Gå til innhold

Super-TV blir gjenopplivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pioneer Elite, som ikke er plasma og som strengt tatt ikke har noe særlig med Pioneer å gjøre i det hele tatt... Dette er en trist, trist dag! Min Pioneer Kuro LX5090H henger fremdeles på veggen til tross for at den er fra 2009 blir den vell fult på høyde om ikke bedre enn disse..

 

Snakker om skammelig melking av Pioneer Elite merkevaren og navnet.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Vel, du kan vel trøste deg med at Sharp neppe kommer i nærheten av bildekvaliteten Kuro'ene hadde. De som skaffet seg en Kuro mens de ennå var å få tak i, kan anse seg som priviligerte, og de har ingen grunn til å "oppgradere" TV'en sin på enda et par år .... selv om Panasonic har kommet svært, svært nær med sine nye toppmodeller.

Lenke til kommentar
Pioneer Elite, som ikke er plasma og som strengt tatt ikke har noe særlig med Pioneer å gjøre i det hele tatt... Dette er en trist, trist dag! Min Pioneer Kuro LX5090H henger fremdeles på veggen til tross for at den er fra 2009 blir den vell fult på høyde om ikke bedre enn disse..

 

Snakker om skammelig melking av Pioneer Elite merkevaren og navnet.

 

Så sant så sant!

Endret av mathiastro
Lenke til kommentar

Egentlig er det skammelig dårlig av alle de andre TV-fabrikantene .... Kuro'er fra 2004 eller 2005 er ennå ikke slått på bildekvalitet! Særlig LCD-TV'ene har langt igjen. Panasonic's plasmaer vil vel måle seg med Kuro ved neste modellskifte .... mitt tips :whistle:.

 

Kuro fantes ikke i 2004 eller 2005. Kom vel i 2007.

Lenke til kommentar

Pioneer sin Kuro er nå så kjent at jeg tror at de faktisk kunne tjent gode penger hvis dem startet opp igjen.

 

Pioneer tapte 5000 kr for hver kuro tv de solgte, så har vanskelig for å tro dette.

 

Grunnen til at de andre produsentene ikke klarer å matche er fordi de faktisk vil tjene penger og beholde tv-produksjonen.

Lenke til kommentar
har LED-LCD-paneler i motsetning til plasma som det tidligere Elite-merket bestod av.

 

Og der mistet jeg interessen. Teknologien i LCD panelene er rett å slett for dårlig til å bli regnet som en Plasmadreper. Uansett hvor mye de surrer å tweaker med bildebehandling, kontrastbelegg og LED belysning vil alltid de fysiske begrensningene i hvordan et LCD panel fungerer hindre det i å kunne ta tronen fra topp of the line Plasma.

Endret av Revox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå trenger jeg ikke flere hertz. Det jeg ønsker er heller høyere oppløsning på de store skjermene. Gjerne sammen med bedre fargegjengivelse. Drømmen min er en TV på 50-60 tommer som er god nok på farger til at jeg kan bruke den til å redigere bilder på og samtidig får større oppløsning enn "Full HD".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...