Gå til innhold

Sniktitt: Mass Effect 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når mars kommer og innvasjonen begynner, sitter i hvert fall jeg klar for å gi mitt for planeten.

 

Huff, denne var smertefull for øynene mine! ;)

 

Mass Effect-spillene er for øvrig de eneste dataspillene som har klart å engasjere meg på mange år. Og med tanke på at toeren var så mye bedre enn eneren, har jeg full tiltro til at denne versjonen også blir verdt å investere i. Spørsmålet er om jeg bør vente et år etter utgivelse med å kjøpe det, fordi det som regel er da innholdet er ferdig og utgitt som en haug med DLC'er...

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må fyre opp Mass Effect 2 igjen jeg. For det er få som spill som har engasjert meg så lite som Mass Effect. Jeg vet ikke helt hva det er, men spillene (1 & 2) føltes så veldig statisk. Som RPG ble det for tynt, og som FPS ble det for dårlig. Det faller liksom mellom 2 stoler synes jeg. Men det er tydelig at mange er uenige i dette, så jeg får kanskje gi 2'ern et nytt forsøk?

Lenke til kommentar

Da er det bare å kjøre igjennom 2eren på "Bad-Guy" så kan jeg runde 3-eren på good og bad :D Kjempegøy å være slem egentlig.

 

*Slam* "Sooner or later someone had to do that, and you know it"

 

"I had enough of this" *Slam*

 

"I should have done this a long time ago" *Slam*

 

Å dra til uskyldige mennesker i spillet er fantastisk gøy :D haha.

 

Gleder meg, jeg SKAL ha collector om jeg så må tråle hver eneste butikk i landet. :cool:

Lenke til kommentar

Alle klassene i spillet har nå tilgang på alle våpen, og du kan finne en rekke oppgraderinger til disse rundt forbi i universet.

 

Hvorfor stoppe her? Hvorfor ikke gi alle klassene tilgang til alle abilities? Hvorfor ikke bare fjerne alle klassene? Kjedelig og irriterende å måtte ta valg når alt spillerne vil er å plaffe ned ting og se aliens kline.

 

Håper at awesomebutton gjør sitt inntog igjen også. Er så kjedelig å måtte bruke forskjellige egenskaper for å vinne kamper.

 

*sukk*

 

I det minste dukker vel Tali opp som en launch day DLC tipper jeg. :p

 

(Spillet blir vel forøvrig underholdende nok vil jeg tro, siden Mass Effect i alle fall ikke later som det har noe som helst med RPG å gjøre lenger, men i stedet satser på å være et historiedrevent 3PS)

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Liker egentlig ikke det jeg leser i denne previewen. Virker som at det nå er et "rent" skytespill, som i tillegg virker litt middelmådigt... Likte ikke retningen Mass Effect 2 tok, der det egentlig var skyting hele veien krydret med en gjennomsnittlig historie. Var ikke noe spesielt "episk" man opplevde, verken i form av noen spesielle scener i spillet eller gjennom boss-fights.

 

Dette blir nok et spill som jeg skaffer meg fra brukthylla, er så mange andre spill som virker mye mer interesanne. Mass Effect føyer seg inn i min liste over franchiser jeg er lei av.

Lenke til kommentar

Liker egentlig ikke det jeg leser i denne previewen. Virker som at det nå er et "rent" skytespill, som i tillegg virker litt middelmådigt... Likte ikke retningen Mass Effect 2 tok, der det egentlig var skyting hele veien krydret med en gjennomsnittlig historie. Var ikke noe spesielt "episk" man opplevde, verken i form av noen spesielle scener i spillet eller gjennom boss-fights.

 

Dette blir nok et spill som jeg skaffer meg fra brukthylla, er så mange andre spill som virker mye mer interesanne. Mass Effect føyer seg inn i min liste over franchiser jeg er lei av.

 

Selv om historien kanskje bar litt preg av å være en mellometappe i ME2, så synes jeg spillet hadde interessante figurer, som man bryr seg om, og en en adskillig mer strømlinjeformet opplevelese. ME1 er preget av utrolig mange dølle sidequests feks. Mye er veldig bra forbedringer i ME2, selv om det på mange måter er et skytespill med litt krydder, heller enn et tradisjonelt rollespill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Liker egentlig ikke det jeg leser i denne previewen. Virker som at det nå er et "rent" skytespill, som i tillegg virker litt middelmådigt... Likte ikke retningen Mass Effect 2 tok, der det egentlig var skyting hele veien krydret med en gjennomsnittlig historie. Var ikke noe spesielt "episk" man opplevde, verken i form av noen spesielle scener i spillet eller gjennom boss-fights.

 

Dette blir nok et spill som jeg skaffer meg fra brukthylla, er så mange andre spill som virker mye mer interesanne. Mass Effect føyer seg inn i min liste over franchiser jeg er lei av.

 

Selv om historien kanskje bar litt preg av å være en mellometappe i ME2, så synes jeg spillet hadde interessante figurer, som man bryr seg om, og en en adskillig mer strømlinjeformet opplevelese. ME1 er preget av utrolig mange dølle sidequests feks. Mye er veldig bra forbedringer i ME2, selv om det på mange måter er et skytespill med litt krydder, heller enn et tradisjonelt rollespill.

