Gå til innhold

Galaxy Tab 10.1 selges i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før noen kommer rope de om slemme Apple og deres fanatiske brukere tenkte jeg å komme alle i forkjøpet. Jeg er vel en iMann jeg har iPad, iPhone, iMac, MacBook Air og Apple tv, og er særdels fornøyd med produktene.når det er sagt er jeg dritt lei av Apples holdninger. Det er ingenting i min verden som skulle gjøre at Apple har rett til å stoppe denne Galaxy Pad. Ikke bringer det noe godt til oss forbrukere heller. Det værste er at nå som de har fått midlertidig dom til åmstoppe Samsung har de satt igang en rekke nye søksmål mot andre.

For å si det som jeg leste så fint her et sted. Om Apple skal kalle Galaxy tab et plagiat på bakgrunn av utseende og programvare kan de likesågodt prøve seg på å stoppe alle bære Are pcer og alt i ett maskiner også. Jeg mener det e begrensa hvor mange måter man kan designe en tablet på. Eller laptop for den saks skyld.

Detta er piss av Apple og jeg håper de snart taper så det synger etter.

 

Ikke at jeg vil ha en Galaxy Pad sjøl, men synes virkelig alle som vil ha en skal ha muligheten uten at Apple skal kunne hindre dem.

Apples 1984 reklame begynner sannelig å lukte råtten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Apple har gått har å være et lite selskap for spesielt interiserte til et STORT mainstream selskap som rett og slett ikke har mentaliteten til å være et slikt selskap. Jeg tror i lengden at dette kan være meget skadelig for Apple.

 

Det tror ikke jeg. Sålenge galaxy fases ut fysisk i butikk, vil brukerne også tvinges til å velge apples produkter. Husk at mange ikke sitter på nettet og leser nyheter om at apple tvinger andre konkurenter i kne.

Lenke til kommentar

Apple har gått har å være et lite selskap for spesielt interiserte til et STORT mainstream selskap som rett og slett ikke har mentaliteten til å være et slikt selskap. Jeg tror i lengden at dette kan være meget skadelig for Apple.

 

Det tror ikke jeg. Sålenge galaxy fases ut fysisk i butikk, vil brukerne også tvinges til å velge apples produkter. Husk at mange ikke sitter på nettet og leser nyheter om at apple tvinger andre konkurenter i kne.

Hadde ikke Galaxy Tab'en vært tilgjengelig, så hadde jeg definitivt ikke gått å kjøpt meg noe iPad 2. Da hadde jeg heller gått å kjøpt meg en Asus Eee Pad Transformer bare i trass mot Apple's idiotiske holdning mot andre firmaer og fordi dem er forbrukerfiendtlige i høyeste grad.

 

Bare for å ta et eksempel på hva Apple burde lære seg, så er det bare å se nyheten om søksmål'et mellom LG og Sony Ericsson.

 

Man kommer seg aldri noen vei med måten Apple er på nå.

Lenke til kommentar

Bare for å ta et eksempel på hva Apple burde lære seg, så er det bare å se nyheten om søksmål'et mellom LG og Sony Ericsson.

Vennligst forklar, har ikke registrert noen slik nyhet.

 

Er vel vanlig høflighet å linke til slike "nyheter", som man ikke kan ta for gitt at alle her fått med seg...

http://www.engadget.com/2011/08/11/lg-sony-drop-patent-infringement-lawsuits-strike-cross-licensi/

 

Som jeg har skrevet flere ganger i det siste, så er det vanlige utfallet i slike patentsøksmål at partene etter hvert kommer fram til et forlik. Et forlik ble da også utfallet i Nokia vs. Apple/Apple vs. Nokia nå ganske nylig.

 

Så kan man jo spørre seg om ikke Sony kom noen vei med måten de er på - som jeg antar du mener tilsvarer Apples handlinger, siden du drar denne samenligningen. Sony oppnådde faktisk en avtale om krysslisensiering av patenter med LG, som resultat av søksmålet.

 

;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Bare for å ta et eksempel på hva Apple burde lære seg, så er det bare å se nyheten om søksmål'et mellom LG og Sony Ericsson.

Vennligst forklar, har ikke registrert noen slik nyhet.

