open Source. De ansatte en CEO fra Microsoft, og er nå mer avhengig av at Windows Phone's lukkede OS får suksess enn det Microsoft selv er.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg svarte på posten over:

 

Tenk hvilket fantastisk operativsystem vi hadde hatt om alle utvikler det samme...

Aha. Sitering og/eller det å nevne hvem man snakker til kan være greit...

 

Det blir ofte meningsløst mye å lese dersom alt legges i sitat. Så lenge innlegget mitt kommer rett under det jeg kommenterer, så lar jeg det stort sett være uten videre referanser. =)

Så ikke legg alt i sitat da, men nevn hvem du snakker til.

Lenke til kommentar

Pjassop:

 

Så lenge posten legges inn som et svar på posten over, så bør det ikke være behov for å vise hvem man svarer. Jeg kan ikke kreve at alle leser alle postene, men om en post ikke gir mening, kan det være greit å lese posten over for å se om det er noen kontekst.

 

Kraften i utsagnet "Kommunisme." forsvinner helt dersom jeg først skal skrive "brukernavn:" først.

Nok om det. =)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...