Gå til innhold

- Ingen årlige Battlefield-spill (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at jeg finner BF serien en del bedre en COD.

Nye utgivelse av COD er småtterier i forhold til nye BF.

COD bærer preg av masseproduksjon og forhastelser der det nyeste knapt kan skilles fra det gamle.

 

Bare ta i betraktning alle kjøretøy du kan kjøre og betjene i BF. I COD er det f.eks. et svirrende helicopter eller noe annet du ikke kan kontrollere.

 

BF er mer "reaslistisk" COD er for mye CS.(min mening)

 

Venter mer en gjerne 2 år på et skikkelig gjennomtenkt spill.

Lenke til kommentar

Må si at jeg finner BF serien en del bedre en COD.

Nye utgivelse av COD er småtterier i forhold til nye BF.

COD bærer preg av masseproduksjon og forhastelser der det nyeste knapt kan skilles fra det gamle.

 

Bare ta i betraktning alle kjøretøy du kan kjøre og betjene i BF. I COD er det f.eks. et svirrende helicopter eller noe annet du ikke kan kontrollere.

 

BF er mer "reaslistisk" COD er for mye CS.(min mening)

 

Venter mer en gjerne 2 år på et skikkelig gjennomtenkt spill.

Hadde COD bare vært i nærheten av CS, hadde jeg mer enn gjerne spilt det framfor BF.

Lenke til kommentar

Jeg for min del kunne heller tenke meg at de brukte mer tid på å lage maps etc.

Det er det som gir et spill varighet for min del, ikke en eller annen slags "total conversion" sak. Har jeg kjøpt BF3 er det helst det jeg vil ha innhold til, og nå om dagen synes jeg det er alt for få maps fra dag 1, og det tar alt for lang tid før nye kommer.

Ekstrapakkene til BF2 synes jeg var mer i riktig retning enn Vietnam for BC2 (bare COD-følelsen med våpen i Vietnam var nok for meg).

Lenke til kommentar

Jeg for min del kunne heller tenke meg at de brukte mer tid på å lage maps etc.

Det er det som gir et spill varighet for min del, ikke en eller annen slags "total conversion" sak. Har jeg kjøpt BF3 er det helst det jeg vil ha innhold til, og nå om dagen synes jeg det er alt for få maps fra dag 1, og det tar alt for lang tid før nye kommer.

Ekstrapakkene til BF2 synes jeg var mer i riktig retning enn Vietnam for BC2 (bare COD-følelsen med våpen i Vietnam var nok for meg).

 

 

Folk er forskjellig. For min del syntes jeg BC2 Vietnam er en av de bedre addons. Vietnam for BF2 var jo også en av de bedre.

Kommer litt an på hva man liker. Fikk ikke COD-følelse.

Men jeg har spilt BF siden det første kom og har nok prøvd samtlige.

Blir slik at du minnes ting du har gjort før som var morro. Derfor vil folk ha tilbake ting som Wake Iland.

Lenke til kommentar

Må si at jeg finner BF serien en del bedre en COD.

Nye utgivelse av COD er småtterier i forhold til nye BF.

COD bærer preg av masseproduksjon og forhastelser der det nyeste knapt kan skilles fra det gamle.

 

Bare ta i betraktning alle kjøretøy du kan kjøre og betjene i BF. I COD er det f.eks. et svirrende helicopter eller noe annet du ikke kan kontrollere.

 

BF er mer "reaslistisk" COD er for mye CS.(min mening)

 

Venter mer en gjerne 2 år på et skikkelig gjennomtenkt spill.

 

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

DICE mener at de trenger mer tid på seg for å lage gode spill.

 

Les hele saken

 

 

Synes gjør det rette ved å ikke lansere hvert år, og begrunnelsen er vell at jo bedre tid de bruker med et produkt jo bedre blir det. Det er jo snakk om Koding, og et spill som går gjennom ett år med koding er mye dårligere og har ikke gått gjennom like mange tester som det en kode på 2 - 3 år. Det er derfor MW2 ble så dårlig (etter min mening) fordi de ikke brukte så mye tid på å lage spillet bedre, og de patchet ikke så mange glitch heller.

 

Jeg kommer til å kjøpe de fremtidige BF spillene fordi jeg tror de er verd det, isteden for å sløse pengene på COD. :new_woot:

Lenke til kommentar

Syntes nå COD er bedre en BF (Ikke black Ops, anser ikke det som COD) Men MW1 og 2 er mine favoritter..

