Gå til innhold

Intel kaster penger på Ultrabook-forskning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ett marked for dette og ! :p

Macbook Air er egentlig ganske genial, men prisen ødelegger mye for Apple. Gleder meg til at jeg kan få en ultratynn laptop med gode specs for en 7-9 k og fortsatt ikke brenne hull i lommeboken. Og med ivy-brigde blir det jo ganske kraftig også :D

Lenke til kommentar

Er vel ett marked for dette og ! :p

Macbook Air er egentlig ganske genial, men prisen ødelegger mye for Apple. Gleder meg til at jeg kan få en ultratynn laptop med gode specs for en 7-9 k og fortsatt ikke brenne hull i lommeboken. Og med ivy-brigde blir det jo ganske kraftig også :D

 

Til informasjon så starter Macbook Air 11" i5 på kr 7890,- eller kr 7416,25 om du er student. Hvis du mener dette er dyrt for en laptop som nærmer seg perfeksjon så er jeg veldig interessert i å høre om et billigere alternativ. Det må selvsagt matche MBA på alle punkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ett marked for dette og ! :p

Macbook Air er egentlig ganske genial, men prisen ødelegger mye for Apple. Gleder meg til at jeg kan få en ultratynn laptop med gode specs for en 7-9 k og fortsatt ikke brenne hull i lommeboken. Og med ivy-brigde blir det jo ganske kraftig også :D

 

Til informasjon så starter Macbook Air 11" i5 på kr 7890,- eller kr 7416,25 om du er student. Hvis du mener dette er dyrt for en laptop som nærmer seg perfeksjon så er jeg veldig interessert i å høre om et billigere alternativ. Det må selvsagt matche MBA på alle punkter.

 

Det er aldri rettferdig å kreve at et annet produkt på denne måten "matcher på alle punkter", det kommer alltid ut for fordelaktig for produktet som er benchmarken. Om en bil er bedre enn en annen på absolutt alt utenom koppholderen, så matcher den fortsatt ikke på alle punkter, og man må kanskje opp på en dyrere modell der mye er dyrere, men også koppholderen er bedre. Man får mao en kunstig sammenlikning.

 

Når det er sagt, så er MBA en bra maskin (om enn ikke noe som "nærmer seg perfeksjon" i mine øyne), og den er ikke spesielt dyr for det du får. Om det er en maskin som passer deg, så er det ikke en dårlig deal.

 

Bra at intel satser på ultraportable, det er et segment som i dag er litt for tynt befolket.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må si meg enig med MBA, men perfekt vil jeg ikke kalle den.

Tror nok at om vi ser en kloning av den og at eple logoen forsvinner så blir den plutselig billigere grunnet mangel på Epleskatt, som Apple har hatt på sin hardware i LAAANG tid.

 

Så for min del vil Macen feile hardt når du snakker om OSet, for vanlig surfing velger jeg heller Ubuntu enn å sitte å krangle med Apple sitt OS.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hvis de bruker 300 mill dollar burde de kanskje også finne ut at de små og supersmale 16:9 skjermene ødelegger effektiviteten til alle som bruker PCen til noe mer enn et leketøy til å se film på :mad:

 

Der, jeg måtte bare få det ut...

16:9 er det verste som har skjedd i PC-verdenen.

 

Så for min del vil Macen feile hardt når du snakker om OSet, for vanlig surfing velger jeg heller Ubuntu enn å sitte å krangle med Apple sitt OS.

Hvilke problemer er det som oppstår ved vanlig surfing? Disse har jeg enda ikke fått oppleve. Aldri har jeg sett operativsystemer fungere så knirkefritt som Apple sine.

Lenke til kommentar

Er vel ett marked for dette og ! :p

Macbook Air er egentlig ganske genial, men prisen ødelegger mye for Apple. Gleder meg til at jeg kan få en ultratynn laptop med gode specs for en 7-9 k og fortsatt ikke brenne hull i lommeboken. Og med ivy-brigde blir det jo ganske kraftig også :D

 

Til informasjon så starter Macbook Air 11" i5 på kr 7890,- eller kr 7416,25 om du er student. Hvis du mener dette er dyrt for en laptop som nærmer seg perfeksjon så er jeg veldig interessert i å høre om et billigere alternativ. Det må selvsagt matche MBA på alle punkter.

 

De vil jo allerede før langsering ha et mye bedre OS enn epleluften.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat påstå at dette er å kaste bort penger..

 

Det står ikke "bort" noe sted.

Å "kaste penger på" kan også tolkes som en (fornuftig) investering.

 

Jeg skal innrømme at jeg leste det feil første gangen jeg skummet over tittelen selv dog, så det var vel kanskje en litt uheldig formulert tittel.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Til informasjon så starter Macbook Air 11" i5 på kr 7890,- eller kr 7416,25 om du er student. Hvis du mener dette er dyrt for en laptop som nærmer seg perfeksjon så er jeg veldig interessert i å høre om et billigere alternativ. Det må selvsagt matche MBA på alle punkter.

http://www.engadget.com/2011/05/30/asus-brings-out-extra-skinny-eee-pc-x101-running-meego-hands-on/

 

Men for all del, fortsett å stapp pengene dine i lomma på Steve.

Lenke til kommentar

Til informasjon så starter Macbook Air 11" i5 på kr 7890,- eller kr 7416,25 om du er student. Hvis du mener dette er dyrt for en laptop som nærmer seg perfeksjon så er jeg veldig interessert i å høre om et billigere alternativ. Det må selvsagt matche MBA på alle punkter.

http://www.engadget.com/2011/05/30/asus-brings-out-extra-skinny-eee-pc-x101-running-meego-hands-on/

 

Men for all del, fortsett å stapp pengene dine i lomma på Steve.

 

Det er jo endel forskjell på en Atom med 1 GB ram, og en i5 med 4 GB. Ingen er vel best som sådan, men det er to ganske forskjellige segmenter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ingen produkter er identiske. Engadget seg ut til å tro at disse to treffer omtrent samme bruk, det gjør jeg også. Poenget med 4GB ram på en slik er meget tynt, andre kvaliteter er viktigere.

 

Ok, jeg er ikke enig med engadget isåfall, det er en for svak maskin, det er for feks meg helt uaktuelt med en svaklig atom-CPU, og trippel så uaktuelt med så lite minne, 4GB er lite nok. Jeg tror ikke jeg er den eneste med det synspunktet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akkurat hvilket bruk ser du for deg for denne eplesaken da? Du er klar over at den kommer med 2GB ram, du må punge ut bortimot en tusing ekstra for å få 4GB (men det er sikkert superfantastisk ram som er verdt hver krone). i5 høres jo bra ut, men den er ikke akkurat kvasst klokket. Har du forsøkt en tablet eller dyrere smarttelefon? Atom funker greit til bruksområdet. Ellers har denne eplesaken 64GB disk, det begrenser betydelig bruksområdet også. Hvis det skal være en laptoperstatning vil nok de fleste (inkludert deg) opp i 13.3 tommer skjerm, da blir det også mer vits i minne og CPU-kraft. Men da hopper billigste Airbook over ti lapper, mens Dell sin Latitiude 13 kan fåes for en brøkdel av prisen (og denne kommer også med ubuntu i deler av verden, så du vet driverne er på stell). Eplet koster, og kvaliteten er ikke så fantastisk.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...