Gå til innhold

Mitt hemmelige liv som forlovet i et annet land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nada problem! Jeg er ikke på Fjæsboka selv, og hadde jeg vært der så hadde jeg vært under falskt navn.

Jeg er litt verre å snuse opp og kopiere da jeg drar klare skiller mellom nett og privatlivet.

 

Diskusjons og nettsteder som absolutt vil ha virkelig nav holder jeg meg langt unna.

Lenke til kommentar

Løsningen er kanskje å ikke avslutte epost kontoer selv om en ikke bruker de ? Har selv en gammel Tele2 konto (@c2i.net) jeg tidlig fikk MYE spam på. Jeg fikk noen få spam i starten og var dum nok å gå inn på en av de og gi tilbakemelding at jeg ikke ønsket mer fra dem, og fikk fra 1000++ andre i stedet... Siden den gang har jeg har fått bedre kontoer med fornavn@etternavn og tenkte en stund på å fjerne den. Men igjen så hender de at "gamle" kjente bruker den så da Tele2 fikk spamfilter ! ligger den der.

 

Her en litt kjedelig historie om min MSN for noen år tilbake. Min eldste sønn (da ca. 17) hadde besøk av en kamerat som han lånte min PC til. Og han klarte kunststykket å logge på sin MSN samtidig med med at min var pålogget slik at alle i hans MSN liste ble kopiert inn på min MSN liste !

I en lang før jeg skjønte dette fikk jeg MSN meldinger fra 14-tis jenter som trodde jeg var min sønn, med både suss og klem , andre lurte på hvem jeg var, de hadde jo ikke lagt meg til.... Dette kunne jo fort blitt politiet på døra :)

Løsningen ble å fjerne MSN databasen i PCen og logge på MSN web admin og slette alle kontaktene (mange)

 

Hovedproblemet er jo at vi ikke kan vite sikkert hvem som er i andre enden av eposten eller MSN/chat om det er år mellom siste kontakt

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Hæ? Dobbeltliv? Har denne svensken registrert seg med ditt navn på facebook? Har han påstått at han er deg?

Er det egentlig noe annet her enn at du får noen eposter fra facebooken hans?

Mildt sagt missvisende tittel... og egentlig hele artikkelen.

 

Vel, i og med at personen har registrert seg med en epost som tilhører en annen person (og han dermed ikke kan ha selv) så er det jo mistanke for at det kan være noen ugler i mosen.

 

Det sagt - det KAN jo bare være snakk om en "brainfart" fra den brukerens side at han rett og lsett har tastet inn feil epost fordi han hadde en som lignet. I så fall er det jo rimelig uskyldig kan rettes fort opp i. Jeg lener vel kanskje mest mot dette i og med at det var informasjon i profilen som tyder på profilen er blitt brukt rimelig normalt av personen.

 

Merkelig om ikke facebook krever verification av eostadressen. Det er jo rimelig standard sikkerhetsprosedyre disse dager.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Facebook, personvern og sikkerhet. Disse tre ordene passer ikke sammen.

Jeg vurderer stadig vekk å kvitte meg med min konto, men etterhvert som folk blir mer og mer intrigerte i facebook begynner det å bli vanskeligere å gi det helt opp.

Enn så lenge får jeg være fornøyd med at det kun er to bilder av meg der, og et minimum av informasjon som er tilgjengelig for folk jeg ikke kjenner eller vil ha kontakt med.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Det sagt - det KAN jo bare være snakk om en "brainfart" fra den brukerens side at han rett og lsett har tastet inn feil epost fordi han hadde en som lignet. I så fall er det jo rimelig uskyldig kan rettes fort opp i. Jeg lener vel kanskje mest mot dette i og med at det var informasjon i profilen som tyder på profilen er blitt brukt rimelig normalt av personen.

 

Det er absolutt mer sannsynlig enn at det er noen form for "juks" som pågår.

 

Jeg har en hotmail.com-adresse hvor jeg får uhorvelige mengder epost som tydeligvis er ment til andre. Det er særlig en svenske, men også folk i andre land.

 

Det jeg etterhvert har funnet ut er at dette er folk som har samme brukernavn @hotmail.se, hotmail.nl, hotmail.fr og så videre.

Lenke til kommentar

Det sagt - det KAN jo bare være snakk om en "brainfart" fra den brukerens side at han rett og lsett har tastet inn feil epost fordi han hadde en som lignet. I så fall er det jo rimelig uskyldig kan rettes fort opp i. Jeg lener vel kanskje mest mot dette i og med at det var informasjon i profilen som tyder på profilen er blitt brukt rimelig normalt av personen.

 

Det er absolutt mer sannsynlig enn at det er noen form for "juks" som pågår.

 

Jeg har en hotmail.com-adresse hvor jeg får uhorvelige mengder epost som tydeligvis er ment til andre. Det er særlig en svenske, men også folk i andre land.

 

Det jeg etterhvert har funnet ut er at dette er folk som har samme brukernavn @hotmail.se, hotmail.nl, hotmail.fr og så videre.

 

da får du nok mye slik feiladressert mail ja - spesiellt om det er du som sitter med .com adressen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...