Gå til innhold

Ti nye skatter på nettet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det stemmer rimeleg godt med mine kjensler om Bioware etter DA2, dels ME2, og ikkje minst Laidlaw-sitata frå i går.

 

I disse QuakeCon-dagar burde ein kanskje nemne Quake (1) òg, om ein først er inne på oldschool-FPS. Framleis veldig bra (og veldig netbook-venleg).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
I dag har BioWare et litt rufsete rykte som rollespillutvikler

Dette kan man nok være enig i. Mass Effect-serien er blitt litt for action-fokusert. Men jeg har egentlig aldri hatt noe imot Mass Effect heller, så naturligvis lager BioWare fortsatt bra spill. Dragon Age 2 vil jeg riktignok kalle et "ok" spill. Mange tabber i det spillet.

Lenke til kommentar

Mass Effect-serien er strålende rollespill og strålende actionspill. At dere personlig ikke syntes de var gode, forandrer ikke det faktum at det er en høyst respektert spillserie og at begge vant game of the year awards både her og der og at ME2 har en metascore på 94. Da går det ikke an å si at det frynser ryktet til Bioware...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at jeg begynte å lese bloggen til crpgaddict så fikk det fart i lysten til å finne frem noen gamle rpg spill. Vil ikke gå så langt tilbake i tid som han har gjort, men gikk til (ny) innkjøp at Baldurs Gate 1 og 2, og Planescape Torment (har spilt og eid alle før, men cd'ene er rotet bort). Holder på med BG 1 nå. Er artig å sammenligne hvordan det var da, men hva vi får nå, quest log er vesentlig forskjellig. BG har egentlig ingen, kun en dagbok, og der er det ikke nødvendigvis bare bare å finne frem til det ene avsnittet du ønsker, hvis du lurer på hvilke quests du har pågående.

Men det er ikke noe tvil om at BG holder seg bra :)

Lenke til kommentar

Men det er ikke noe tvil om at BG holder seg bra :)

 

Jeg lastet ned en ganske snasen versjon av BG2 som kunne spilles direkte fra minnepinne (har den fremdeles), men det ble ikke helt som jeg hadde håpet, for det føltes som et veldig gammelt spill. Mulig jeg prøver meg igjen hvis jeg er fastlåst på hytta elns, milevis unna annet enn en laptop :D Artig å høre at det spilles fortsatt. Husker fremdeles angsten for de derre.. eh.. mind.. mind warpers? Hmm hva het de.. De som ser ut som en blekksprut i trynet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Rollercoaster Tycoon skulle hat flere spill so feks en nr 4.. I dagens sjanger har man vel bare Tropico som alternativ.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Doom 3 var fantastisk, og jeg driter i alle som sier det er for old-school. Det var jo nettopp det de satset på. ;) Men du bør kanskje laste ned en liten mod for å få lommelykt på våpnene. Ellers kan du jo slå av skjermen uten at det merkes stort. :p

 

On-topic har jeg spilt alle spillene på listen der, pinlig nok. Dvs har ikke spilt Rollercoaster Tycoon 1, men har RT3 og to expansions. Mange klassikere på den listen.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
I dag har BioWare et litt rufsete rykte som rollespillutvikler

 

Er ikke det å ta litt hardt i?

 

Nope, alle rollespillfans har sett dette lenge. De actionspillene de lager nå for tiden har ingenting med rollespill å gjøre.

 

Kan du svare for samtlige rollespillfans altså?

 

Eneste stedet hvor ryktet dems er rufsete er hos en gruppe eldre spillere som det virker som bare maser etter Baldurs Gate kopier og nekter å godta att spill blir mer strømlinjeformete, egentlig virker det som dere burde fått Baldurs Gate med ny grafikk. Jeg er enig i att DA2 var en stor nedtur etter DA:O. Men DA:O er ikke veldi gammelt og det er ett veldig godt spill. Mass Effect spillene holder høy standard etter de flestes meninger. Er bare att det er de som er misfornøyde som lager mest lyd fra seg :)Blir spent å se på det nye Star Wars spillet demmes

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...