Gå til innhold

Vil stoppe misvisende mobilreklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor-sjefen roter så fullstendig her at det er nesten til å le av. Jeg har akkurat tatt en titt på abbonementsoversikt for Prat, og det står veldig tydelig at det er kr 0,00/mnd. Det er ikke før man klikker videre inn på abbonementet at det står:

 

Kr 0,- per mnd

min.fakturering 49,- per mnd

 

I hvilken verden gir det beskrevet over noen som helst mening? Man kan ALDRI oppn 0,- per mnd, og dermed er det uten tvil villedende.

 

Forresten, flere andre abb., til og med hos Telenor, opererer med månedspriser der du får ringe for hele beløpet, osv. På disse står det med riktig månedspris. Prat-abbonementet til såkalte 0,- per mnd er akkurat det....49,- per mnd der man kan ringe for beløpet. Dermed synes jeg det blir feil å påstå 0,- per mnd på oversikten deres.

 

Beklager rantingen...dette har irritert meg lenge. :)

Endret av joebush
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se på hjemmesidene til Telenor , Tele2 og Netcom så står det opplyst om minimumsfakturering på Telenor Prat , Tele2 Champion og Netcom Flexitalk.

 

Det gjelder å bruke hjernen man har fått utdelt og sette seg inn i det man kjøper.

 

Men selvfølgelig det finns selgere som gjerne vil pusse på sannheten for å få solgt litt ekstra, har selv blitt kontaktet av diverse mobilselskap som har servert eventyrhistorier

 

Høres et tilbud for godt ut til å være sant, så er det gjerne det.

 

Les, tenk , vurder

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se på hjemmesidene til Telenor , Tele2 og Netcom så står det opplyst om minimumsfakturering på Telenor Prat , Tele2 Champion og Netcom Flexitalk.

 

Det gjelder å bruke hjernen man har fått utdelt og sette seg inn i det man kjøper.

 

Men selvfølgelig det finns selgere som gjerne vil pusse på sannheten for å få solgt litt ekstra, har selv blitt kontaktet av diverse mobilselskap som har servert eventyrhistorier

 

Høres et tilbud for godt ut til å være sant, så er det gjerne det.

 

Les, tenk , vurder

 

Ja, det står opplyst om på abbonementssiden, men ikke på oversikten, som skaper et falsk inntrykk, noe som var hele poenget med henvendelsen.

 

Det at man kan bruke hjernen, osv. er ikke relevant. Jeg hadde selvfølgelig undersøkt grundig selv. Poenget er at når man vurderer aktuelle abbonment utifra informasjonen man først treffer, er det feil.

 

0,- per mnd med minimum 49,-? Noe her som ikke er helt bra, som er grunnen til innskjerpingen.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Hva har Telenorskjefen gjort feil? Netcom har akkurat det samme, Tele2 har akkurat det samme. Sålenge du ringer for mer en 49kr, så betaler du ingenting for å ha abonnementet. Jeg skjønne ikke hvorfor folk skal ha problem med å skjønne dette?

 

"Telenor ser på brevet fra Forbrukerombudet som en generell henvendelse til operatørene om å følge retningslinjene i markedsføringsloven, og Telenor mener å etterleve gjeldende regler i henhold til markedsføringsloven, også når det gjelder Telenor Prat."

 

Forbrukerombudet sier på generelt grunnlag at den type markedsføring ikke er i tråd med loven, og samtidig sier Telenor at deres reklamer er i tråd, til tross for at reklamen for billigste Prat abbonement er slik som beskrevet av Forbrukerombudet.

 

Det er det jeg tenkte på når jeg refererte til feilen med sjefens uttalelse til journalisten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se på hjemmesidene til Telenor , Tele2 og Netcom så står det opplyst om minimumsfakturering på Telenor Prat , Tele2 Champion og Netcom Flexitalk.

 

Det gjelder å bruke hjernen man har fått utdelt og sette seg inn i det man kjøper.

 

Men selvfølgelig det finns selgere som gjerne vil pusse på sannheten for å få solgt litt ekstra, har selv blitt kontaktet av diverse mobilselskap som har servert eventyrhistorier

 

Høres et tilbud for godt ut til å være sant, så er det gjerne det.

