Gå til innhold

Prøvespill Might & Magic Heroes VI nå (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Torrent? Og med egen gamer tracker? Hvordan kan jeg si nei.

 

Faktisk den første vi slenger ut på vår egen tracker og med vårt eget torrent-opplegg i bakgrunnen! En verdig test, og som tydligvis har vært såpass populær at vi også har fått stresstestet et par småting underveis - uten at det ble noen problemer av den grunn! Takk til alle som har bidratt med båndbredde underveis også for å gi folk enda raskere tilgang på dataene - vi bidrar med en god mengde båndbredde selv, men jeg gjetter på at skyen tar over mesteparten av lasten etter hvert.

 

Og dere mener vel oktober (som det står i infoboksen), ikke september (som det står nederst på sida).

 

Det er nå rettet opp :-) Takk for at du sa i fra!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange amerikanere som laster ned?

post-12016-0-54313200-1313832099_thumb.png

Torrent? Og med egen gamer tracker? Hvordan kan jeg si nei.

 

Faktisk den første vi slenger ut på vår egen tracker og med vårt eget torrent-opplegg i bakgrunnen! En verdig test, og som tydligvis har vært såpass populær at vi også har fått stresstestet et par småting underveis - uten at det ble noen problemer av den grunn! Takk til alle som har bidratt med båndbredde underveis også for å gi folk enda raskere tilgang på dataene - vi bidrar med en god mengde båndbredde selv, men jeg gjetter på at skyen tar over mesteparten av lasten etter hvert.

 

 

Tilbys det ikke en måte utenom torrent for de som vil ha ned demoen?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har alltid, og vil mest sannsynlig fortsette i evig tid, å se på Heroes III som det ultimate Heroes spillet. Ble skuffet over Heroes IV, mens Heroes V var et spill utviklet nogenlunde i riktig retning i forhold til hva jeg ønsket fra de gamle spillene. Dog synes jeg at Heroes V gikk for tregt, og hadde mange små irritasjonsmomenter og feil designvalg. Fikk håpet opp med Heroes VI, og jammen ble jeg overrasket over demoen! Jeg føler det er Heroes III i en oppdatert drakt, litt som Heroes V prøvde å være. Heroes VI er i 3D, ja, men det er ikke slikt som i 5'eren hvor man måtte vri på kameravinkelen for å få med seg ting som lå skjult. Brettene er satt perfekt opp til bruken av 3D, musikken er helt herlig og kan minnes veldig om musikken til Heroes III. Hører de har prøvd å gjenskape, eller bruke elementer fra tidligere musikk i dette? Flott! For jeg mener jeg hørte noen kjente noter. Stemningen er herlig, det nye experience/level systemet er overraskende bra. Hvem har ikke blitt irritert over å måtte velge mellom "Mysticism" og "Eagle Eye"? Det må du ikke nå. Nå kan du velge akkurat det du vil ha. Greit nok at random trekning av skills er litt av sjarmen i Heroes, men nå har man mer valg til å bygge karakteren akkurat slik du ønsker.

 

Eneste minus fra meg; få inn town-view. Det er alltid like koslig å være "inne" i byen, og se at bygninger blir bygd. Håper de eventuelt endrer mening om dette, og implementerer det før utgivelse. Og for all del; 2D town-view. Slik det var i Heroes V var HELT håpløst.

 

Heroes of Might & Magic-serien er, og forblir favoritten innenfor strategispill for meg.

Lenke til kommentar

Her kan man forøvrig stemme over hvordan man ønsker town-view. Synes den varianten som ble presentert i demoen kanskje ble litt i snaueste laget, det er tross alt et av de mest ikoniske elementene i serien. Men sånn ellers ble jeg egentlig positivt overrasket over demoen. Ikke noen revolusjon, men virker som en solid oppgradering fra Heroes V.

Tommel opp for at de bruker klassisk Heroes musikk! :new_woot:

Lenke til kommentar

Denne demoen slukte fort 10 timer av kvelden min. Klarte selv aldri bli glad i Heroes V, men det gikk mange timer ned i Heroes IV (Heroes III er litt før min tid), og jeg føler det er et steg tilbake til røttene. 3D-modellene er ikke i veien slik som i V, hvor du må snu og vri rundt hver eneste krok for å se at du ikke gikk glipp av noe - kartet er laget som om det fremdeles var 2D.

 

Skal ikke forsøke å utgi meg selv som en connoiseur, men jeg frykter at dette spillet setter julekarakterene mine i fare.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange amerikanere som laster ned?

 

Vi tillater at torrent-filene våre blir eksponert via DHT (Distributed Hash Table - i praksis trackerløs peer-oppdagelse), så dersom du har DHT skrudd på i torrentklienten din (eller - uten at jeg husker helt nøyaktig om det er tilfelle - har kontakt med noen som har kontakt med andre DHT-noder), så vil også andre få beskjed om at du har en innholdet for en gitt .torrent-fil og hvem som klienten kan henvende seg til for å få tak i den. Det betyr at også klienter som ikke har åpnet selve .torrent-fila fra gamer.no kan dukke opp i peer-lista og prate med announce-serveren vår (og dermed bli en del av nettverket via den vanlige trackeren).

