Gå til innhold

– Bedre enn fotolabben


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...men med noen forbedringer og trekkplastre. For eksempel har denne multifunksjonsskriveren et berøringspanel på 19,8 cm, med en mindre (se bildet) skjerm intergrert, også den berøringssensitiv. I tillegg har skannerenheten på PX830FWD dobbelt så høy oppløsning, hele 4800 dpi, og PX830FWD har også innebygget faks

....og arkmater (noe jeg syns kan være en kjekk ting) :yes:

Endret av JrRRr76
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg ikke skal prøve å få skaffet meg en av de der...

 

Hvordan er Epson på blekkostnader kontra Canon (som jeg har nå)? Har en IP4000R om det skulle være relevant.

 

Dpreview testet nettopp slike, riktignok forrige generasjon, men du skal lese specen grundig for å finne forskjeller fra versjon til versjon.

 

http://www.dpreview.com/printerreviews/1107allinoneprinters/

Lenke til kommentar
Hvordan er Epson på blekkostnader kontra Canon (som jeg har nå)? Har en IP4000R om det skulle være relevant.

Ligger vel på noe av det samme, selv pleier jeg å kjøpe blekk til min PX700W på eBay herfra.

http://shop.ebay.com/delcomcomputers/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686

 

Mulig at det ikke står for PX730W men om du ser på bunnen eller toppen av de blekkpatronene som følger med skal de stå et nummer som sier hvilken type/versjon av den blekkpatronen som har riktig farge og da er det bare å finne matchende nummer der.

Lenke til kommentar

Det kan godt hende de beste blekkspruterne tilbyr bedre kvalitet enn en fotolab. Men prisen blir ofte helt på tryne når man ser på totalkostnadene. Min Canon MP620 var i hvertfall bomkjøp, selv om kvaliteten er god. Den spiser jo opp patroner raskere enn jeg rekker å bestille nye :(

Må si meg enig der, har en Canon MG6150 som har et blekkforbruk som er helt latterlig. Såpass drøyt at jeg neppe kommer til å kjøpe en fotoskriver igjen, med mindre produsentene skjerper seg. I løpet av et halvår ble den nesten ikke brukt, kun noen få tekssider (sort/hvitt), like fullt har den klart å rense bort tre fargepatroner (enten det, eller så feilrapporterer den tomme patroner). Til det gjøres noe med forbruket til printerne kommer jeg heller til å bestille de få bildene jeg er interessert i å få fysisk kopi av. Det er veldig mye billigere.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Det kan godt hende de beste blekkspruterne tilbyr bedre kvalitet enn en fotolab. Men prisen blir ofte helt på tryne når man ser på totalkostnadene. Min Canon MP620 var i hvertfall bomkjøp, selv om kvaliteten er god. Den spiser jo opp patroner raskere enn jeg rekker å bestille nye :(

Jeg har akkurat kjøpt en A3+ skrier fra Canon (IX6550) og jeg synes ikke prisen ble så avskrekkende. Jeg får en 15-20 A3 utskrifter fra et sett fargepatroner (+ ca 20% av sort blekk). Med godt papir, så er det en pris på under 50 kroner per utskrift. En pris jeg absolutt kan leve med. Men jeg hadde ikke printet ut 10x15 på skriveren ...

Lenke til kommentar

Har den litt tidligere modellen PX710W. Meget fornøyd! Den første printeren jeg har vert borti der faktisk wireless delen funker som den skal og softwaren ikke er en 3GB pakke med bloat. Blekkprisen er ikke ille heller. 80-90kr for individuelle patroner. Det er 30-50kr billigere en tilsvarende modeller jeg har sett fra HP og Canon.

Lenke til kommentar

Problemet med å nesten ikke bruke en printer, er at hver gang du skrur den på, så må dysene renses fordi gammelt blekk har størknet og tettet de. Det brukes en del blekk hver gang en printer må renses, så en god del av forbruket ditt ligger nok i det.

Den har nesten utelukkende stått på, det er mest praktisk med en nettverksskriver. Det er mulig de uansett kjører et renseprogram med et visst intervall, det har jeg ikke satt meg så godt inn i. Det er i alle fall et betydelig større forbruk enn jeg har erfart med tidligere (og langt billigere) printere. Jeg synes ikke det er holdbart. Det innebærer tusenlapper i blekk i året, før du i det hele tatt begynner å bruke en printer. Jeg vil rett og slett hevde at slike printere bare er hensiktsmessige for spesielt interesserte. Jeg var selvsagt klar over at det er en kynisk bransje hvor mye av fortjenesten ligger i å selge blekk med heftig profitt, men det er en smertegrense for hva man som forbruker bør finne seg i, den grensen føler jeg er krysset for min del. Nå er vel dette en avsporing all den tid jeg snakker om en spesifikk Canon-printer. Jeg har ingen formening om hvordan situasjonen er med den omtalte printeren. Men jeg føler at det hadde vært interessant for meg som kunde å få vite mer om reelt blekkforbruk før jeg handler, det ville være et ganske viktig kriterie for meg. Men slikt er det jo vanskelig å belyse i en omtale, det tar jo litt tid før man får et grunnlag for å uttale seg. Kanskje hadde det vært en god idé med en side hvor brukere kunne rapportere inn selv, føler det er en bransje som hadde hatt godt av å bli holdt litt i ørene.

Lenke til kommentar

Hvis printeren står påslått, kjører den rens ved jevne mellomrom, derfor kan du fort bruke opp flunkende nye fargepatroner uten å skrive ut noe som helst i farger.

 

Har "løst" problemet på min Brother ved å teipe over sensorvinduene på fargepatronene med sort eletrikerteip, da tror den at de er fulle. Uten dummy patronene nekter den å skrive ut selv om jeg velger sort-hvitt/gråskala...

 

Blir nok å kjøpe noen nye fargepatroner snart, men setter dem ikke i før jeg vet at jeg har noen større bilder som skal skrives ut.

Lenke til kommentar

Desto større grunn til at reelt blekkforbruk burde opplyses. "Blekkforbruk i stand-by" eller lignende. Jeg synes det er rart at blekk størkner så mye raskere nå enn før, i alle fall i en slik grad at det er nødvendig å rense bort to blekkpatroner i året. Da er det bedre å måtte skylle dem i varmt vann én gang hvert jubelår, hvis det mot formodning skulle bli problemer.

Lenke til kommentar
Det er i alle fall et betydelig større forbruk enn jeg har erfart med tidligere (og langt billigere) printere. Jeg synes ikke det er holdbart.

Jeg er enig i det.

 

Jeg har en Canon IP4000R, og den slås kun på når jeg skal bruke den. Det er et og annet sjeldent bilde, og noen få ark ellers i året. Patronene holder faktisk ganske lenge på den. Men hadde den stått på, kunne det jo vært at den drev og renset nå og da, og da ville nok patronene gått tomme mye raskere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...