 

Les, tenk , vurder

 

Ja, det står opplyst om på abbonementssiden, men ikke på oversikten, som skaper et falsk inntrykk, noe som var hele poenget med henvendelsen.

 

Det at man kan bruke hjernen, osv. er ikke relevant. Jeg hadde selvfølgelig undersøkt grundig selv. Poenget er at når man vurderer aktuelle abbonment utifra informasjonen man først treffer, er det feil.

 

0,- per mnd med minimum 49,-? Noe her som ikke er helt bra, som er grunnen til innskjerpingen.

 

Selvfølgelig er det relevant å bruke hjernen, får være grenser til dumskap og ansvarsfraskrivelse.

 

Folk må ha ALT inn med teskje. Gidder ikke folk lese, kan de gjerne for det selv. enkelt og greit, det står opplyst flere plasser. Også i avatalevilkårene som kan lastes ned som en PDF.

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se på hjemmesidene til Telenor , Tele2 og Netcom så står det opplyst om minimumsfakturering på Telenor Prat , Tele2 Champion og Netcom Flexitalk.

 

Det gjelder å bruke hjernen man har fått utdelt og sette seg inn i det man kjøper.

 

Men selvfølgelig det finns selgere som gjerne vil pusse på sannheten for å få solgt litt ekstra, har selv blitt kontaktet av diverse mobilselskap som har servert eventyrhistorier

 

Høres et tilbud for godt ut til å være sant, så er det gjerne det.

 

Les, tenk , vurder

 

I gamle dager hendte det at teleselskapene reklamerte med at abonnementet kostet f.eks. 50 i måneden og man kunne ringe for hele beløpet. Det er forståelig og presist. Når de sier det koster 0,- men har minstefakturering for 50, kunne det like gjerne bety at de venter med å fakturere til du har nådd den grensen. Ja, tatt i betraktning at abonnementet er gratis, er det akkurat det de sier. I virkeligheten koster abonnementet 50.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se på hjemmesidene til Telenor , Tele2 og Netcom så står det opplyst om minimumsfakturering på Telenor Prat , Tele2 Champion og Netcom Flexitalk.

 

Det gjelder å bruke hjernen man har fått utdelt og sette seg inn i det man kjøper.

 

Men selvfølgelig det finns selgere som gjerne vil pusse på sannheten for å få solgt litt ekstra, har selv blitt kontaktet av diverse mobilselskap som har servert eventyrhistorier

 

Høres et tilbud for godt ut til å være sant, så er det gjerne det.

 

Les, tenk , vurder

 

Ja, det står opplyst om på abbonementssiden, men ikke på oversikten, som skaper et falsk inntrykk, noe som var hele poenget med henvendelsen.

 

Det at man kan bruke hjernen, osv. er ikke relevant. Jeg hadde selvfølgelig undersøkt grundig selv. Poenget er at når man vurderer aktuelle abbonment utifra informasjonen man først treffer, er det feil.

 

0,- per mnd med minimum 49,-? Noe her som ikke er helt bra, som er grunnen til innskjerpingen.

 

Selvfølgelig er det relevant å bruke hjernen, får være grenser til dumskap og ansvarsfraskrivelse.

 

Folk må ha ALT inn med teskje. Gidder ikke folk lese, kan de gjerne for det selv. enkelt og greit, det står opplyst flere plasser. Også i avatalevilkårene som kan lastes ned som en PDF.

 

Poenget med at jeg sier at det er irrelevant er fordi dette ikke er en subjektiv type sak der "Jeg bruker hjernen, kan ikke du da?" står i sentrum...selv om du gjerne vil at det skal være slik, er det ikke. Saken handler om lovverket og hvordan bedrifter som de overnevnte FÅR LOV til å reklamere for sine produkter.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet når det er opplyst såpass mange plasser. jeg tok en stikkprøve og ringte Telenor Kundeservice og spurte om Telenor Prat og hva det innebar, tok ikke mindre en 2 minutter uti samtalen, så opplyste de om minimumsfaktureringen.

 

Men jeg kan forstå at folk i et tankeløst øyeblikk sier ja til noe de egentlig ikke vet hva er for noe, og så klager det inn til forbrukerombudet etterpå for å føle seg litt bedre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...