Gå til innhold

Dette vil iCloud koste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digg! Gleder meg til kunne sync mac book pro, iphone og apple tv uten noe mer stress..

prisene ser veldig like ut som gmail har for større plass..overkommelig og greit om man trenger mer plass,noe jeg tviler på jeg gjør.

 

Både apple og google tar seg jo alt alt for godt betalt for ekstra plass synes jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar

7 kroner per dollar! :ohmy:

 

Det må være den mest svindlende banktjenesten jeg har hørt om. Styr unna og benytt en annen vekslebank og betal heller med dollar.

Nei, det er den nylig innførte merverdiavgiften på nettjenester som forårsaker dette, slik at prisen blir nok omtrent den samme uansett valuta hvis man ikke ønsker å være lovbryter.

Lenke til kommentar

Digg! Gleder meg til kunne sync mac book pro, iphone og apple tv uten noe mer stress..

prisene ser veldig like ut som gmail har for større plass..overkommelig og greit om man trenger mer plass,noe jeg tviler på jeg gjør.

 

Både apple og google tar seg jo alt alt for godt betalt for ekstra plass synes jeg.

 

AtW

 

Jeg betalte nylig 20 USD for 80GB lagring til googlekontoen min. Jeg synes ikke det er noe å syte over.

Dropbox tar til sammenlikning 100 USD for 50GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Dette er jo glimrende. Akkurat nok gratisplass til å lagre det mest vesentlige som instillinger, dokumenter, etc. Burde gjøre det meste mer sømløst spør du meg.

 

Regner med dette vil fungere sammen med Snow Leopard også ? Jeg likte ikke Lion, og så meg nødt til å gå tilbake til SL..

Lenke til kommentar

Med andre ord så tar Apple seg rundt 8 ganger så godt betalt som Google. Ikke overraskende.

 

Jeg vet ikke hvor mye vi kan sammenlikne tjenestene basert på pris pr GB.

Dropbox er f.eks veldig dyr pr GB, men tjenesten er langt mer omfattende enn f.eks hva google tilbyr (mail, picasa og docs). Google prisliste

 

iCloud tilbyr noe midt i mellom, med en pris midt i mellom.

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Når det gjelder prising, så kan man også ta med i betraktningen at Google bruker sine tjenester til å pådytte deg reklame (og scanner innholdet ditt for å målrette reklamen), mens iCloud selvsagt er reklamefritt.

 

Må vel da også ta med i beregningene at du faktisk må ha brukt penger på Apple-hardware,

for å kunne benytte iCloud ;p

 

Når det er sagt; helt fine priser, og helt klart en nyttig tjeneste..

Lenke til kommentar

Harddisker koster riktignok ned mot 1/4 kr/GB men man skal jo ha litt redundans (Raid6 + backup Raid6) og en PC uten hovedkort, kabinett, PSU osv duger jo lite så du må nok regne med at hardware-kostnadene alene blir på minst 1 kr/GB. Så skal du ha nettforbindelse, reklamere for tjenesten, lokale og gjerne noen kroner i lønn til både deg, regnskapsfører osv så det høres ikke akkurat lønnsomt ut å selge nettlagring for 1 kr/GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...