Gå til innhold

Feil rettet i skjermdriverpakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg holder akkurat på å oppgradere operativsystemet mitt for å slippe å noengang måtte bruke den elendige greia der. Den er treig, ustabil og generelt ubehagelig å ha med å gjøre. Med Linux 3.0 i Ubuntu 11.10 fungerer alt som det skal ut av boksen og det er _mye_ raskere, mye mer stabilt også slipper jeg å tenke på drivere for skjermkortet mer. Herlig!

 

Jeg håper Nvidia og alle andre følger etter Radeon. Samarbeid gir gode resultater. Jeg bruker forresten HD5850 hvis noen skulle lure. Det funker knallbra i 11.10 (men ikke bruk det før oktober hvis du ikke vet hva du driver med)

Lenke til kommentar

Sånn går det når de SKAL gi ut drivere hver måned, og ikke har tid til å teste skikkelig. AMD burde gå i skole hos nVidia når det gjelder driverutvikling ...

Problemet til AMD er også at selve WHQL prosessen også tar tid. Når AMD kommer med en "hot-fix" så tar det ofte to Catalyst-versjoner før de rekker å integrere fiksen.

Lenke til kommentar

De gir ut månedlige driverpakker fordi én av tusen begynner å gnåle med en gang et spill lekker ut i betaversjon, og vedkommende opplever grafiske glitcher. Den ene er også den som roper høyest.

 

Resultatet blir at de nye driverne fungerer for de fleste, men igjen blir noen få rammet, og begynner å gnåle så mye over dette, at det fremstår som en global krise.

Lenke til kommentar

AMD Catalyst 11.8 Preview Driver

AMD Catalyst 11.8 Preview Driver (8.88.3 July 11) Windows 7 x64 only.

 

 

AMD Catalyst Control Center / AMD Vision Engine Control Center 11.8 Driver Preview Features:

The following download provides the following features in addition to the AMD Catalyst Control Center / AMD Vision Engine Control Center 11.7 driver release

 

Enables AMD HD3D technology support on DisplayPort panels, such as Samsung 750 and 950 series 3D displays

Improves performance:

 

  • Up to 10% in Crysis 2 DirectX 11 version for both non-Anti-Aliasing, and application enabled Anti-Aliasing cases on the AMD Radeon™ HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of product.
  • -Up to 8% in Fear 3 DirectX 11 version with application enabled Anti-Aliasing on the AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products
  • Up to 30% when AMD's Morphological Anti-Aliasing (MLAA) is enabled through the Catalyst Control Center on AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products

Build Info:

8.88.3-110711a-122259E-VisionTek

DriverVer=07/11/2011, 8.880.3.0000

 

Lenke til kommentar

Sånn går det når de SKAL gi ut drivere hver måned, og ikke har tid til å teste skikkelig. AMD burde gå i skole hos nVidia når det gjelder driverutvikling ...

 

Jeg har vært borti like få driverproblemer med AMD som jeg har med nVidia. nVidia var bedre med drivere, men jeg har sett at driverkvaliteten deres har stagnert i det siste.

Lenke til kommentar

Sånn går det når de SKAL gi ut drivere hver måned, og ikke har tid til å teste skikkelig. AMD burde gå i skole hos nVidia når det gjelder driverutvikling ...

 

Nå, ingen som tvinger deg til å laste ned driveren hver måned og med mindre du har noen problemer er dette generelt unødvendig.

Leser du dog igjennom oppdateringslistene som driveren kommer med vil du legge merke til at det er ofte problemer i nyere spill som blir fikset og du slipper å vente i månedsvis til Nvidia gidder å lansere en ny driver for å rette en tilsvarende feil. Til Nvidia sin fordel er det som regel mindre problemer når nyere drivere blir slippet men de er langt fra feilfrie og kan komme med Quickfix for å fikse problemer med driverne sine innimellom.

 

Nå har jeg hatt både Nvidia og Amd skjermkort i riggen min og jeg føler at begge to har blitt utrolig bra når det gjelder stabilitet på driverne i forhold til hva vi kunne se på windows xp med blåskjermer og mye feiling og prøving før man fant den perfekte driveren.

Lenke til kommentar

Månedlige utgivelser er sånn det skal gjøres.

Hos NV lar de store problemer skure og gå slik som Left 4 Dead buggen på GT200 som lot deg spille i ca 10 minutter før FPSen dundret rett ned til 4-8 FPS og ble værende der fram til du restartet spillet.

Denne ble ikke fikset på mange mange måneder, hos ATi hadde denne vært ute av døra relativt raskt.

Om ikke annet, som en hotfix.

 

Men det AMD må se til å fikse er sin korrupte muspeker så kan de på features siden ta en titt på Soft Tripple Head and implentere noen av innstillingene der.

Også åpne opp Bezel correction for alle skjermtyper og la BRUKERNE bestemme om de vil ha det eller ei.

Lenke til kommentar

Vel, liker AMD sin driverutgivelse litt bedre en Nvidia sin.

Hos Nvidia så er det ingen garanti at den "nyeste" faktisk fungerer. Man blir ofte anbefalt å finne visse spesielle gamlere drivere, fordi de fungerer. Noe som er rimelig greit, så lenge de nye driverne ikke inneholder kritiske feilfikser, eller f.eks 30-40% framerate økning i visse spill.

AMD på motsatt side gir ut driver omtrent hver måned, så feil blir merket fort, og de må bli fikset til neste version. Fordelen er at du kan bruke en veldig ny driver, ulempen er at den trenger ikke å fungere ordtellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...