Gå til innhold

Sniktitt: Lenovo ThinkPad Tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt interessant. Større skjerm til å jobbe på via Citrix er alltid positivt. Mobilen blir litt knotete til alt annet enn de enkleste tingene (via Citrix vel å merke). Masse inn og utganger av forskjellig sort er også veldig positivt i min bok.

 

Kunne hatt bittelitt høyere oppløsning på skjermen kanskje. Smelt til med fullHD f.eks., det hadde vært veldig bra.

Lenke til kommentar

Kunne hatt bittelitt høyere oppløsning på skjermen kanskje. Smelt til med fullHD f.eks., det hadde vært veldig bra.

Husk at dette er en mobil-prosessor som er designet til å kjøre telefoner med 800x480 (WVGA) oppløsning. Samme prosessor brukes nå til å kjøre nettbrett i 1280x720 (WXGA). En tablet med full HD oppløsning ville blitt en "hakkete" opplevelse.

Jeg venter spent på neste generasjon...

Lenke til kommentar

JohndoeMAKT: Dette er en sniktitt, og ikke en fullverdig test. Kun en liten brøkdel av sikkerhetsfunksjonene ThinkPad Tablet støtter er nevnt :)

 

Nettbrettet kan kryptere internt lagrede data - og det kan også kryptere minnekortet du setter i. Dersom jeg forstod presentasjonen riktig skal det også være i stand til å kryptere dataene som er på minnekortet når du setter det i brettet - men det har vi ikke testet, så ta det med en klype salt.

 

Programvaren kan også styre detaljerte funksjoner i telefonen. Ulike markedsplasser kan skrus av og på, kamera kan skrus av og på osv osv. Listen over funksjoner som kunne detaljstyres var svært lang.

 

Det eneste jeg ikke la merke til underveis var noen kryptert meldingstjeneste alla den du finner på BlackBerry-enheter.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Kunne hatt bittelitt høyere oppløsning på skjermen kanskje. Smelt til med fullHD f.eks., det hadde vært veldig bra.

Husk at dette er en mobil-prosessor som er designet til å kjøre telefoner med 800x480 (WVGA) oppløsning. Samme prosessor brukes nå til å kjøre nettbrett i 1280x720 (WXGA). En tablet med full HD oppløsning ville blitt en "hakkete" opplevelse.

Jeg venter spent på neste generasjon...

 

 

Tegra2 kom først til nettbrett også mobil etterpå,

Når nvidia først viste frem tegra2 1år før den kom på markedet, så var det tablet med hd film som ble presentert.

Uansett er tegra3 rett rundt hjørnet med quadcore. Den endrer alt.

Lenke til kommentar

Kunne hatt bittelitt høyere oppløsning på skjermen kanskje. Smelt til med fullHD f.eks., det hadde vært veldig bra.

Husk at dette er en mobil-prosessor som er designet til å kjøre telefoner med 800x480 (WVGA) oppløsning. Samme prosessor brukes nå til å kjøre nettbrett i 1280x720 (WXGA). En tablet med full HD oppløsning ville blitt en "hakkete" opplevelse.

Jeg venter spent på neste generasjon...

 

Nå er det vel neppe prosessor/"skjermkort" som gjør at det er vanskelig/dyrt å lage en pad i dag med fullHD. nVidia Tegra 2 har ingen problemer med å spille av video i 1080P, og da ser jeg ikke helt problemet med å vise bilder, en desktop eller nettleser i denne oppløsningen. Det er vel heller kostnaden ved selve skjermen som så langt har gjort at ingen(?) pads kommer med så høy oppløsning.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Artig at samme nettsted beskriver Asus eee Pad Transformer med høy vekt (680 gr)som det negative og ThinkPad Tablet som akseptabel vekt (713,5 gr). Spiller ikke noe rolle med verken 680 eller 713 gram for min del men virker litt tilfeldig på hva dommen kan bli i en test.

Lenke til kommentar

orohne: Med fullstørrelse USB integrert i brettet, pekepenn integrert i brettet, fysiske knapper - og betydelig mer robust proffunksjonalitet synes vi ThinkPad Tablet rettferdiggjør vekten i noe større grad enn hva selve nettbrettet Transformer gjør.

 

Ser vi på tastaturtillegget til Transformer er det klart at du får en del mer igjen for vekten - med både taster, fullstørrelse USB og vanlig SD-port, men Transformer er fortsatt ingen lettvekter sammenliknet med ultraportable PC-er og netbooks.

 

JohndoeMAKT: Jeg har kontaktet Lenovo for å få mer detaljert rede på hvordan krypteringen fungerer. Kommer tilbake til deg :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...