 

Er vel vanlig høflighet å linke til slike "nyheter", som man ikke kan ta for gitt at alle her fått med seg...

http://www.engadget.com/2011/08/11/lg-sony-drop-patent-infringement-lawsuits-strike-cross-licensi/

 

Som jeg har skrevet flere ganger i det siste, så er det vanlige utfallet i slike patentsøksmål at partene etter hvert kommer fram til et forlik. Et forlik ble da også utfallet i Nokia vs. Apple/Apple vs. Nokia nå ganske nylig.

 

Så kan man jo spørre seg om ikke Sony kom noen vei med måten de er på - som jeg antar du mener tilsvarer Apples handlinger, siden du drar denne samenligningen. Sony oppnådde faktisk en avtale om krysslisensiering av patenter med LG, som resultat av søksmålet.

 

;)

Grunnen til at jeg ikke tok med en link nå var fordi jeg skriver dette via min mobiltelefon.

 

Og som du sikkert også vet, så fikk ikke Samsung muligheten til å gi noen som helst begrunnelse osv før det ble bestemt at Galaxy Tab skulle stoppes.

 

Og dette er faktisk feil måte å gjøre det på, og kan faktisk ende opp med at Apple får svi for dette senere om det viser seg at det var galt gjort. Hele saken kan faktisk bli snudd opp ned for Apple's del.

Lenke til kommentar

Jeg pleide å like Apple, men etter all denne saksøkingen av konkurrentene sine takler jeg neste ikke å ta på den gamle iPhone-en min lenger. Problemet er at på grunn av all saksøkingen av de som produserer Android enheter kan det bli så dyrt at Android blir lite attraktivt og at Apple klarer å slå dem på den måten. Ikke gjennom innovasjon og utviklingen av bedre produkter for oss forbrukere, men rettsaker som ikke kommer noen andre enn Apple til gode.

Steve Jobs påstår selv at konkurranse er viktig for å bevege industrien framover, men han klarer ikke å leve etter det selv. Hvis de saksøker Samsung for plagiat, hvorfor saksøker de ikke hp for sin touchpad og ASUS for sin transformer. Jo fordi de ikke er store nok konkurrenter. De tørr jo heller ikke å gå rett i strupen på Google.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bare for å ta et eksempel på hva Apple burde lære seg, så er det bare å se nyheten om søksmål'et mellom LG og Sony Ericsson.

Vennligst forklar, har ikke registrert noen slik nyhet.

 

Er vel vanlig høflighet å linke til slike "nyheter", som man ikke kan ta for gitt at alle her fått med seg...

http://www.engadget.com/2011/08/11/lg-sony-drop-patent-infringement-lawsuits-strike-cross-licensi/

 

Som jeg har skrevet flere ganger i det siste, så er det vanlige utfallet i slike patentsøksmål at partene etter hvert kommer fram til et forlik. Et forlik ble da også utfallet i Nokia vs. Apple/Apple vs. Nokia nå ganske nylig.

 

Så kan man jo spørre seg om ikke Sony kom noen vei med måten de er på - som jeg antar du mener tilsvarer Apples handlinger, siden du drar denne samenligningen. Sony oppnådde faktisk en avtale om krysslisensiering av patenter med LG, som resultat av søksmålet.

 

;)

Grunnen til at jeg ikke tok med en link nå var fordi jeg skriver dette via min mobiltelefon.

 

Og som du sikkert også vet, så fikk ikke Samsung muligheten til å gi noen som helst begrunnelse osv før det ble bestemt at Galaxy Tab skulle stoppes.

 

Og dette er faktisk feil måte å gjøre det på, og kan faktisk ende opp med at Apple får svi for dette senere om det viser seg at det var galt gjort. Hele saken kan faktisk bli snudd opp ned for Apple's del.

Det er slik systemet fungerer i Tyskland/EU, og ikke noe Apple avgjør.

 

Jeg regner med at Apples jurister er såpass kompetente at de har tenkt over mulige utfall av saken, og hvilke konsekvenser det eventuelt kan få.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt til å ta skrittet inn i nettbrettverdenen med Galaxy Tablet 10.1 som kjørte ren Android og ga meg en opplevelse lik Nexus opplevelsen, men så ble det med siste oppdatering klart at en tvinges inn i Samsung sin Touchwiz som gjør at jeg nå står over. Jeg er derfor lite skuffet over denne nyheten.

