Gå til innhold

Ny Wii-modell før jul (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler jeg sterkt på, da de fortsatt tjener på å slege over virtual console, men tjener dermed ingenting på at folk selger gamecube spill mellom seg.

 

Skjønner virkelig ikke hvorfor de gjør dette, blir programvaren bedre? De forklarer jo aldri hvorfor..

på ps3 forklarte de jo hvorfor.. ps2 emulasjonen ble gjort ved hjelp av en chip som kostet relativt mye penger.. for å få en billigere konsoll ble brikken sløyfet.. Er ikke sikkert grunnen er den samme på wii.. Kanskje de er lei av å vedlikeholde gammel gc emulator kode når de skal patche wii..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Hva i all verden er poenget med dette? WiiU kommer jo neste år.

 

Jeg ønsker å si at Nintendo er favoritten min blant spill/konsoll, etter alt de har gjort i det siste er det ikke så lett.

Lenke til kommentar

Poenget er å redusere kostnader, slik at de kan selge den billig til folk som enda ikke har en Wii. For oss som allerede eier konsollen, er det derimot ingen vits å gå til anskaffelse av denne (med mindre de plutselig skulle gi oss en HDMI-utgang.)

 

Dermed posisjonerer Nintendo Wii-en litt slik Sony posisjonerte PS2-en i sin tid - og vil forsøke å fortsette å selge den som et billigalternativ etter at neste generasjonskonsoller er på markedet.

Lenke til kommentar

så dei lanserer ein dårligere versjon av wii som ser ut som gamle vhs spillere til same pris?

 

må da minst fjerne 500 kroner på den

 

Coop OBS har den jo ofte på tilbud til 999,- så jeg syns det er merkelig at vis noen vil ha det ikke har råd. Nå er jo vi i Norge over snittet rikere enn andre land.

Lenke til kommentar

så dei lanserer ein dårligere versjon av wii som ser ut som gamle vhs spillere til same pris?

 

må da minst fjerne 500 kroner på den

 

Coop OBS har den jo ofte på tilbud til 999,- så jeg syns det er merkelig at vis noen vil ha det ikke har råd. Nå er jo vi i Norge over snittet rikere enn andre land.

 

At vi er gjennomsnittelig rikere betyr nok at en liten prosentandel sitter på en større andel av rikdommen enn resten.

Uansett er det bra at Wii'en blir billigere, men det jeg kunne ha tenkt meg istedet er bedre spill.

Lenke til kommentar

så dei lanserer ein dårligere versjon av wii som ser ut som gamle vhs spillere til same pris?

 

må da minst fjerne 500 kroner på den

 

Akkurat slik Sony gjorde da de redesignet PS3-en ja. Ikke noe nytt i at konsollprodusentene fjerner funksjoner når de redesigner konsollene, da det primære målet med redesignen alltid er å gjøre produksjonen, og dermed prisen billigere for kunder som enda ikke har skaffet seg konsollen.

Lenke til kommentar

så dei lanserer ein dårligere versjon av wii som ser ut som gamle vhs spillere til same pris?

 

må da minst fjerne 500 kroner på den

 

Coop OBS har den jo ofte på tilbud til 999,- så jeg syns det er merkelig at vis noen vil ha det ikke har råd. Nå er jo vi i Norge over snittet rikere enn andre land.

 

At vi er gjennomsnittelig rikere betyr nok at en liten prosentandel sitter på en større andel av rikdommen enn resten.

Uansett er det bra at Wii'en blir billigere, men det jeg kunne ha tenkt meg istedet er bedre spill.

 

Jeg tror rikdommen er jevnere fordelt i Norge enn hva som er vanlig i resten av verden. Tror ikke du?

 

Lav pris er alltid et pluss. Man kan snart forsvare å kjøpe Wii som konsoll nr 2, selv om man bare er interessert i noen få spill.

 

Faktisk bør ALLE i Norge kjøpe en Wii hvis prisen faller under 999,-. selv om det kun er for å spille gjennom to spill: Super Mario Galaxy 2 og Donkey Kong CR. Dette er to helt optimale spill som ikke ville vært det minste grann bedre på en HD-konsoll.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror rikdommen er jevnere fordelt i Norge enn hva som er vanlig i resten av verden. Tror ikke du?

 

Lav pris er alltid et pluss. Man kan snart forsvare å kjøpe Wii som konsoll nr 2, selv om man bare er interessert i noen få spill.

 

Faktisk bør ALLE i Norge kjøpe en Wii hvis prisen faller under 999,-. selv om det kun er for å spille gjennom to spill: Super Mario Galaxy 2 og Donkey Kong CR. Dette er to helt optimale spill som ikke ville vært det minste grann bedre på en HD-konsoll.

 

Tja, de ville vel vært marginalt bedre begge to på en konsoll som hadde gitt oss 1080p, men jeg er enig med deg at absolutt alle med bare en marginal interesse for spill bør ha en Wii da den har et mye bedre bibliotek enn folk gir den cred for.

Lenke til kommentar

Jeg trodde Wii bare emulerte GC spillene, og at grunnen til at det fungerer så godt er fordi Wii-en deler mye av den samme maskinvarearkitekturen som GC. Jeg trodde ikke det var noen "GC-chip" i Wii, og isåfall er det merkelig å ta vekk gamecube muligheten, med mindre Zelda:Wind waker og Mario:sunshine Wii-edition blir neste trekk fra Nintendo da.

 

For oss som allerede eier konsollen, er det derimot ingen vits å gå til anskaffelse av denne (med mindre de plutselig skulle gi oss en HDMI-utgang.)

 

 

HDMI vil uansett ikke gjøre stort med den lave oppløsningen. Mulig det blir en bedre oppskalering, men det må bedre hardware til for å kjøre Wii spillene i en bedre native oppløsning. Jeg vil ikke tro forkjellen på HDMI og component er nok grunn til å kjøpe en ny konsoll. Det var ihvertfall ikke tilfelle med 360.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg trodde Wii bare emulerte GC spillene, og at grunnen til at det fungerer så godt er fordi Wii-en deler mye av den samme maskinvarearkitekturen som GC. Jeg trodde ikke det var noen "GC-chip" i Wii, og isåfall er det merkelig å ta vekk gamecube muligheten, med mindre Zelda:Wind waker og Mario:sunshine Wii-edition blir neste trekk fra Nintendo da.

 

HDMI vil uansett ikke gjøre stort med den lave oppløsningen. Mulig det blir en bedre oppskalering, men det må bedre hardware til for å kjøre Wii spillene i en bedre native oppløsning. Jeg vil ikke tro forkjellen på HDMI og component er nok grunn til å kjøpe en ny konsoll. Det var ihvertfall ikke tilfelle med 360.

 

Du har vel rett i dette. Ville likevel vært digg med HDMI av praktiske årsaker, men samtidig så er jo Wii U rett rundt hjørnet, så da er det jo ikke egentlig så mye vits likevel.

 

Du har forøvrig rett i at det ikke er noen gc-chip der, men inngangen til kontrollere og minnekort tar litt plass og koster litt, så det er primært der det vil spares. Jeg søkte det opp på nettet, og den delen av Wii-en tar faktisk mer plass enn man skulle tro, så om de virkelig ønsker en reduksjon i størrelsen, så gir det mening, selv om det er kjipt om noen av oss her inne som bryr oss om gc-støtte skulle havne i en situasjon der vi må kjøpe oss en ny Wii.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...