 

AtW

 

Helt omvendt her, jeg brydde meg nesten ikke noe om de figurene man fikk på laget sitt. Det ble for mange liksom, og du ble aldri godt nok kjent med de. Det er nå jeg innser hvor mye bedre jeg faktisk likte enern.

Lenke til kommentar

Noe info ute om hvordan det man har gjort i ME1 og ME2 påvirker spillet? I ME2 sendte jeg noen folk i døden i siste oppdraget som kanskje kan ha noe å si i ME3. Men på den andre siden; Det er jo bare å fyre ME2 og spille gjennom det siste oppdraget og drepe noen av de som ikke har noen innvirkning på ME3. ;)

(Edit: Helsikes telefon-ordbok.)

(Edit2: Noe besvart i tidligere post så jeg.)

Endret av captzalo
Lenke til kommentar

Jeg kasta også vekk ME1 fordi hele starten var som en dårlig first person shooter. Men så leste jeg diverse supre reviews iløpet av ett år, og ME2 var rett rundt hjørnet, og bestemte meg for å presse meg forbi den kjipe begynnelsen (før man kommer til The Citadel). Og da fant jeg gullkornet, så fort spillet åpnet seg opp fra korridor-shooter genren til free roaming galactic superhero, når jeg kunne fly rundt hvor jeg ville og lande og finne artifacts og dumpe borti tilfeldige subquests. Selv om alle planetene man landa på fulgte 3-4 generiske templates. Og Mako-kjøringa var latterlig. Syns toern tapte seg endel når alle hovedoppdragene gikk tilbake til korridor-skyte templaten igjen, man springe stort sett bare fremover langs en ferdiglagd sti til man finner motstand, og til slutt, bossen.

 

Men så har man jo det evige dilemmaet. Blir verdenen FOR åpen må man ha tonnevis av generiske karakterer og generiske missions, ala Morrowind/Oblivion. Skal man fortelle en tightere historie må man nødvendigvis lede spilleren ned en fastlagt sti så de ikke skal gå glipp av alt eller være på feil sted til feil tid bestandig.

 

Spiller ikke for å se to tegnefigur-karakterer kline halvnakne neeida...

 

Synes også toeren ble for mye "dating simulator", man behandla jo bare party memberne som rene sexobjekter man enten flørta med for å få til sengs, eller ignorerte fordi de ikke var "sexy nok".

 

Hvis jeg bomma på en dialog og fikk negativ influence hos en sexy karakter, var det bare å reloade å prøve pånytt. Den fokusen syns jeg blir veldig feil. Og når det første man ser av Miranda er en GIGANTISK ass shot og digre pupper er jo stien bestemt allerede.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Heilt greitt at dei vil gjere actiondelen så god som mogleg - spelet vert jo ikkje meir RPG av at eit anna aspekt er dårleg - men ut i frå artikkelen høyrest det ut som om dei ikkje heilt får det til. Fiendar som vert pants-on-head retarded med ein gong du flankerar dei er ikkje det eg først og framst forbind med (formodentleg) godt trent pseudomilitært personell, og at dei "stikk ut" frå dekning uansett er litt tåpeleg.

 

Det var forresten granatar i ME1 òg. :)

 

Er òg eit eller anna som - for meg - skurra med høve til korleis Bioware handsama kvinnelege karakterer i ME2 kontra ME1. Mange pappfigurar, og endå fleire flaue ass-shots. Heile datingsimulator-greia var surrealistisk på ein ikkje-heilt-morsom måte; det kjendes ofte ut som om Shepard var hovudrolleinnehavar i ein scifi-utgåve av Twilight.

Lenke til kommentar

Rompå var skeive på Miranda uansett, og hun var genmanipulert også. Gjør ikke det mer flauere. Spillet oppfordrer damer til å ta silikon eller endre utseende :tease: . " Romansescenene" var latterlige. Hotel Cæsar sine scener fremstår som mesterverk i forhold til Mass Effect 2

 

Jeg likte storyen mye bedre i ME1. ME2 ble bare et "meh" i mine øyner med kjedelige karakterer, ikke noe skikkelig bad guys som Saren var!!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med deg om Saren, beste bad-guyen jeg har vært borte i i noen som helst spill.

Men nå håper jeg du mener romansescenene i hotel cæsar og ikke resten :p

Jeg syntes at ME2 var et utrolig godt spill, men jeg manglet WOW-følelsen.

 

 

 

Når de avslørte at Collectors var Protheans så var det lissom mer "åja" enn "WTF?! Kødder du?!?!" - følelsen jeg fikk oftere i ME1 enn i toeren :)

 

 

 

Men fortsatt ett veldig veldig godt spill :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg følte meg litt som en skuespiller i en daglig amerikansk såpeopera med crew members som krangla fordi jeg hadde flørta med begge, eller bare snakke med enkelte folk for å prøve å få dem til sengs på et eller annet punkt siden jeg hadde lest om disse "sexscenene". Noen ganger glemte jeg bort hele storyen og bare lurte på når denne berømte sexscena skulle komme, og om jeg hadde sagt de rette tingene til de rette personene for å fullbyrde romansen. Det er ikke slikt et episk sci-fi opera skal fokusere på syns jeg.

 

Var nesten bedre på 90-tallet når party members var bare stillestående portretter, og bittesmå 2d figurer ingame. Fikk ikke det der sexfokuset.

 

The witcher 1+2 går i samme fella. Nesten mere fokus på hva man sier til damene man snakker med enn å bry seg om historien i spillet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...