Gå til innhold

Microsoft fyrer opp Windows 8-bålet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alltid stor ståhei når MS lanserer et nytt windows produkt. Det er ikke uvanelig med et år med hype og lovnader om ditt og datt.

Jeg synes det er merkelig at ingen stiller spørsmålstegn ved hva vi betaler for.

Hvis oprativsystemet MS lanserte sist, windows 7 kun holder et par år, så virker det på meg som om MS har levert et dårlig produkt i utgangspunktet.

Jeg skjønner at ny teknologi kommer fortløpende, men for en stor aktør som MS, så burde ikke det være noen nyhet og det må da kunne gå ann å legge opp oprativsystemet på en slik måte at det går ann å oppdatere de delene som er utdaterte.

Lenke til kommentar

Windows 7 kommer nok til å holde ut flere år. Se f.eks på windows xp som ble utgitt i 2001, MS har lovet support til den til 2015, altså 14 år med oppdateringer og bugfix.

 

Det er ikke sånn at man alltid må ha det nyeste og beste. Men utviklingen går videre og dermed er det behov for nye versjoner med nye funksjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

W8 blir sikkert like bra som de foregående Microsoft-OS'ene. Ny maling oppå et gammelt rakleverk. En registerstruktur som er helt håpløs, en blanding av brukerfiler og systemfiler, et åpent sår for virus og malware, osv.

 

Og så gleder vi oss til å finne igjen gamle, gode Win95 og XP-dialogbokser etter et par lag ned i hierarkiet. Det er jo alltid så lekkert.

 

Regner også med at de fortsetter å organisere programmene side etter produsent. Skikkelig intuitivt og fint.

 

Så her er det bare å glede seg. Jeg håper det blir minst 8 versjoner denne gangen.

Lenke til kommentar

Hvis oprativsystemet MS lanserte sist, windows 7 kun holder et par år, så virker det på meg som om MS har levert et dårlig produkt i utgangspunktet.

Så når Ubuntu lanserer en ny versjon hvert halvår, så betyr det ...?

Det betyr i hvert fall ikke at det "kun holder 6 måneder", og tilsvarende gjelder for Windows og Mac OS.

 

Store organisasjoner som Microsoft og Apple jobber kontinuerlig med viderutvikling av sine produkter, og med mer eller mindre jevne mellomrom bestemmer de seg for å lansere nye versjoner under et eller annet navn som skiller dem fra forgjengerne.

 

Ikke ulikt bilprodusentene. Bare fordi det kommer en ny 2012-modell betyr ikke det at din 2009-modell ikke holder lenger og at det var "et dårlig produkt i utgangspunktet".

Lenke til kommentar

W8 blir sikkert like bra som de foregående Microsoft-OS'ene. Ny maling oppå et gammelt rakleverk. En registerstruktur som er helt håpløs, en blanding av brukerfiler og systemfiler, et åpent sår for virus og malware, osv.

 

Og så gleder vi oss til å finne igjen gamle, gode Win95 og XP-dialogbokser etter et par lag ned i hierarkiet. Det er jo alltid så lekkert.

 

Regner også med at de fortsetter å organisere programmene side etter produsent. Skikkelig intuitivt og fint.

 

Så her er det bare å glede seg. Jeg håper det blir minst 8 versjoner denne gangen.

 

Det er ingen som tvinger deg til å bruke Windows...

Lenke til kommentar

Det er alltid stor ståhei når MS lanserer et nytt windows produkt. Det er ikke uvanelig med et år med hype og lovnader om ditt og datt.

Jeg synes det er merkelig at ingen stiller spørsmålstegn ved hva vi betaler for.

Hvis oprativsystemet MS lanserte sist, windows 7 kun holder et par år, så virker det på meg som om MS har levert et dårlig produkt i utgangspunktet.

Jeg skjønner at ny teknologi kommer fortløpende, men for en stor aktør som MS, så burde ikke det være noen nyhet og det må da kunne gå ann å legge opp oprativsystemet på en slik måte at det går ann å oppdatere de delene som er utdaterte.

