Gå til innhold

Test: Alienware M18x


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke Windows helt... 7.5 av 7.9 på Primary disk. Som er SSD. Er det forventet av Microsfot at man skal ha Raid0 da på SSD for å få 7.9?

Med en relativt enkel Intel 320 120 GB får jeg 7,7 i WEI (W7). Så enten er "Dell Mobility SSD" litt kjip, eller så er systemet satt opp feil (mangler enten AHCI, NCQ eller Intel-driver).

7,9 tror jeg du skal klare å nå med en kjapp SATA-600-SSD på ~200-300 GB. Kanskje Crucial M4 256 GB.

 

Og RAID0 er ikke så far-fetched som du tror. Windows er laget for desktop-maskiner også, og der kan du stappe inn 6-8 enheter hvis du gidder. 2x Crucial M4 64 GB får du for under 2000 kr, og et RAID0 av slike vil nok nå 7,9. Til sammenlikning kan du vi se på quad-core-flaggskipet i5-2600K til 2400 kr som bare får 7,8 i WEI (uklokket).

Lenke til kommentar
Til og med en HDMI-inngang kan du finne på siden til M18x, noe vi aldri har sett på en bærbar maskin før

Say what!? Om dere ikke har sett det før bør dere få opp øya, for det har jeg på min litt over 4 år gamle XPS M1330 :cool:

Edit: Dreit meg vist der, mulig det er på tide å legge seg :)

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Til og med en HDMI-inngang kan du finne på siden til M18x, noe vi aldri har sett på en bærbar maskin før

Say what!? Om dere ikke har sett det før bør dere få opp øya, for det har jeg på min litt over 4 år gamle XPS M1330 :cool:

Har XPS M1330 HDMI-inngang?

 

EDIT: leif.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Steike!! Koster å værra kar!! Hadde jeg vønni i lotto, hadde jeg glatt kjøpt en slik... Men for 43 laken, hadde jeg heller bygd meg ett monster av en stasjonær.. Full vannkjøling med 4 stk GTX590 og en 120hz TN skjerm ( FOR GAMING!! ) +++++

Selv et enkelt GTX 590 på en 120Hz skjerm er overkill. To GTX 590, som er det høyeste du kan gå, vil være plaget med driverproblemer og mye annet.

Og hvorfor vannkjøle et GTX 590? Overklokkingsmulighetene blir ikke magisk bedre med et slikt design

Lenke til kommentar

Kanskje ikke det mest logiske å henge seg opp i, men av ærfaring virker det som om Dell ikke leverer bærbare

PC-er uten svikt i tastaturet. Det er som om de prøver å holde en tradisjon eller noe. Jeg trodde først de ikke hadde nok skruer, men enkelte PC-er kunne jo gått ned et godt

halvkilo i vekt om man ikke hadde skruer.

 

Opplys meg gjerne om noen kjenner til en versjon uten svik i tastaturet. Jeg har ikke befølt alle Dell-PC-ene på markedet :)

 

Kanskje er ikke dette en bærbar, men en slepbar?

Slepbar høres helt klart bedre ut en bærbar :)

 

Ser for meg ligende laptop fra Apple lansert uner navnet "iSlab".

 

Edit:

Tar jeg helt feil når jeg påstår ytelsen koster omtrent dobbelt så mye når den er bærbar?

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...