Gå til innhold

Guide: Ti tips til deg med Google+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google er smask for datanerder, men hva med jentene?

Det er særdeles få jenter som vil trives i et community uten spam og hjertegifs.

 

Når en vil sette pris på j&k-shortcuts, 100x raskere sider, en 100x sterkere søkemotor enn facebook og alle andre småfinesser, tror jeg ikke den gjennomsnittlige jenta setter pris på- eller forstår hvor sykt bra google+ egentlig er!!!

 

Hva kan vi gjøre? Har fått dama mi inn, men hvordan kan g+ få henne til å bli igjen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mus er noe dritt, og burde unngåes så ofte som mulig. Overdreven bruk av mus kan skape komplikasjoner, som "musehand". Bruk av tastatur er derfor å foretrekk hvis en sitter mye foran en datamaskin. Programmer som krever bruk av mus, burde egentlig brennes ut på cd, slik at en kan brenne de i ett stort bål før en sletter de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mus er noe dritt, og burde unngåes så ofte som mulig. Overdreven bruk av mus kan skape komplikasjoner, som "musehand". Bruk av tastatur er derfor å foretrekk hvis en sitter mye foran en datamaskin. Programmer som krever bruk av mus, burde egentlig brennes ut på cd, slik at en kan brenne de i ett stort bål før en sletter de.

... og når man har lært seg noen snarveier, går det som regel mye kjappere.

Lenke til kommentar

Fryktelig mye raskere. Det er en av tingene jeg liker godt i nye Ubuntu, at det har blitt så mye mer tastaturvennlig, uten at det påvirker musbrukerne.

 

Men hvorfor omtales Google+ som "Facebookkonkurrent" hele tiden? Jeg vil jo si at det vel så gjerne er en konkurrent til Twitter.

Lenke til kommentar

det JEG lurer på, er hvordan man finner venner på google+.. når jeg søker etter folk ved navn så havner jeg opp i standard google søk og den finner ingenting i de fleste tilfeller. ergo jeg sitter der og har en google+ konto men 0 venner. slå den!

 

(PS: Jeg er litt for glad i mus til at jeg bare skal gi det opp og gå for et tastatur.)

Lenke til kommentar

Dette blir som med Windows Live Messenger, selv om det kommer nye og bedre løsninger så ser ikke brorparten av brukerne poenget med å bytte.

 

Over 95% av alle bekjente, familie og venner sverger fremdeles til Windows Live Messenger til tross for at det bare har blitt dårligere og dårligere med årene, og løsninger som Skype og andre bare har blitt bedre og bedre, og ikke minst har mye bedre støtte for andre operativsystemer enn utelukkende Windows.

 

Men dette hjelper fint lite når alle sammen sitter på sine Windows maskiner, og har brukt Windows Live Messenger i en årrekke, flere har Live / Hotmail kontoer og de finner da dette som den enkleste løsningen da de; A: er vant og trygg med Live Messenger / MSN, B: Alle de kjenner bruker det samme så skal først en konvertere så blir man avhengig av at alle gjør det, noe som aldri skjer.

 

 

Det samme er det nå med Facebook, det er så stort og utbredt, så velkjent og integrert overalt at jeg tror det skal abnormt mye til for at brorparten av brukerne plutselig forsvinner over.

Lenke til kommentar

Dette blir som med Windows Live Messenger, selv om det kommer nye og bedre løsninger så ser ikke brorparten av brukerne poenget med å bytte.

 

Over 95% av alle bekjente, familie og venner sverger fremdeles til Windows Live Messenger til tross for at det bare har blitt dårligere og dårligere med årene, og løsninger som Skype og andre bare har blitt bedre og bedre, og ikke minst har mye bedre støtte for andre operativsystemer enn utelukkende Windows.

 

Men dette hjelper fint lite når alle sammen sitter på sine Windows maskiner, og har brukt Windows Live Messenger i en årrekke, flere har Live / Hotmail kontoer og de finner da dette som den enkleste løsningen da de; A: er vant og trygg med Live Messenger / MSN, B: Alle de kjenner bruker det samme så skal først en konvertere så blir man avhengig av at alle gjør det, noe som aldri skjer.

 

 

Det samme er det nå med Facebook, det er så stort og utbredt, så velkjent og integrert overalt at jeg tror det skal abnormt mye til for at brorparten av brukerne plutselig forsvinner over.

 

Nåja. Bruker ikke Live Messenger lenger men logger på nå å da for å snakke med min bror. Før hadde jeg mellom 20-30stk pålogget til enhver tid, nå er det knapt 4. Skype listen min blir bare større og større samt at folk bruker facebook-chatten mer.

 

Tror Google+ blir stort etterhvert. Kan sammenligne litt med Nettby, det var kjempestort en tid å når Facebook kom var folk negativ i begynnelsen men det tok over sakte men sikkert.

Lenke til kommentar

Den store forskjellen på Nettby --> Facebook og Facebook --> Goolge+ er jo at Nettby og Facebook er to ganske så forskjellige løsninger, og Facebook er globalt noe Nettby aldri var? Brukte aldri Nettby noe større så skal ikke si det sikkert, fikk alltid inntrykk at det var et henge sted for fjortiser ala Biip?

 

Google+ er jo på mange måter Google sin versjon av Facebook, mens Facebook aldri var noe direkte svar på nettby, hvertfall ikke i mine øyne.

 

Mange går over til Facebook chat som du sier, det merker jeg også men de fleste sitter på både Facebook og Live Messenger og personlig foretrekker jeg å ha en klient kjørende på PC-en kontra det å sitte i nettleseren, samtidig som videosamtaler osv via Facebook er en no go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...