Gå til innhold

Activision frykter ikke Facebook (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konkurranse frå facebookspel?

Det er som å seie at ein Toyota prius er konkurranse for Ferrari.

Fins det flest toyotaer eller ferrarier i verden? :cool:

 

Men spøk til side, et facebookspill er billig å lage og er vel i de store aktørenes tilfeller lagd av reklamebudsjettet. Altså er de ren reklame for å øke blesten om store titler, og et supplement heller enn en konkurrent.

 

Likevel, den totale mengden tid som blir brukt på facebook-spill skal ikke undervurderes eller feies bort som ubetydelig.

Lenke til kommentar

"As of June 2011, Zynga's games on Facebook have over 270 million monthly active users.[3] Four of Zynga's games, CityVille, FarmVille, Zynga Poker, and FrontierVille, are the most widely used game applications on Facebook, with CityVille having over 20 million daily active users.[4]Reportedly valued at $15 billion to $20 billion,[5] Zynga filed with the SEC to raise up to $1 billion in an initial public offering on July 1, 2011 "

 

 

 

 

Altså 20 millioner aktive brukere.

 

Lenke til kommentar

Facebook-spel kan jo vanskeleg samanliknast med CoD, WoW, SC og liknande.

 

Det er naturleg at Facebook-spel vil tiltrekke seg ein del folk som ellers ikkje er interessert i spel, men eg trur ikkje det er fare for at store mengdar spelarar av CoD skiftar til Facebook.

 

At Facebook-spel har store brukarmassar er eg ikkje overraska over, men dei er i mine auge ikkje noko alternativ til eller trussel mot andre spel. Dei kjempar meir mot nettlesarspel, som har eksistert i lange tider.

 

Å setje seg ned med Farmville er ikkje det heilt store. Spelet er integrert i eit sosialt medie, difor er det veldig lett å spele det nokre minuttar her og der kvar dag. I praksis gjerne kun ved å klikke på eit par knappar på Facebbok. Det finnes sjølvsagt dei som brukar timesvis på det, men eg trur det er eit fåtal av dei 20 millionane. Om ein spelar CoD derimot, går det gjerne nokre timar i slengen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
- Call of Duty har flere spillere som er villige til å betale for å spille online enn noe Facebook-spill har, og spillerne våre betaler mer per spiller enn gjennomsnittet for hvilket som helst Facebook-spill, sa Hirshberg

Så, hvis vi leser mellom linjene, så tjener ikke Call of Duty like mye penger som de største Facebook-spillene, altså. :)

Endret av oerhört
Lenke til kommentar
Jeg styrer unna Facebook apps, siden 99.99% av dem krever tilgang til profilen min og vennelista..

 

En gjenganger jeg ser hos venner, er at wallen dems blir fullstendig spammet ned av aktiviteter i appene.

Selv med tilgang så kan ikke appene poste ting på egen hånd. Hver post krever at vennen din har godkjent den før den legges ut.

 

Hele poenget med Facebook-spill er jo at man har enkel tilgang på vennene sine. Det er verdens største Xbox Live, på en måte.

Lenke til kommentar

Man spiller ikke COD på Facebook.. ;) Det skal Nytes på en PS3 :) (Eller Xbox-Pc)

Nytes, PS3. Vi har en morsom person her.

 

Hvorfor skal Activision frykte FB i første omgang? De dekker to vidt forskjellige markeder, og nå skal jo den årlige utgivelsen av ny CoD koste latterlig mye penger for egentlig en tjeneste de har hatt i lang tid. Så tror ikke Activision trenger å bekymre seg om penger (dessverre) med det første..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...