Gå til innhold

- Spill på disk vil overleve (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å kjøpe hyller det, kvitte seg med gamle spill man ikke spiller lengere eller sette de i boden.

 

ang artikkelen så sier jeg damn right! Er helt enig at DVD/Blu-ray formatet ikke er dødt når det kommer til spill. Nettverkshastigheten til de fleste er ikke god nok og jeg tror også at denne hastigheten ikke stiger raskt nok iforhold til mengde data som spillene er/blir på ved neste generasjon. Tror ren digital distribusjon av spill er enda lengere enn han sier: nærmere 15 år fram i tid.

 

Det eneste jeg har å utsette på DVD/Blu-ray spillene som slippes idag er den "kjedelige" innmaten (brukermanual i svart/hvitt og 6 sider)... Spillselskapene/utgiverne skulle blitt mer som Xseed Games som gir ut veldig fine RPG spill på PSP:

limited-edition.jpg

Trails In The Sky Limited Edition for PSP - Soundtrack, poster, pin og manual i fullfarge på 90 sider i bare engelsk! Kvalitet :love:

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

for min del, så er jeg kun interresert i spill som jeg skal ha på konsoll i diskformat. Jeg har relativt grei hastighet på nettet, og da er ikke nedlasting noe problem på PC, og prisene på Steam er også relativt greie.

 

På PS3 så er historien en annen, prisene på spill du kan kjøpe i butikken er gjerne helt vanvittige på PSN Store, så det er billigere å kjøpe på disk, og i tillegg så lar PSN meg bare bruke 1/4 av kapasiteten på nettet når jeg laster ned spill, om jeg er heldig.

Endret av Onizuka89
Lenke til kommentar

Fysiske kopier av spill trenger ikke ta så stor plass, jeg kaster omslaget umiddelbart og plaserer disken i en cd mappe fra Claes Ohlson. Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt alle spillene tilgjengelig digitalt. MGS4 er tydeligvis stort og ville spist opp mye lagringsplass, men de fleste konsollspill er vel ikke så store? Hvertfall ikke på xbox 360. Det er definitivt en fordel å slippe bytting av disk hver gang jeg vil spille noe annet, og den korte gåturen til butikken kan jeg også spare meg for. Dette høres kanskje ut som latskap, men husk at det samme ble sagt da fjernkontroll til tven kom for mange år siden ;)

Lenke til kommentar

Så lenge konsollene fortsetter å dra ut og sakke ned videreutviklingen av mediet, så er det en selvfølge at disk fortsatt vil være prominent. Siden Sony har rettighetene på BluRay og Microsoft vil se på det som et stort "tap" om de velger å bruke Sony's BR-spiller, vil de fortsette å bruke vanlige DVD-plater, uansett om spill etter hvert vil begynne å komme på tre og fire plater.

Lenke til kommentar

Fysiske kopier av spill trenger ikke ta så stor plass, jeg kaster omslaget umiddelbart og plaserer disken i en cd mappe fra Claes Ohlson. Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt alle spillene tilgjengelig digitalt. MGS4 er tydeligvis stort og ville spist opp mye lagringsplass, men de fleste konsollspill er vel ikke så store? Hvertfall ikke på xbox 360. Det er definitivt en fordel å slippe bytting av disk hver gang jeg vil spille noe annet, og den korte gåturen til butikken kan jeg også spare meg for. Dette høres kanskje ut som latskap, men husk at det samme ble sagt da fjernkontroll til tven kom for mange år siden ;)

 

Blasfemi? tenk å kaste fine cover. Ser ikke noe poeng med det, covere er fine, de tar seg godt ut i hylla, å det å samle på noe er en fin fin hobby, samt som gaming er en hobby. Liker å ha coverene i hylla selv, liker collectors editions med mye dill, liker generelt sett dill. At spill skal eksitere i fysisk form fremover er et krav for at jeg skal game, orker ikke laste ned store filer over crappy internett for å måtte kunn ha det på en disk, en disk jeg ikke ser for den er gjemt bak et skall. Nei for all del, hold covere, manualer ( som lukter fanatisk når de er nye! SOM en sommerbris) og alt annet dill som måtte følge med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fysiske kopier av spill trenger ikke ta så stor plass, jeg kaster omslaget umiddelbart og plaserer disken i en cd mappe fra Claes Ohlson. Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt alle spillene tilgjengelig digitalt. MGS4 er tydeligvis stort og ville spist opp mye lagringsplass, men de fleste konsollspill er vel ikke så store? Hvertfall ikke på xbox 360. Det er definitivt en fordel å slippe bytting av disk hver gang jeg vil spille noe annet, og den korte gåturen til butikken kan jeg også spare meg for. Dette høres kanskje ut som latskap, men husk at det samme ble sagt da fjernkontroll til tven kom for mange år siden ;)

 

Blasfemi? tenk å kaste fine cover. Ser ikke noe poeng med det, covere er fine, de tar seg godt ut i hylla, å det å samle på noe er en fin fin hobby, samt som gaming er en hobby. Liker å ha coverene i hylla selv, liker collectors editions med mye dill, liker generelt sett dill. At spill skal eksitere i fysisk form fremover er et krav for at jeg skal game, orker ikke laste ned store filer over crappy internett for å måtte kunn ha det på en disk, en disk jeg ikke ser for den er gjemt bak et skall. Nei for all del, hold covere, manualer ( som lukter fanatisk når de er nye! SOM en sommerbris) og alt annet dill som måtte følge med!

 

Hehe, ja det er nok litt blasfemi i manges øyne. Også i mine for noen år siden. Poenget for min del er at etter en del år med spilling sitter jeg med en ganske stor samling som tar plass. Hylleplassen min er forbeholdt bøker, og entusiasmen min for spill er nok ikke det den en gang var. Derfor måtte Mass Effect collector's edition og andre ærvervelser som jeg tidligere satt stor pris på forsvinne. Jeg kan skjønne at mange ønsker fysiske kopier de kan stille ut i hyllen, og lukten av et nytt spill kan jeg også relatere til hehe, men vi kan vel ha begge deler? Akkurat nå er digital distribusjon på konsoll ganske dårlig. Lite utvalg og nye titler kommer tidligst et halvt år etter. Tror ikke det er noen fare for at fysiske kopier forsvinner fra butikkene med det første, men det er fint for oss som føler en fysisk kopi er bortkastet å ha et valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...