Selvsagt kunne de ha patchet windows 7 opp til windows 8.. men hvor skal da nye penger komme fra? Jeg stiller spørsmålstegn ved hva du mener skal finansere videre utvikling? Du får årevis med gratis patching, dette koster microsoft en formue. Når ny funksjonalitet skal utvikles og selskapet holde seg flytende så trenger de jo tilskudd av cash.. De fleste softwareselskaper krever årlige lisenspenger for at du skal få tilgang til nye patcher, det gjør ikke microsoft.

 

 

Det er ingen som nekter deg å fortsette å bruke windows 7 som du har betalt for, den blir ikke utdatert selv om w8 kommer. WIndows Xp er over 10 år gammelt og det fungerer jo fremdeles til det meste, jeg vil si at det er god valuta for den tusenlappen XP lisensen kostet for 10 år siden..

Endret av Fenixen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Beta here i come (ps er en pre-beta ute på *kremt* havna) :love:

 

Uansett kan godt Microsoft sette prisen litt ned, liksom ubuntu 0kr og Lion 209 kr W7 home pre.. 799 kr :whistle:

Mac OS X, blir noe dyrere, du må ha snow leopard mener jeg for å ha Lion :p

Lenke til kommentar

Beta here i come (ps er en pre-beta ute på *kremt* havna) :love:

 

Uansett kan godt Microsoft sette prisen litt ned, liksom ubuntu 0kr og Lion 209 kr W7 home pre.. 799 kr :whistle:

Hadde microsoft hatt monopol på maskinen som kjører windows så hadde selvsagt windows også vært billigere... OSX utviklingen finansieres ikke utelukkende av innkjøpsprisen på operativsystemet vil jeg tro.

 

Ubuntu kan selvsagt ikke sammenlignes av åpenbare grunner :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Beta here i come (ps er en pre-beta ute på *kremt* havna) :love:

 

Uansett kan godt Microsoft sette prisen litt ned, liksom ubuntu 0kr og Lion 209 kr W7 home pre.. 799 kr :whistle:

Mac OS X, blir noe dyrere, du må ha snow leopard mener jeg for å ha Lion :p

hehe godt poeng :tease: Så vidt jeg vet skal Apple lansere oset på en minnepenn snart, jeg mener å huske den skulle koste noe med 300kr

 

Uansett håper jeg ikke w8 blir Vista 2.0. og w7 blir XP 2.0.

Lenke til kommentar

@wotg: Om du sjekker de siste postene angående Windows 8 så vil du se at vi stiller spørsmål med hva MS gjør.

Som sagt, før de noensinne kan tenke på å lage nytt UI så har de en MASSE jobb bak kulissene, USB stacken, kommandoer, kopieringen... Lista er lang og skal de fikse alt dette før Windows 8, så kommer ikke Win 8 før i 2020.

Lenke til kommentar

Kremt..

 

Noen bør få med seg at tilnærmingen til nytt UI i W8 er for å skape touch basert - kryssplattform - OS støtte .

 

Det man kjenner fra W7 vil fremdeles ligge der - som man ser ca 3 minutter ut i denne youtube videoen.

 

Ny UI = Metro

 

Man kan om ønskelig kjøre med Metro disabled.

 

(Uploaded by Microsoft )

http://www.youtube.com/watch?v=p92QfWOw88I

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Når det gjelder W8 Så er jeg usikker hva jeg skal mene, Da mine kunnskaper innen feltet nok blir for tynne. Men en ting er sikkert. Overgangen fra Vista Til W7 var formidabel. Selv en middelmådig bruker som meg, merket stor forskjell,særlig når det kom til respons og litt på Brukervennlighet. Tror det er mange som meg der ute. Så er ikke sikker på at salget av W8 kommer til å skyte i taket om de da ikke kommer med noe nytt og revolusjonerende/engasjerende.

Endret av jollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...