Gå til innhold

Dell lanserer ny toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lenge vurdert en U2410 som sekundær til min U2711, men denne ser nå umåtelig ut som et bedre valg hvis man kan vente litt ;)

 

Er også en god forbedring på strømbruken til den nye modellen

U2410: Power Consumption: 75 W (normal operation)

U2412M: Power Consumption: 38 W (typical) / 72 W (maximum)

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Ble litt lettere svett nå...har faktisk 2 U2410 som venter på meg på posten nå. Den koster forøvrig bare 3500 hos Dustin nå (sommersalg). Når det er sagt, så er ikke nødvendigvis den nye skjermen bedre på alle måter. Sammenlignet på dell sine sider (http://accessories.us.dell.com/sna/productcompare.aspx?c=us&l=en&s=dhs&cs=19&category_id=6724&nf=177~0~174493&prods=320-8277,320-2676)...og første som slo meg med den nye skjermen er at den har lavere responstid, 8ms kontra 6ms på U2410, og den kan vise færre farger, 16,7 millioner farger kontra 1,07 milliarder farger på U2410 (er vel strengt tatt det samme som 110% color gamut kontra 82% color gamut. Nye skjermen har bedre kontrast, men dårligere brightness. Virker altså ikke nødvendigvis som en direkte oppgradering nødvendigvis, men jeg er heller ikke noen superråtass på skjermer. Kan virke som gamle skjermen kan være vel så god, men muligens til noe annet bruk. Noen som har noen ideer rundt det?

Lenke til kommentar

Vel, med tanke på at U2410 koster $499 i USA og 4990kr i Norge, og U2412 koster $399 vil jeg rett og slett tippe at den kommer til å koste 3990kr. Hvis vi er heldige kommer den ned i 3490kr.

 

Syns det er dårlig gjort at det skal være så ekstreme prisforskjeller. Det er tross alt samme produkt, og burde sånn sett kostet det samme (pluss moms og andre særavgifter). Ihvertfall når komponentene er produsert i relativt nøytrale land som Taiwan, Kina eller Singapore...

Lenke til kommentar

Tiden har altså stått ganske stille. Siden jeg kjøpte min Dell 24" med IPS, 1920x1200, 1:1000 statisk kontrast, 178 grader innsysvinkel, med inngangene VGA + DVI + DVI (osv) for hele 6 år siden så har de altså bare lagt til DP, endret det ytre designet litt og økt den dynamiske kontrasten. Det ser ut som jeg ikke har noen grunn til å kjøpe ny skjerm med det første.

 

Ordinær pris var riktignok over 8000 kr den gangen, men tilbud + momsfritak (bedriftskjøp) med mer gjorde at jeg i praksis bare betalte under 4000 kr for den.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

@Simen1

Jeg kjøpte en 20" Dell for 8 år siden for 5000. Den var riktignok gratis ettersom jeg avbestilte, men dell likevel sendte skjermen uten å fakturere og jeg glemte å si i fra. :new_woot:.

 

Jeg har vært sulten på oppgradering lenge men har synes gode skjermer har kostet for mye. Så gikk den i stykker og jeg kjøpte ny - en 27" Dell IPS. Veldig bra den og drøye 5000 ink moms er lite for en skjerm jeg kommer til å ha i mange år.

 

Du har brukt mindre enn 1000kr i år på skjerm. Hvor mye har du brukt i året på feks skjermkort eller CPU?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tiden har altså stått ganske stille. Siden jeg kjøpte min Dell 24" med IPS, 1920x1200, 1:1000 statisk kontrast, 178 grader innsysvinkel, med inngangene VGA + DVI + DVI (osv) for hele 6 år siden så har de altså bare lagt til DP, endret det ytre designet litt og økt den dynamiske kontrasten. Det ser ut som jeg ikke har noen grunn til å kjøpe ny skjerm med det første.

 

Ordinær pris var riktignok over 8000 kr den gangen, men tilbud + momsfritak (bedriftskjøp) med mer gjorde at jeg i praksis bare betalte under 4000 kr for den.

Klasse eksempel på at investering i en god skjerm, som regel alltid svarer seg.

Lenke til kommentar

Hadde bare 30-tommerne sunket i pris. Prisen har stått nesten stille på drøye 10 000 kr de siste 4-5 år. Det er på tide vi får en 30-tommer med 2560x1600 (eller 2560x1920, 4:3) til 5-8000 kr.

 

Du har brukt mindre enn 1000kr i år på skjerm. Hvor mye har du brukt i året på feks skjermkort eller CPU?

De siste 5 år: Så og si ingenting, men jeg skal kjøpe ny stasjonær om ikke så lenge. Den fra 2005 er ikke akkurat noen racer lengre.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Kan ikke Dell bare få lansert en ny 27" snart også? Eller annonsere en i det minste. Ser U2711 er på tilbud til både netshop og dustinhome, har siklet etter den en god stund, men blir litt surt om de lanserer en ny og bedre modell kort tid etter et evt. kjøp av U2711 >_<

Lenke til kommentar

Ser de har byttet ut det horrible touch grensesnittet på skjermen med fysiske knapper, det er bra! Forøvrig hadde det vært greit om den oppgitte statiske kontrasten faktisk stemmer i virkeligheten, noe som definitivt ikke er tilfelle for U2410 som har en målt kontrast på ~600:1, ikke 1000:1 som oppgitt. Dynamisk kontrast er som vanlig bare et "salgstriks" og har overhode ingen faktisk nytteverdi.

 

har det kommet noen tester enda?

 

hvordan trur dere denne er i forhold til HP ZR24W, bestilte 2 slike for noen timer siden, så hva trur dere?

 

Umulig å vite før noen har fått testet den, men specsene er relativt like og med tanke på at dette er "konsum-kvalitet IPS skjermer" så jeg ville valgt den produsenten som har best pixel-policy og garanti generelt da pixelfeil, ujevn bakgrunnsbelysning og fargestikk er ganske vanlige problemer blant disse billigskjermene.

Endret av josteinr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bare en generelt spørsmål, finnes det noen skjermer hvor enn kan endre "fysisk" innstillinger på skjermen i OS via styringssoftware, med f.eks. USB tilkobling?

Burde ikke vært så vanskelig å utvikle, kanskje jeg skal ta en patent :tease:

Lenke til kommentar

Klasse eksempel på at investering i en god skjerm, som regel alltid svarer seg.

Jeg er veldig gla i min U2410 som jeg kjøpte for ca ett år siden. Fantastisk god skjerm, angrer overhodet ikke på at jeg kjøpte den istedetfor en råtten 24" skjerm med TN-panel til 1300kr.

 

Men én ting som irriterer meg, og tipper det er Windows sin skyld. Av og til bytter den fargeprofil. Ikke på alt, men på enkelte programmer. Det hender titt og ofte at f.eks bildeviseren i Windows7 gir et skikkelig gulstikk i bilder (pluss hvit ramme rundt), mens øvrige programmer har hvit ramme. Veldig pussig. Ikke helt sikker på hva som er grunnen til at dette skjer, men det er litt irriterende.

 

Men skjermen er super. Og det beste av alt: Antirefleksbelegg! Hater å se meg selv når jeg ser på film og tukler med Adobe Elements/Lightroom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...