Gå til innhold

e24.no ble hacket og utsatt for Rickrolling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiet har ikke kompetanse til å etterforske slike saker, så dette er bare latterlig av Valebrokk. Først mister han fjes fordi han ikke har hyrt inn riktig kompetanse på it-sikkerhet, så mister han fjes fordi han sier så flåsete ting... ler meg skakk. Når skal store aktører lære å være pro-aktiv angående it-sikkerheten sin? Jævlig mye greiere å være god på å unngå brann, enn å være jævlig god på brannslukking... Valebrokk er jo selvfølgelig ikke god i noen av delene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

e24 burde heller skamme seg over sin egen sikkerhet enn å mase om anmeldelser. Denne personen/gruppa har gjort dem og moderselskapet oppmerksomme på en svakhet i systemet som -ikke- ble utnyttet til noe kriminelt, slik at de kan fikse det før noe alvorlig faktisk skjer. Det blir litt som å gå inn den åpne bakdøra hos et firma og si i fra om at den er åpen, slik at de kan låse den.

Lenke til kommentar

Den slags hacking skjønner jeg er irriterende (og underholdende), men relativt uskyldig..

 

Jeg vet nå ikke. Hvis du f.eks. skal logge deg på nettbanken din en dag og blir møtt av en rickroll-video, ville du stolt på denne banken mer? Det kan være veldig skadelig for bedrifter, spesielt de med hovedvekten av sine tjenesten på nett. Men, til ettertanke, det finnes en rekke sikkerhetsfirmaer som kan finne ut av denne typen svakheter før scriptkiddies kommer og banker på, og jeg er ganske sikker på at alle seriøse aktører benytter slike for å minimere sjansene for at nettopp slikt kan skje... Noe annet ville vært idioti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...