Gå til innhold

Denne skal gi deg supergrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker først og fremst at man på en eller annen måte skal kunne få integrert skjermkort i skjermer. Tenk deg det da. Du kobler til en ultraportabel med Intel HD 3000 grafikk, og vips har du den ultimate gameren. Stasjonære ville -nesten- blitt overflødige.

 

Det eneste du gjør er jo å spre den stasjonære utover. Vil ikke si det blir noe lettere å få med seg skjermen rundt omkring med et halvmeters grafikkort på :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den ultimate gameren trenger windows og kraftig cpu itillegg. Så dette er nok ikke myntet for gamere men heller folk som animatørerer og grafikere.

Vil nå si at animatører og grafikere har større behov for CPU-kraft enn en gamer, men men.

 

Jeg sier ikke at dette er noe erstatter for en vanlig gamer PC, men at du kan i det minst bruke Macbooken til gaming om du skulle ønske det.

Lenke til kommentar

Jeg tenker først og fremst at man på en eller annen måte skal kunne få integrert skjermkort i skjermer. Tenk deg det da. Du kobler til en ultraportabel med Intel HD 3000 grafikk, og vips har du den ultimate gameren. Stasjonære ville -nesten- blitt overflødige.

 

Det eneste du gjør er jo å spre den stasjonære utover. Vil ikke si det blir noe lettere å få med seg skjermen rundt omkring med et halvmeters grafikkort på :whistle:

Neida, for skjermen har man alltids stående. Man sparer seg altså for å måtte plassere boksen et sted. wink.gif

 

Den ultimate gameren trenger windows og kraftig cpu itillegg. Så dette er nok ikke myntet for gamere men heller folk som animatørerer og grafikere.

Vil nå si at animatører og grafikere har større behov for CPU-kraft enn en gamer, men men.

 

Jeg sier ikke at dette er noe erstatter for en vanlig gamer PC, men at du kan i det minst bruke Macbooken til gaming om du skulle ønske det.

En Asus til 5000 kroner med Intel i7 2630QM ombord holder i massevis. Dette blir nok ikke aktuelt før Ivy Bridge kommer på banen senere uansett, men i dag får vi altså ytelse som nesten tilsvarer en i5 750 stasjonær prosessor til en ganske hyggelig pris. Spriket mellom prosessor i bærbare og stasjonære er langt mindre enn skjermkort. Så ja, jeg mener faktisk vi kan dra den helt ut om vi vil. inv_biggrin.gif

Lenke til kommentar

Hvordan er thunderbolt mht. latency? Har litt vanskelig for å se for meg et eksternt kort på noen som helst måte kan konkurrere mot et internt et.. spesielt da dette er et eksternt pci-express som oversettes til TB som så oversettes igjen internt.. Mmmmm skeptisk..

 

Akkurat kva latency blir med eit eksternt skjermkort veit ein vel ikkje før eit eller fleire produkt kjem på marknaden og ein kan teste det. Men Thunderbolt er egentlig berre ei forlenging av PCI-e ("PCIe-over-wire") og DisplayPort, så eg tvilar på at latency her er problemet. Intel oppgir "low latency, 8 ns accuracy time" for Thunderbolt, så det burde ikkje vere noko problem.

 

Til tross for at Thunderbolt har eit PCI-e 2.0 4x-grensesnitt som teoretisk gir 16 Gbit/s tilgjengelig bandbredde (i forhold til x16 som då har 64 Gbit/s), er Thunderbolt i seg sjølve begrensa til 10 Gbit/s kvar veg, per kanal (10 Gbps til PCI-e, 10 til DP). Men kor mykje det har å seie i praksis anar eg ikkje.

 

Ein DYI eGPU-tråd på notebookreview.net ser ut til å gi ganske gode resultat. Riktignok ikkje like elegant, men allikevel :)

Lenke til kommentar

Dette eksisterer faktisk allerede for PCMCIA hvis noen er interesserte, kjører selv et GTX 550 på min bærbare tablet pc(T5010, 2.2 GHz Core 2 duo), funker veldig greit sammen me TVen. Har kjørt Crysis fint, Just Cause 2, og Fallout 3. Google DIY ViDock for å finne gjør det selv løsning.

 

Siden veldig få bærbare idag har PCMCIA, og at hastigheten ikke er like høy, håper jeg virkelig dette blir veldig populært slik at andre produsenter følger etter med porter og støtte. Veldig greit for gaming når man ikke har tilgang eller råd til stasjonær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...