Gå til innhold

Lynnedslag slo ut nettskytjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell det siste jeg hadde vært bekymret for er data jeg har på PCene om huset brenner ned.

Men, derfor lagrer du alltid på flere steder avhengig av hvor viktig dataene er.

En ting som er sikkert, god backup koster! Og det er ikke vennlig med plassen siden du må lagre kopier.

Lenke til kommentar

Finnes det store, norske datasentre? Tror dere det er et marked for å lagre data trygt i en "norsk nettsky"? Vet at de planlegger et her: Local-host datasenter i gruve, men finnes det flere?

 

Det finnes jo kommuner som bruker Google Apps, og da har det vert diskutert hvorvidt det er ok at kommunal e-post ligger lagret i USA..

 

ryback: 40 dollar for ubegrenset plass høres jo fristende ut, men finner det ikke på sidene til Mozy? Har du prøvd Android appen, kan den brukes til å laste opp bilder fra telefon?

Lenke til kommentar
ryback: 40 dollar for ubegrenset plass høres jo fristende ut, men finner det ikke på sidene til Mozy? Har du prøvd Android appen, kan den brukes til å laste opp bilder fra telefon?

 

Det er Mcafee jeg bruker, men så vidt jeg vet så er det en rebranding av mozy. Det kostet visst 60 dollar i året.

Lenke til kommentar

Men du er begrenset av netthastigheten din.

Pluss at du må nok ha det hos flere leverandører også for å være sikker.

Nei, jeg stoler heller på servere som står i mitt eget hus eller under min kontroll for vedlikehold, mens nettskyen får stå som 4 backup eller videre utover.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...