Gå til innhold

HTC Desire får Android 2.3 med bismak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du testet med HTC-sync? Jeg får ikke til å synce kalender og personer, virker som den ikke får tilgang til den gamle sync-profilen.

 

Ellers virker det supert! Og wallpaperene som ikke kom inn med installasjonen (men kan installeres separat) er uansett ikke noe å ha.

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar

Installerte i går og fungerer meget bra. De har fjernet HTC lommelykta, demo-spillet Teeter og alle wallpapers bortsett fra ett. (Live-wallpapers er der fortsatt). De har også fjernet den offisielle Facebook-appen, men denne installeres enkelt fra Market. Resten følger faktisk med som .apk filer i .zip fila man laster ned. Etter min mening kunne de ha fjernet mye mer som et flertall av oss sikkert ikke bruker.

 

Ser ingen god grunn for å være engstelig for oppdateringen, HTC advarer mot at SMS og MMS kanskje ikke fungerer, men under første oppstart kan man velge mellom alle de store operatørene i Norge og får automatiske oppsett. Jeg fant ikke Ludo som jeg bruker, men valgte Ventelo, det står nå kun Ventelo under nettverk, men alt fungerer som det skal.

 

Det eneste man må huske er å ta backup selv, da oppdateringen sletter alt av innstillinger (ikke SD-kortet).

 

Enig i at alt virker raskere og mer stabilt. En del ting er litt "freshere", men ellers er alt ganske likt som før utseendemessig. Har ikke lagt merke til så mye nytt enda, men f.eks. tastaturet er forbedret og man har norsk tastatur uten å installere dette ekstra.

 

Det eneste som er litt kjedelig er at det er samme gamle Sense-versjon og at den ikke er basert på aller nyeste Gingerbread (2.3.4 eller 2.3.5).

 

NB: Har ikke testet det selv da jeg er fornøyd med denne offisielle versjonen så langt, men vær klar over at det foreløpig meldes om problemer med rooting og nedgradering av denne versjonen siden HBOOT også oppdateres, men dette løses sikkert av utviklermiljøet rimelig raskt (om det ikke allerede er løst..)

Lenke til kommentar

Oppdaterte til 2.3.3 på min desire igår kveld. Så langt kan jeg si at batteriet varer MYE lengre! Et annet stort pluss er at selv om gingerbread tar mer plass enn froyo, så har telefonen aldri vært så rask og responsiv! Prosessen er veldig enkel, og alle kan gjøre det. Anbefales!

 

Hadde nettopp tenkt å skrive og dømme HTC nord og ned for å endelig klare å få ut denne etter lengtede oppdateringen - men med forbehold. Her har en god del folk gått og ventet aldri så lenge. Så legger de ut Gingerbread, men med litt om og men og ikke som oppgradering FOTA.

 

Skuffelsen var jo i sin tid stor da HTC omsider klarte å meke seg til en større oppdatering til Hero. Den oppdateringen gjorde Hero tregere, og dermed ble en del av vitsen borte. Jeg var ikke særlig optimistisk med hensyn til Desire, gitt!

 

Så ser jeg til min store glede at det begynner å komme inn gledelige tilbakemeldinger angående Gingerbrad på Desire. Radkere og ikke minst bedre batteritid lar seg høre!! Hvordan er forresten kameraet? Forbedringer her? Synes fargene var litt blasse. Er dette blitt bedre?

Lenke til kommentar

Er nok ikke Gingerbread som er problemet med plass på Desire, men heller Sense.

 

Tenkte egentlig å vente på denne oppdateringen, da jeg ville ha den nye Sense-versjonen, men så handlet jeg Galaxy S2..

 

Rootet Desire-en min og la inn Cyanogenmod 7 med Android 2.3.4, og telefonen er nå mye raskere, har mye mer minne tilgjengelig og jeg har enda mer kontroll. Den er også dønn stabil (selv med "Release Candidate" av CM7...) og bruker batteriet mye bedre (fort dobbelt så bra levetid...).

 

Jeg er glad jeg ikke ventet, da det er samme sense-versjon på denne som Froyo-romen (har kamerater som har Desire HD, kunne ikke ha noe dårligere programvare... :)).

 

Min telefon var et år da jeg rootet den, vet det er mange som har kjøpt etter det og du mister egentlig garantien hvis du rooter telefonen. Men jeg er veldig fornøyd og bruker den nå på jobb (istedet for en Nokia 3720...).

 

Har nå forresten nyere versjon av Android på Desire (2.3.4) enn på min 1 mnd. gamle Galaxy S2 (2.3.3)! :)

 

 

Lenke til kommentar

Er nok ikke Gingerbread som er problemet med plass på Desire, men heller Sense.

 

Tenkte egentlig å vente på denne oppdateringen, da jeg ville ha den nye Sense-versjonen, men så handlet jeg Galaxy S2..

 

Rootet Desire-en min og la inn Cyanogenmod 7 med Android 2.3.4, og telefonen er nå mye raskere, har mye mer minne tilgjengelig og jeg har enda mer kontroll. Den er også dønn stabil (selv med "Release Candidate" av CM7...) og bruker batteriet mye bedre (fort dobbelt så bra levetid...).

 

Jeg er glad jeg ikke ventet, da det er samme sense-versjon på denne som Froyo-romen (har kamerater som har Desire HD, kunne ikke ha noe dårligere programvare... :)).

 

Min telefon var et år da jeg rootet den, vet det er mange som har kjøpt etter det og du mister egentlig garantien hvis du rooter telefonen. Men jeg er veldig fornøyd og bruker den nå på jobb (istedet for en Nokia 3720...).

 

Har nå forresten nyere versjon av Android på Desire (2.3.4) enn på min 1 mnd. gamle Galaxy S2 (2.3.3)! :)

 

Haha, jeg har 2.3.5 på min htc hero :p

Lenke til kommentar

Denne oppgraderingen er ikke til og anbefale.

Merker ganske fort at den er en smule tregere, samtidig som den henger litt her og der!

Er teeters og flashlight ( av enkelte program ) som ikke følger, ikke wallpapers heller men var ikke stort og spare på!

Og XE De runner: Hvordan for du for det at batteriet holdt lenger? Tapes med enn gang, og det er uten noe wifi lr bluetooth slått på!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...