Gå til innhold

– iPad 3 kommer ikke i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du føler du har et behov for en tablet (som jeg dog har vanskelig for å forstå at man kan ha), gjør det da en forskjell om den har retina-display?

Forklar gjerne en uvitende

 

Alltid greit med høyere oppløsning. Om det er viktigere på ett nettbrett spesifikt? Personlig synes jeg ikke det virker som den viktigste enheten å ha det på. Ville heller hatt det på en PC feks, om jeg ble tvunget til å velge.

 

AtW

Lenke til kommentar

hvis du føler du har et behov for en tablet (som jeg dog har vanskelig for å forstå at man kan ha), gjør det da en forskjell om den har retina-display?

Ja. På en berøringsfølsom enhet, som et nettbrett er hele opplevelsen sentrert via skjermen. Om skjermen da er bedre, skarpere og mer fornøyelig blir totalopplevelsen betraktelig bedret og sluttbrukeren får en mer intuitiv opplevelse. Man merker stor forskjell når en går fra å spille et spill på iPhone 4 med retina, for å så fortsette det samme spillet på iPad.

 

Dette vil løfte iPad enda et nivå over konkurrentene.

Lenke til kommentar

hvis du føler du har et behov for en tablet (som jeg dog har vanskelig for å forstå at man kan ha), gjør det da en forskjell om den har retina-display?

Ja. På en berøringsfølsom enhet, som et nettbrett er hele opplevelsen sentrert via skjermen. Om skjermen da er bedre, skarpere og mer fornøyelig blir totalopplevelsen betraktelig bedret og sluttbrukeren får en mer intuitiv opplevelse. Man merker stor forskjell når en går fra å spille et spill på iPhone 4 med retina, for å så fortsette det samme spillet på iPad.

 

Dette vil løfte iPad enda et nivå over konkurrentene.

 

Opplevelsen er jo sentrert rundt skjermen uansett, man ser på skjermen 100% av tiden på en vanlig PC også. For all del, sier ikke at det ikke er fint med høyere oppløsning, men jeg synes ikke det at det er touchskjerm er så vikig i så måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Flott at Apple hever lista enda en gang, håper produsentene med Android klarer å svare. Siden jeg allerede er bortskjemt med høyoppløste 15" IPS-skjermer (1600x1200 og 2048x1536) på Thinkpad ser jeg absolutt behovet for høyere oppløsning. QXGA på 10" er kanskje litt overkill, men det er jo den letteste måten for Apple å skalere opp uten å lage mye ekstra arbeid for seg selv og app-produsentene.

 

Kjøpte brukt iPad 1 etter lansering av iPad 2, og både vi, ungene og venner synes den er kjekk. Har kjøpt en billig 7" Kina-pad (til YR.no) og en brukt Nook Color med IPS-skjerm som i posten nå for å holde ut ventingen frem til Thinkpad Tablet blir billigere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...