 

Det at en skal tvinges inn i et økosystem hvor produsenten tar valgene for deg er vel den eneste likheten jeg egentlig ser i mellom produktet iPad/iPad 2 og Galaxy Tab 10.1. Selv i Windows kan du fjerne det du ikke liker :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt til å ta skrittet inn i nettbrettverdenen med Galaxy Tablet 10.1 som kjørte ren Android og ga meg en opplevelse lik Nexus opplevelsen, men så ble det med siste oppdatering klart at en tvinges inn i Samsung sin Touchwiz som gjør at jeg nå står over. Jeg er derfor lite skuffet over denne nyheten.

 

Det at en skal tvinges inn i et økosystem hvor produsenten tar valgene for deg er vel den eneste likheten jeg egentlig ser i mellom produktet iPad/iPad 2 og Galaxy Tab 10.1. Selv i Windows kan du fjerne det du ikke liker :hmm:

Ehm, om du ikke liker TouchWiz, så er det ikke værre enn å bare installere GO Launcher EX, ADWLauncher EX, LauncherPro osv osv i fra Android Market som vil erstatte TouchWiz.

 

TouchWiz er ikke er helt grensesnitt men en liten launcher akkurat som ADWLauncher EX.

 

Og om du rooter Tab'en, så kan du fjerne det du måtte ønske.

 

Så ingen grunner til å ikke kjøpe en Galaxy Tab da vettu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser på dette som ren markedsføringshjelp fra Apple til Samsung. Selskapet har ingen innovasjon og utvikling selv innen dette produktområdet, alt er basert på kopiering og plagiering av Apple, så det er klart at Samsung trenger all den hjelp de kan få, også innen markedsføring.

 

Når det gjelder Galaxy Tab 10.1 spesielt, så hadde etter all sannsynlighet også dette produktet blitt liggende på diverse lager og støvet bort, i likhet med Galaxy Tab, et mindre utviklet produkt som det er. Produkter for de spesielt interesserte som støver bort og hvor det rapporteres oppblåste salgstall bringer ikke lykke over tid, ei heller for Samsung.

 

Nå som Apple har skaffet Samsung publisitet og litt velvilje til disse stakkarslige «copy catene», er det kanskje håp om å få solgt noen nettbrett denne gangen. De trenger det så sårt ettersom alternativet er å legge ned hele satsningen, ulønnsom og forstyrrende som den er.

 

Får jo bare håpe at Samsung betaler for seg denne gangen; Markedsføringshjelp i dette omfanget er nemlig ikke gratis!

 

- You got another thing coming!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser på dette som ren markedsføringshjelp fra Apple til Samsung. Selskapet har ingen innovasjon og utvikling selv innen dette produktområdet, alt er basert på kopiering og plagiering av Apple, så det er klart at Samsung trenger all den hjelp de kan få, også innen markedsføring.

 

Når det gjelder Galaxy Tab 10.1 spesielt, så hadde etter all sannsynlighet også dette produktet blitt liggende på diverse lager og støvet bort, i likhet med Galaxy Tab, et mindre utviklet produkt som det er. Produkter for de spesielt interesserte som støver bort og hvor det rapporteres oppblåste salgstall bringer ikke lykke over tid, ei heller for Samsung.

 

Nå som Apple har skaffet Samsung publisitet og litt velvilje til disse stakkarslige «copy catene», er det kanskje håp om å få solgt noen nettbrett denne gangen. De trenger det så sårt ettersom alternativet er å legge ned hele satsningen, ulønnsom og forstyrrende som den er.

 

Får jo bare håpe at Samsung betaler for seg denne gangen; Markedsføringshjelp i dette omfanget er nemlig ikke gratis!

 

- You got another thing coming!

 

Har du noen fakta for dine meningsløse kommentarer, dette er jo ren spekulasjon fra din side.

Lite seriøst innlegg dersom du ikke kan legge inn fakta på bordet, for det du sier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ser på dette som ren markedsføringshjelp fra Apple til Samsung. Selskapet har ingen innovasjon og utvikling selv innen dette produktområdet, alt er basert på kopiering og plagiering av Apple, så det er klart at Samsung trenger all den hjelp de kan få, også innen markedsføring.

 

Når det gjelder Galaxy Tab 10.1 spesielt, så hadde etter all sannsynlighet også dette produktet blitt liggende på diverse lager og støvet bort, i likhet med Galaxy Tab, et mindre utviklet produkt som det er. Produkter for de spesielt interesserte som støver bort og hvor det rapporteres oppblåste salgstall bringer ikke lykke over tid, ei heller for Samsung.

