Gå til innhold

Her kan du se bilder og video fra N9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joebush: N9 er oppfølgeren til N8 sammen med den kommende identiske WP7 mango telefonen til nokia.

N950 er derimot oppfølgeren til N900 :tease:

 

N9 høres jo utvilsomt ut som en oppfølger til N8 bare på grunn av navnet. Men den har Maemo-systemet, mens N8 kjører Symbian. Dermed kan man like gjerne si at det er oppfølger til de tidligere Maemo-modellene. Spiller egentlig liten rolle, N9 følger på en måte opp begge to i praksis.

 

Uansett virker det som en spennende telefon. Spesielt på grunn av Meamo/Meego-systemet. Har veldig lyst på slik, selv om jeg går i en valgtåke og sikler på både Samsung Hercules og Nexus Optimus Prime. Androidmobilene er jo overlegen på ytelse, men det er noe fristende ved å velge outsideren N9 som tosken Steve Elop sier de ikke skal satse på.

 

@Okeho: Spiller eg. liten rolle om de satser eller ei på Meego, jeg kjøper en ny telefon i løpet av ett år uansett.

 

Hvis N9 er så bra som det virker så hadde det ikke vært meg i mot å bidra til at Elop må svelge sine ord. Det er dødsbra at det er så mange konkurrerende systemer på mobilmarkedet. Tenk om det hadde vært samme situasjon på PC-operativsystemene. Da hadde vi hatt mye større innovasjonstakt. Selv om jeg bruker mest Windows (og litt Linux) er jeg meget glad for Apple sin suksess de siste årene.

 

Edit: skrev N8 istedenfor N9. Rettet.

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar

Om Nokia N9 blir lansert tidligere i andre land enn i Norge, kan mobilen være låst på noen måte om jeg bestiller den utenlands fra? Rykter sier at første lansseringsdato er 19.august, mens andre sikrere kilder hevder den lanseres 15.september...

 

Nokia Sverige har en nedtelling på sine sider. Den slutter 23. september

Lenke til kommentar

joebush: N9 er oppfølgeren til N8 sammen med den kommende identiske WP7 mango telefonen til nokia.

N950 er derimot oppfølgeren til N900 :tease:

 

Det at du påstår at 2 telefoner er oppfølgere til N8 sier det meste.

 

Du tar selvfølgelig helt feil i din påstand. N950 er developermobil i linjen til N9. Selve N9 er oppfølgeren til N900.

 

Spekulasjoner og antagelser endrer ikke faktene. Like greit at folk slutter med det da.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Oppfølger er et vagt uttrykk, og det er på ingen måte bestemt at det bare skal være én oppfølger. Deadly Weapon 4 fins det tre oppfølgere av.

 

Når det gjelder N9 er det aldri sagt at den er noen direkte oppfølger til N8, men det er uten tvil slik at N9 følger opp N8 når det gjelder kamera.

 

I tittelen på original-artikkelen sto det at N9 var oppfølgeren til N8. Man kan uansett ikke peke på et av mange egenskaper å si at mht kamera er det oppfølgeren. Det gir ikke fornuftig mening i det hele tatt.

 

Jeg vil ikke krangle noe mer om det. Jeg bare ønsket å si klart at det var i det minste ekstremt misvisende at det var påstått at N9 var oppfølgeren til N8. Jeg ville også tro at alle som er godt kjent med Nokia sine serier og uttrykker seg noe logisk om det ville sagt seg enige.

 

Forresten, for min del er det bare fint om din påstand får flere til å kjøpe seg en Meego-telefon. Bare positivt jo. ;) Men det er ikke sikkert at de som tar det du skrev som god fisk er så fornøyd når de ender opp med Meego istedenfor et annet OS. Du nevner ikke i artikkelen at telefonen kjører Meego en gang. Og når den først skal være oppfølgeren kan man med god grunn anta at det blir samme OS.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...