 

Men BF skal få en sjanse på PS3 tror jeg blir forelsket.. Men blir nok mere timer på MW3 mistenker jeg :)

 

Hvordan du kan mene at MW2 er bedere enn BO er for meg uforståelig, men vær sin smak.

Lenke til kommentar

Trenger jo ikke årlige BF-utgivelser når EA kan fylle tomrommene med budsjettutviklede MoH-titler.

 

Jeg holder en MoH-utgivelse i 2012 for like sannsynlig som en ny CoD-utgivelse i 2012. Så får vi se. Skjønner uansett godt hva Id-gutta mener med at folk begynner å lide av "modern combat-fatigue"... Skulle bare mangle, helt utrolig metning av den sorten spill.

Lenke til kommentar

Skjønner forsåvidt hva de mener, men blir jo litt for dumt når man ser på listen av "Battlefield"-spill de siste årene. Gadd ikke ta med alle "expansions", "add-ons" og hva de nå kaller alt tøyset. Opphold i 2007 da! (Med mindre man ser bort fra en "booster-pack" hva nå det er :p )

 

 

 

Battlefield Vietnam

Original release date(s):

US March 14, 2004

PAL March 19, 2004

 

Battlefield 2

Original release date(s):

US June 21, 2005

PAL June 24, 2005

 

Battlefield 2142

Original release date(s):

October 17, 2006

 

Battlefield: Bad Company

Original release date(s):[8]

June 23, 2008

 

Battlefield Heroes

Original release date(s):

June 25, 2009

 

Battlefield 1943

Original release date(s):

July 8, 2009

 

Battlefield: Bad Company 2

Original release date(s):

March 2, 2010

 

Battlefield Online

Original release date(s):

March 30, 2010

 

Battlefield Play4Free

Original release date(s):[10]

April 4, 2011

 

Battlefield 3

Original release date(s):[11]

October 25, 2011

 

 

Lenke til kommentar

Har aldri spilt noe i COD serien, så den skal jeg ikke uttale meg om.

 

Men for hyppige utgivelser i BF serien vil ikke være bra, dette vil vel egentlig gjelde generelt, da det trolig blir for lite nytt/variasjon mellom hver utgivelse. Ønsker man å gi siste utgivelse en vitamin innsprøyting så kom heller med en expasion pack ala Special Forces til BF2, eller noen mindre utvidelser som Vietnam til BC2 (men var ikke helt fornøyd med denne, kun 2 {i beste fall 2,5} kart som falt i smak). At det kommer noen nye kart i en (gratis) patch i ny og ne bør de ikke slutte med, selv om de så kalte booster pack'ene har (trolig) solgt bra nok til at dette ikke forsvinner.

Nye våpen er ikke så veldig viktig, om de ikke bringer noe vesentlig nytt. Tar man BC2 som ett eksempel, så er de fleste full auto assult våpnene like, så det koker ned til full auto, burst og semi auto og enkelt skudd. Og det samme prinsippet gjelder for de andre klassene, og våpen typene (eks. hagler). Så å få en ny hagle, nytt full auto våpen osv bringer ikke noe nytt. Men ekstra utstyr kan gjøre det, i Special Forces så fikk vi en del ekstra snacks som var nytt: zipline og grappling hook åpnet opp en del nye veier å bevege seg, tåregass og flashbang nye strategier. I tillegg til natt kart med nightvision tilførte også ett nytt element. Gjerne mer av/som dette i BF3 for min del.

Nye kart er nok det viktigste for å forlenge livet til spillet, men det må være gode kart. Som nevnt for min del ble ikke vietnam til BC2 særlig vellykket, gikk raskt tilbake til vanlig, men de to kartene som falt i smak er veldig morro. Hva som utgjør ett godt kart er sikkert person avhengig, og det blir vanskelig å tilfredsstille alle.

 

En utgivelsesyklus på ca 3 år er passe for meg, når jeg ser bakover, det var litt for lenge mellom 2142 og BC2, ellers bra. Det bør også gi gode muligheter til å selge tilleggspakker i mellom tiden, så får vi heller diskutere om slike pakker er verdt prisen.

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med DICE, de verdsetter det og gjøre ting ordentlig i første omgang. Akkurat slik som en annen utvikler jeg liker.. Blizzard.

 

Jeg er så klar for BF3 at alle andre spill er kjedelige nå. Håper Beta kommer tidlig i september, og at det er en annen bane enn Operation Metro..

Endret av electron84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...