 

Vi har ikke helt bestemt for oss om dette er slik vi ønsker å ha det i all framtid, men foreløpig fungerer det godt nok - det gir tilgang til et større nettverk og sørger for at fildataene sprer seg enda raskere til flest mulig klienter. Minuspunktet er at det gir en større andel av "ikke-gamer"-klienter, som ikke nødvendigvis er like flinke til å bidra som det våre lesere .. selvsagt .. er. Vi får se hva resultatet blir i praksis, og så ev. gjøre endringer ut fra det i framtiden.

 

Faktisk den første vi slenger ut på vår egen tracker og med vårt eget torrent-opplegg i bakgrunnen! En verdig test, og som tydligvis har vært såpass populær at vi også har fått stresstestet et par småting underveis - uten at det ble noen problemer av den grunn! Takk til alle som har bidratt med båndbredde underveis også for å gi folk enda raskere tilgang på dataene - vi bidrar med en god mengde båndbredde selv, men jeg gjetter på at skyen tar over mesteparten av lasten etter hvert.

 

Tilbys det ikke en måte utenom torrent for de som vil ha ned demoen?

 

Nei. Vi har pr. i dag ikke ønske om å gå i samme retning og ha samme infrastruktur som det dedikerte filnedlastingstjenester har (det er ikke det vi ønsker å bruke tiden vår på å drifte og vedlikeholde), så foreløpig er det ikke aktuelt med en direkte nedlastingstjeneste. Når filene er i den størrelsen som det er snakk om her dukker det opp en del utfordringer i forhold til brukermengden vår - det å bruke torrents for distribusjon av store mengder data løser alle de problemene av seg selv - så da er det et selvsagt valg for oss foreløpig :-)

Endret av fiskfisk
Lenke til kommentar

demo = open beta altså;)

 

ja det har hotseat, for og spille alle lagene i hotseat må du først lage ein hero til kvert lag .

 

 

ja, å forhånds selge spillet med lovord om beta... nå kommer betan som demo, jeg kan ikke si jeg var like overbevist som annmelderen var, og selv med kiip by, så kommer dette ikke til å loade turns noe raskere en forgjengeren... siden det så helt likt ut (på map mode ja) eller så virka combat mere spennde med healers... selv om det ble enkelt mot ai med en healer med "over time heals" dog fikk jeg heller ikke prøve mer en 3-4 units før d sa stopp...

 

har bestilt, men tviler på at dette blir bedre en heroes 2 og 3.

Lenke til kommentar

Har alltid, og vil mest sannsynlig fortsette i evig tid, å se på Heroes III som det ultimate Heroes spillet. Ble skuffet over Heroes IV, mens Heroes V var et spill utviklet nogenlunde i riktig retning i forhold til hva jeg ønsket fra de gamle spillene. Dog synes jeg at Heroes V gikk for tregt, og hadde mange små irritasjonsmomenter og feil designvalg. Fikk håpet opp med Heroes VI, og jammen ble jeg overrasket over demoen! Jeg føler det er Heroes III i en oppdatert drakt, litt som Heroes V prøvde å være. Heroes VI er i 3D, ja, men det er ikke slikt som i 5'eren hvor man måtte vri på kameravinkelen for å få med seg ting som lå skjult. Brettene er satt perfekt opp til bruken av 3D, musikken er helt herlig og kan minnes veldig om musikken til Heroes III. Hører de har prøvd å gjenskape, eller bruke elementer fra tidligere musikk i dette? Flott! For jeg mener jeg hørte noen kjente noter. Stemningen er herlig, det nye experience/level systemet er overraskende bra. Hvem har ikke blitt irritert over å måtte velge mellom "Mysticism" og "Eagle Eye"? Det må du ikke nå. Nå kan du velge akkurat det du vil ha. Greit nok at random trekning av skills er litt av sjarmen i Heroes, men nå har man mer valg til å bygge karakteren akkurat slik du ønsker.

 

Eneste minus fra meg; få inn town-view. Det er alltid like koslig å være "inne" i byen, og se at bygninger blir bygd. Håper de eventuelt endrer mening om dette, og implementerer det før utgivelse. Og for all del; 2D town-view. Slik det var i Heroes V var HELT håpløst.

 

Heroes of Might & Magic-serien er, og forblir favoritten innenfor strategispill for meg.

 

 

enig at V var tregt, men så må du også huske på at d du spilte i beta eller demon, var meget små maps, men få/lite AI. Men håper virkelig de får optimalisert det. å vente i "lengere" tid på en turn dreper spillet.. kan heller ikke skjønne hvorfor det ska ta så mye lengere tid å kalkulere AI nå enn før, når mesteparten foregår på "mørke" ommråder... min galaxy s2 kjører forsåvidt heroes 2 gold helt fint =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...