 

Nå som Apple har skaffet Samsung publisitet og litt velvilje til disse stakkarslige «copy catene», er det kanskje håp om å få solgt noen nettbrett denne gangen. De trenger det så sårt ettersom alternativet er å legge ned hele satsningen, ulønnsom og forstyrrende som den er.

 

Får jo bare håpe at Samsung betaler for seg denne gangen; Markedsføringshjelp i dette omfanget er nemlig ikke gratis!

 

- You got another thing coming!

 

Har du noen fakta for dine meningsløse kommentarer, dette er jo ren spekulasjon fra din side.

Lite seriøst innlegg dersom du ikke kan legge inn fakta på bordet, for det du sier.

 

Ser ikke helt hva du ikke forstår her, men skal forsøke å bidra etter beste evne.

 

1.ste avsnitt er min vurdering og fakta.

2.dre avsnitt er et faktum, og det hadde du visst dersom du fulgte med.

3.dje avsnitt er et faktum, og det hadde du visst dersom du fulgte med.

4.de avsnitt er et faktum. Men tviler på at Samsung betaler.

 

Er det noe mer du ikke forstår?

Endret av Stool Sample
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser på dette som ren markedsføringshjelp fra Apple til Samsung. Selskapet har ingen innovasjon og utvikling selv innen dette produktområdet, alt er basert på kopiering og plagiering av Apple, så det er klart at Samsung trenger all den hjelp de kan få, også innen markedsføring.

 

Når det gjelder Galaxy Tab 10.1 spesielt, så hadde etter all sannsynlighet også dette produktet blitt liggende på diverse lager og støvet bort, i likhet med Galaxy Tab, et mindre utviklet produkt som det er. Produkter for de spesielt interesserte som støver bort og hvor det rapporteres oppblåste salgstall bringer ikke lykke over tid, ei heller for Samsung.

 

Nå som Apple har skaffet Samsung publisitet og litt velvilje til disse stakkarslige «copy catene», er det kanskje håp om å få solgt noen nettbrett denne gangen. De trenger det så sårt ettersom alternativet er å legge ned hele satsningen, ulønnsom og forstyrrende som den er.

 

Får jo bare håpe at Samsung betaler for seg denne gangen; Markedsføringshjelp i dette omfanget er nemlig ikke gratis!

 

- You got another thing coming!

 

Har du noen fakta for dine meningsløse kommentarer, dette er jo ren spekulasjon fra din side.

Lite seriøst innlegg dersom du ikke kan legge inn fakta på bordet, for det du sier.

 

Ser ikke helt hva du ikke forstår her, men skal forsøke å bidra etter beste evne.

 

1.ste avsnitt er min vurdering og fakta.

2.dre avsnitt er et faktum, og det hadde du visst dersom du fulgte med.

3.dje avsnitt er et faktum, og det hadde du visst dersom du fulgte med.

4.de avsnitt er et faktum. Men tviler på at Samsung betaler.

 

Er det noe mer du ikke forstår?

 

Dette er ikke fakta, det er jo bare din synspunkter i saken, kan du legge fram tall som viser til at Apple "hjelper" Samsung med markedsføring?

 

Hvor kommer det fra at denne taben bare hadde blitt liggende og støve ned på et lager?

 

Om Samsung må betale Apple, vil vi ikke få vite før rettsakene er avgjort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser på dette som ren markedsføringshjelp fra Apple til Samsung. Selskapet har ingen innovasjon og utvikling selv innen dette produktområdet, alt er basert på kopiering og plagiering av Apple, så det er klart at Samsung trenger all den hjelp de kan få, også innen markedsføring.

 

Når det gjelder Galaxy Tab 10.1 spesielt, så hadde etter all sannsynlighet også dette produktet blitt liggende på diverse lager og støvet bort, i likhet med Galaxy Tab, et mindre utviklet produkt som det er. Produkter for de spesielt interesserte som støver bort og hvor det rapporteres oppblåste salgstall bringer ikke lykke over tid, ei heller for Samsung.

