Gå til innhold

Robot løfter bestefar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg kommer på gamlehjem ser jeg for meg at det vil være hyggelig å kunne slå av en prat med pleierne en gang i blant. Greit at de bruker roboter for å gjøre de tyngre løftene og gjøre "drittarbeidet", men jeg klarer ikke se for meg et liv på gamlehjemmet med kun roboter og andre pleietrengende rundt meg,

Lenke til kommentar

Altså, når jeg er 80 år og stumper på veien inn til dass er det sikkert ganske skremmende hvis en robot kommer marsjerende bortover gulvet mot meg og lemper meg tilbake i køyen. Dessuten skal man føle seg verdsatt og tatt vare på når man er på et eldrehjem. Tviler på at en robot med superkrefter gir samme tryggheten.

 

Menmen... nå snakker jeg flere år fram i tiden. Poenget var: roboter på eldrehjem er ikke en god idé. La oss heller gjøre som i filmen iRobot; få behjelpelige roboter i hjemmet som kan tenke til en viss grad, utføre oppgaver for oss og rett og slett fungere generelt sett som en hund i en menneskekropp. Da snakker vi!

Lenke til kommentar

Du så bare de første ti minuttene av filmen eller? :p

 

Roboter på sykehjem kommer ikke til å erstatte mennesker totalt. Da man fikk telefonen trodde man at folk skulle slutte å møtes.

 

Jeg tror roboten kan gjøre at de pleietrengende faktisk får mer sosial interaksjon nettopp fordi de frigjør pleierne sin tid slik at de kan prate med pasientene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...