Gå til innhold

Nokia taper stort i markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn går det med et selskap som ikke følger med i timen, og driter i et av det beste operativsystemet til mobil.

Rart de ikke har snudd og ser på salgstallene til produsenter som foreksempel Samsung, HTC, LG, Huawei, ZTE og flere. Hva var vinneroppskriftene til disse, jo Android.

 

Det er dødfødt og komme med Windows til mobil nå for Nokia. Det er lite i et Windows system til mobiler som frister folk. Alltid noen fanboys som synes windows på mobil høres flott ut, men jeg kan nesten garantere at Nokia kommer til å slite med salget sitt fremover selv om de putter windows på mobilene sine.

Lenke til kommentar

Innerst inne håper jeg at denne strategien fra Microsoft (Nokia takeover) ender opp med å kjøre hele Nokia på ræva. Jeg håper WP7 flopper i episke dimensjoner, at MS taper milliarder på satsingen og at alle som godtok at Nokia skulle skrinlegge MeeGo får føle det på pungen (både den ene og den andre). Jeg har ikke noe spesielt imot WP7 eller Nokia, men jeg ekstremt misfornøyd med måten MS snek seg inn i Nokia med en trojansk hest (Elop) og tok over hele skuta. Det viser atter en gang at MS ikke klarer å konkurrere på rettferdige premisser. Når det er sagt lurer jeg på hvem som kjøpte den halve mobiltelefonen fra Nokia i andre kvartal :hmm: Noen som ville ha halv pris? :tease:

Lenke til kommentar

Vel det vil snu uansett etter at de får satt ut N9 til oss og deretter noe heftige wp7 mobiler :) forhåpentligvis, når Symbian Belle kommer så hjelper det forhåpentligvis litt der også ;) De visste at det skulle gå dårlig 2 kvartal.

 

Har veldig liten tro på at dette vil snu med det første. "Ingen" vil ha Nokia og enda færre viser interesse for WP7. Alle som har interesse for N9 er nerder som oss og vet allerede at det er et dødfødt prosjekt.

Lenke til kommentar

Jeg kommer neppe til å kjøpe Nokia igjen på ihvertfall noen år framover.

 

Har en Xpress Music 5800, den er grei nok, men kan jo ikke måle seg med dagens smarttelefoner. Dessuten har den en dårlig kalenderalarm, hvor en ikke har mulighet til å sile vekk helgedager, men må velge hele ukens dager, og så er det ikke helt smart måten en må slå av alarmen på hver gang den slår seg på. Ellers er det litt for mye mas om at en må trykke ok flere ganger for å få utført ting på telefonen, når dette kun hadde vært nødvendig å tilby på enkelte av funksjonene i telefonen. Bruker burde selv ha muligheten til å styre hvor en trenger ekstra bekreftelser. Om det lar seg justere er det sikkert helt vekk med "sikkerhetsbeltet" eller helt slått på, som i dag. Dessuten er det ikke intuivt å navigere i innstillingsmenyene.

 

Windows på mobil blir aldri aktuellt for meg. Sånn er det bare når Microsoft har tutet på i snart 26 år, med sine elendige brukergrensesnitt.

Lenke til kommentar

Jeg har heller liten tro på at Windows Phone 7 og Nokia blir noen hit, i hvertfall ikke med det første. Det kommer så alt for sent, og MS er egentlig skikkelig på hæla i forhold til konkurrentene når det gjelder innhold. Men, det skal bli spennende å se!

 

En annen ting er eksponering, Jeg har til gode å se reklame for Nokia av Nokia på TV. De kan ikke lenger bare lansere mobiler i skjul og forvente høyt salg.

 

En tredge ting er dette med lederskapet. Det er farlig når toppsjefer bli skiftet ut og egentlig ikke har noe forhold til selskapet som sådann. En god sjef setter sin ære i å gjøre det beste for bedriften og de ansatte, og tenker langsiktig. Det har jeg heller liten tro Elop gjør.

 

Det Nokia har gjort bra er byggekvalitet, de kan å lage holdbare mobiltelefoner, det har de bevist at de kan. Det de har bommet på er rett og slett programvaren. Om enn noe mer tungvind enn f.eks. android og ios, så er programvaren i seg selv bra, men samtidig innholdsløs. Men jeg sitter med en følelse av at det ikke nødvendigvis er utviklere sin skyld, jeg er sikker på at det er mange kreative utviklere som ikke får igjennom sine idéer pga trangsynte ledere.

 

Jeg hadde syntes det hadde vært kult om folk i Nokia/Symbian hadde skværet ut og dannet et helt nytt selskap for seg selv, der de fikk utfolde seg friere. Da tror jeg mobilverdenen hadde fått seg mange overraskelser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...