Gå til innhold

Apple iPad 2 mistet tronen i skjermtest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må helt ærlig si at det virker som Anders Plikk som har skrevet dette har noe i mot android, jeg ligger merke til at han skriver minusen til galaxy tab men ikke minusen til ipad, desuten tenker jeg noe av det andre han har skrevet i det siste og. :nei:

Nå vet ikke jeg på Galaxy tab, men på min S2 er fargene laaaaangt i fra virkeligheten.

Lenke til kommentar

Må helt ærlig si at det virker som Anders Plikk som har skrevet dette har noe i mot android, jeg ligger merke til at han skriver minusen til galaxy tab men ikke minusen til ipad, desuten tenker jeg noe av det andre han har skrevet i det siste og. :nei:

 

Han nevner jo det samme problemet med begge. Fargemetningen er for kraftig.

Lenke til kommentar

Nå heter han Niklas Plikk, ikke Anders.

Er vel mye å lese om en Anders fra Oslo for tida... :p

 

Anbefaler heller å lese orginalartikkelen hos DisplayMate. (direktelink)

Jepp, en grundig test:

 

While the iPad 2 display easily outperformed all of the previous Android Tablets, with the new Galaxy Tab 10.1, Samsung has delivered the first Android Tablet with an impressive, potentially outstanding display, but then ruined it by turning up the color level to obnoxious levels – apparently in an effort to overcompensate and blatantly standout from the other mobile LCD displays that have subdued color. But in the case of color, too little is a lot better than too much… As a result the iPad 2 still delivers the best color picture quality and accuracy of all of the Tablets, even though its colors are somewhat subdued. As things stand, based on all of the display tests, the iPad 2 and Galaxy Tab 10.1 are reasonably close in performance in most categories, so it’s almost a tie, but the Galaxy Tab is ahead more often than the iPad 2, so the Galaxy Tab is the Winner, by a nose...

 

iPad 2 bruker bortimot identisk skjerm som iPad 1, så er ikke veldig imponert over at det kun er en konkurrent som har bedre skjerm, og også bare så vidt. Sammenligner man alt det andre så er nok dessverre valget enkelt enda. iPad 2 har ingen reel konkurrent hvis ikke du er spesielt interessert. Forhåpentligvis endrer dette seg mot slutten av året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg på Galaxy tab, men på min S2 er fargene laaaaangt i fra virkeligheten.

Jeg har motsatt erfaring. Fargene og kontrasten på min Samsung Galaxy SII er det beste jeg har sett på noen skjerm, inkludert TV- og dataskjermer.

 

Farger og kontrast skal ikke nødvendigvis være kraftigst mulig, i mange tilfeller ønskelig at de skal være naturtro. Spesielt gjelder dette bildebehandling og film, men det kan også gjøre det mer behagelig ved surfing og tekstbehandling.

Når du nevner TV- og dataskjermer har jeg sett masse feilinnstillinger, og det er oftest nødvendig å justere ned både kontrast og fargemetning.

Lenke til kommentar

Jeg håper det snart kommer en generasjon nettbrett der beskyttelsesglasset er laminert direkte sammen med skjermen, tilsvarende iPhone 4 og Xperia ARC. Da slipper man en luftlomme under glasset med tilhørende refleksjoner og lystap.

 

Laminering av større skjermer er ikke umulig, jeg har en 18" LCD i kjelleren med 5mm beskyttelsesglass. Skjermbildet er like bra som om glasset ikke skulle være der.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...