Gå til innhold

ViewSonic først med 3D Vision


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så synd at det er så få skikkelig gjennomgående tester av disse skjermene, sikler selv på en

som gaming og 3D-skjerm men finner jo knapt noen skikkelig tester i det hele tatt og brenner ikke av over 6'000kr på en skjerm med TN-panel uten å kunne vite hvordan panelet er i praksis..

 

Det geniale med Samsung skjermen kontra denne er jo at den har innebygget 3D-løsning fra Samsung som støttes av alle typer skjermkort, dette fungerer ikke like bra med diverse spill som nVIDIA 3D Vision men har du nVIDIA skjermkort så kan du jo da skaffe nVIDIA 3D Vision itillegg og da ha en skjerm som støtter 2D til 3D konvertering, samtidig som du har nVIDIA 3D Vision for spill.

 

For meg er ikke det største problemet med nVIDIA 3D Vision at det er låst til nVIDIA skjermkort, men heller det at det er null 2D til 3D konvertering eller noe så det blir jo en løsning utelukkende for spill og 3D-filmer, jeg ønsker en løsning hvor alt fra Windows skrivebordet, til YouTube videoer og alt mulig kan vises i 3D og her skinner virkelig Samsung SA950 skjermen, de har også en mindre SA750 skjerm men denne krever skjermkort med Displayport om du skal få til 1080P @ 120Hz.

Lenke til kommentar

Ser det står "Nvidias 3D Vision-teknologi", dette betyr altså at disse skjermene ikke vil fungere med ATi/AMD sine kort?

Joda, den vil fungere på AMD sine skjermkort. Det VS i prinsippet har gjort er å stappe selve 3D-senderen til Nvidia inn i skjermen, så du slipper å ha denne på siden. Ellers er den en helt normal 3D-skjerm slik jeg forstår det.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Ja...den virket jo Nesten perfekt, bare ikke pågrunn av den stygge aspect ratioen. Og det ramguy la ut om ang 2d til 3d konvertering.

 

@Ramguy: eh jeg må bare spørre, men du er vel ikke den samme fyren som jobber for corsair er du vel :whistle:

 

Også den samsung skjermen hadde mye bra for seg, men samme stygge aspect ratio, og dæven foten er nok til at jeg ikke vurderer den alene. Som jeg avskyr stygg ASYMMETRISK design haha.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Jeg er ikke samme fyren som fra Corsair forumet nei thumbup.gif

Ser ut til at TriDef programvaren til Samsung skjermene faktisk fullstendig deaktiverer alt som heter nVIDIA 3D Vision så du ikke kan bruke TriDef for 2D til 3D conversion, samtidig som du kan bruke 3D Vision til spilling.. Noe som er helt latterlig idiotisk.

 

Ser også at med eldre Radeon skjermkort enn serie 5000 og med samtlige nVIDIA skjermkort så ender du bare opp med halvvert oppløsning under 3D. Dette gjør SA950 skjermen fullstendig uaktuell for meg.

Lenke til kommentar

Ser det står "Nvidias 3D Vision-teknologi", dette betyr altså at disse skjermene ikke vil fungere med ATi/AMD sine kort?

Joda, den vil fungere på AMD sine skjermkort. Det VS i prinsippet har gjort er å stappe selve 3D-senderen til Nvidia inn i skjermen, så du slipper å ha denne på siden. Ellers er den en helt normal 3D-skjerm slik jeg forstår det.

 

Ja det har stappet 3D-senderen TIL-NVIDIA inn i skjermen, jeg skjønner ikke hvordan dette går opp, hvis de har putta nvidia sin 3-d teknologi i skjermen hvorfor skal den fungere på AMD kort?

Lenke til kommentar

Det er bare en sender for brillene som er implementert, selve teknologien sitter i skjermkortet i maskinen din. Poenget er at du skal slippe å ha enda en duppe-ditt på skrivebordet. Det er slik det er på de fleste 3D-TVer, foruten at det er Samsungs sender i Samsungs TV-er, Sonys sender i Sonys TVer osv. :-)

Lenke til kommentar

Det er bare en sender for brillene som er implementert, selve teknologien sitter i skjermkortet i maskinen din. Poenget er at du skal slippe å ha enda en duppe-ditt på skrivebordet. Det er slik det er på de fleste 3D-TVer, foruten at det er Samsungs sender i Samsungs TV-er, Sonys sender i Sonys TVer osv. :-)

 

Vel da burde de ikke ha brukt ordet nVIDIA! :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...