Gå til innhold

Test: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg likte godt at det var helt svart, da er det enklere å få det til å passe inn sammen med begge typer grafikkort, siden blåe hovedkort er ikke fine i lag med AMD kort syns jeg.

 

Tror nok jeg hadde gått for dette hadde jeg kjøpt maskin nå.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg veldig usikker her...

 

Har planlagt å oppgradere til Socket 1155 og var ganske interessert i Asus Sabertooth P67 B3, men nå ble jeg også ganske interessert i dette. Har god erfaring med Gigabyte, og nogen erfaring med Asus. Vet at begge produsentene er veldig gode, nesten regjerende på dette markedet (i antall solgte produkter og fornøyde kunder).

 

Noen som har peiling på pro/con "Sabertooth P67" vs "Gigabyte Z68X UD3H" ??

Lenke til kommentar

Ville også vurdert dette om jeg skulle bygget maskin i dag, selv om Asus er mitt førstevalg. Fint design med all black, og mye for pengene :)

 

RJay: forskjellene er nok ikke så store, Asus har et finere "BIOS GUI" men funksjonelt burde de være ca like gode og stabile.

 

OBS, ikke installer Gigabyte sitt overklokkingsverktøy, det kan gjøre maskine ustabil.

Lenke til kommentar

Er det ikkje sånn at på hovedkort med Z68 brikkesettet så kan ein bruke det interne skjermkortet(frå cpu/gpu'en), i tillegg til eit vanlig skjermkort?

Har dokker testa dette, og evnt kor vanskelig dette er å få det til å fungere på desse hovedkorta? På min nåværende maskin kjører eg 2 passive skjermkort for å kunne bruke 4 skjermer, så nå når eg vurderer å oppgradere så lurer eg veldig på om eg kan klare meg med 1 skjermkort mindre. ;)

Kor bra dette funker og kor vanskelig det er å sette opp kunne vore ein interressant ekstra test å lese om når dokker tester hovedkort som støtter slikt. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor har dere ikke bilder av BIOS, deres tanker om hvordan det fungerer å overklokke, nyttige/manglende funksjoner i BIOS/UEFI, er det UEFI på dette kortet, hva med ekstrafunksjonalitet?

 

Benchmarkene på ytelse er utgåtte i dag, dere burde heller droppe dette ut siden resultatene er mer avhengig av flaks enn hovedkortet. Dere må få med grunner til hvorfor man skal/skal ikke velge dette hovedkortet framfor P8Z68-V PRO eller andre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

er ikke "uefi" i form fancy gui....er visst en hybrid....men skal ha samme fordelene under panseret...bare med vanlig brukergrensesnitt.

 

Gigabyte touch bios er et windows program som inneholder alle funksjonene til bios. Ser faktisk veldig pent ut, siden de har unngått den typiske "alien spacecraft controlcenter" looken til mange hovedkortprogrammer.

 

Overklokka til 4.4ghz uten å røre vcore, men den feilet på prime95. Holder på en del med dette hovedkortet nå så det er bare å spørre/diskutere hvis noen vil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...