Gå til innhold

HTC EVO 3D og LG Optimus 3D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som var enklest og ga best resultat med begge telefonene var å overføre videofilene til en USB-pinne som vi lot TV-ene lese.

 

Hvordan kan dette bli enklere enn DLNA ??

Greitt nok att man må ha raskt nettverk for å overføre HD-material via DLNA men det finnes ikke noe som er enklere enn det etter min mening.

 

Jeg vil tro de fleste brukere idag foretrekker DLNA fremfor HDMI/USB som er mer utdatert/tungvindt på en mobil idag...

Lenke til kommentar

Det var en del kommentarer om "rare filformater".

.mpo og .jps er 3d-formater og alldeles ikke uvanlige eller rare.

Det er bare å ta en titt på annet utstyr for opptak og avspilling av 3d, så vil dere se at det er .jps og .mpo som gjelder for 3d-bilder. .mpo er for eksempel nintendo 3ds sitt format når det kommer til 3d-bilder.

.jps støttes av bla. vuzix som leverer det som best kan oversettes til norsk som "videobriller".

Disse har en skjerm pr. øye og har i en årrekke støttet .jps.

For alle interesserte, jeg har flere slike og liker dem veldig godt. Jeg vil anbefale slike for dere som er interessert i å se skikkelig 3d-video på pc'en.

www.vuzix.com

 

Jeg har også i mitt eie Optimus 3d og Nintendo 3ds.

3d er virkelig tingen!

 

Ellers vil jeg gjerne at Amobil greier ut som disse "rare filformatene", og hvilke 3d-formater som ikke pr. definisjon er å regne for "rare".

Endret av ultramannen
Lenke til kommentar

Overraskende at LG kom best ut kvalitetsmessig, men et velrettet og velfortjent ballespark til HTC som aldri har tatt kamera på alvor. Får håpe man får en Android-telefon med skikkelig blits snart (xenon, ikke led).

 

Et tips til tek.no-nettverket er jo å kanskje lage disse artiklene på engelsk? Synes dere har artige og annerledes tester, som jeg tror vil ha stort markedspotensiale i verden. I tillegg er dere ikke fremmed for å bruke penger på testene, noe som faktisk mange mindre internasjonale testsider vegrer seg for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overraskende at LG kom best ut kvalitetsmessig, men et velrettet og velfortjent ballespark til HTC som aldri har tatt kamera på alvor. Får håpe man får en Android-telefon med skikkelig blits snart (xenon, ikke led).

 

Er enig i att LED blitz er leke-blitz i forhold til xenon ja..

Men de aller fleste mobilprodusenter idag har ikke fokus på bildekvalitet (noe som er helt feil mener jeg). Nokia er en av de få som produserer mobiler med xenon og bildekvalitet, og det scorer de høyt på :thumbup:

 

Btw; kjøp deg en Nokia N8 så får du xenon og super bildekvalitet, i tillegg til en super mobil på multimedia etc. ;)

 

For min egen del ser jeg ikke helt behovet for disse 3D funksjonene, men det er tydeligvis litt forskjellige behov der..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overraskende at LG kom best ut kvalitetsmessig,

 

Hvorfor det?

 

Fordi LG også var først ute med ny teknologi (=som regel masse bugs og mye hype og lav kvalitet), men også fordi de to kameraene på LG sin telefon står tettere enn på HTC sin telefon, noe som i teorien skal gi dårligere dybdefølelse. Jeg ser også for meg at HTC er den mest direkte konkurrenten til Samsung sine mobilkamera, med mange lignende modeller, og mye lik produktportefølje. Det burde igjen tilsi at bildene bør være i toppsjiktet sånn i hvert fall detalj- og komprimeringsmessig (som jeg tolket artikkelen så var LGs bilder mer detaljrike).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...