 

Nå som Apple har skaffet Samsung publisitet og litt velvilje til disse stakkarslige «copy catene», er det kanskje håp om å få solgt noen nettbrett denne gangen. De trenger det så sårt ettersom alternativet er å legge ned hele satsningen, ulønnsom og forstyrrende som den er.

 

Får jo bare håpe at Samsung betaler for seg denne gangen; Markedsføringshjelp i dette omfanget er nemlig ikke gratis!

 

- You got another thing coming!

 

Har du noen fakta for dine meningsløse kommentarer, dette er jo ren spekulasjon fra din side.

Lite seriøst innlegg dersom du ikke kan legge inn fakta på bordet, for det du sier.

 

Ser ikke helt hva du ikke forstår her, men skal forsøke å bidra etter beste evne.

 

1.ste avsnitt er min vurdering og fakta.

2.dre avsnitt er et faktum, og det hadde du visst dersom du fulgte med.

3.dje avsnitt er et faktum, og det hadde du visst dersom du fulgte med.

4.de avsnitt er et faktum. Men tviler på at Samsung betaler.

 

Er det noe mer du ikke forstår?

 

Dette er ikke fakta, det er jo bare din synspunkter i saken, kan du legge fram tall som viser til at Apple "hjelper" Samsung med markedsføring?

 

Hvor kommer det fra at denne taben bare hadde blitt liggende og støve ned på et lager?

 

Om Samsung må betale Apple, vil vi ikke få vite før rettsakene er avgjort.

 

Vurderte å sende deg en mail fremfor å slite ut brukerne her med din manglende kunnskap, men...

 

Let i andre tråder hvor Android vs. iOS har vært diskutert de siste 6-9 månedene, så vil du finne alt du spør om. Alt dette er dokumentert der, men gidder ikke lete dette frem nå. Jeg er sulten. Du har ikke fulgt med.

 

Hvor mye tror du det ville ha kostet Samsung å få tilsvarende oppmerksomhet rundt iPad kopien sin, som de har fått i forbindelse med foreløpige restriksjonene i EU og Australia? Mitt anslag er US $ 100-200 mill. minimum. Dette inkluderer ikke kostnadene med alle som nå flyr rundt og kommer til å boikotte Apple produkter. Som om det vil bli et problem... LOL.

 

Ha en fortsatt god kveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke gå i detalj på fanboy-rallingene dine, men at elektronikkprodusenter kopierer hverandre er ikke noe nytt og Apple gjør det samme.

Jeg har ikke noe imot at man kan ta patenter på teknologi man har utviklet, men når man kan ta patent på generiske konsepter er det gått litt for langt (multi touch f.eks.).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Stool Sample: Det er godt du ikke sender mail, men "sliter" ut oss andre brukere her på forumet. Derimot lykkes du ikke i å underbygge din påtatte seriøsitet.

 

Så over til det jeg egentlig ville legge til i denne diskusjonen:

Er enig i ovrebekk ovenfor, Apple kopierer minst like mye som alle andre, og er ikke noe bedre selv på den fronten. Eneste forskjellen er vel at konkurrentene har vært alt for snille med Apple å latt de slippe unna. Så var det på tide med fakta for mine utsagn:

Apple sin iPhone. Ikke den første telefonen med trykkskjerm og heller ikke den første smarttelefonen. HTC og BlackBerry var tidligere ute på markedet med denne typen telefoner før Apple. I grunne burde vel egentlig de to nevnte selskapene ha saksøkt Apple for plagiat, fordi iPhone kan ligne litt på en av HTC eller BlackBerry's tidligere smarttelefoner.... Øh.. egentlig ikke, men det Samsung nå anklages for er ikke mer plagiat enn det Apple har gjort ovenfor HTC og BlackBerry.

Dessuten er det vel på tide at IBM, Acer, Asus, Dell med flere saksøker Apple for plagiat av bærbare datamaskiner. Kanskje ikke for de nyeste modellene, men for de litt eldre er det mye slående likheter.

 

Når alt kommer til alt er dette bare unødvendig av Apple, og ville ikke forundre meg om det var rent spill for galleriet i et håp om at deres økende vekst og markedsandeler skal klare å ta knekken på Samsung. Men det blir selvsagt bare nok en spekulasjon i spekulasjonsjungelen.

 

Gleder meg forøvrig til Panasonic, Sony, Grundig, Samsung, LG og Philips skal saksøke hverandre for plagiat innen TV-er :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...