Gå til innhold

– Fleirspelar er bortkasta (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del er ikke multiplayer en nødvendighet. Det finnes mange gode spill som klarer seg godt uten. Eksempler på dette er blant annet Majin, Nier etc. Og jeg tror ikke disse spillene hadde blitt bedre av en co-op del for eksempel.

Dog hadde kanskje spill som fallout vegas 3 vært et interessant utgangspunkt for en sammarbeidsmodus over nett.

Lenke til kommentar

Smart kar han der. Det er en del spill som kunne droppa multiplayer og heller jobba litt mer med singleplayer. Eksempel på dette er Starwars: Republic Commando, det er et av mine favorittspill, men da gjelder det singleplayer. Ikke akkurat mye liv i multiplayeren, har ikke vært det heller. Det hadde ikke gjort meg noen ting om de hadde droppa multiplayeren og polisha singleplayeren litt mer.

Lenke til kommentar

Av og til er flerspiller litt stress. Spillopplevelsen er avhengig av de du spiller sammen med (på godt og vondt.)

 

For meg er spill som Elder Scrolls greit å spille alene. Du kan rigge deg til med kaffe, brus, snacks på en kald lørdagsmorgen. La lyden gå rett ut i høytalerene i stedet for headsettet (for hvem har vel ikke irritert seg over "ambient" støy fra andre på TS/Vent) Leve seg inn i historien og sulle rundt i sitt eget tempo. Ta dopauser når man må, og ikke behøve å stresse tilbake til stolen men kanskje snuse litt på været.

 

Men for all del, flerspill er kjempemoro

Lenke til kommentar

Når jeg ser skal kjøpe spill, så kjøper jeg de med tanke at det enten er ett rent en spiller, eller fler spiller. En spiller delen i Battlefield serien har aldri vært interessant, og for meg så kan de droppe det. Det samme vil gjelde for de spillene jeg anser for å være en spiller, om de har mulighet for fler spiller er ikke ett tema.

Så jeg foretrekker at de bruker ressursene på det området som er fokuset til spillet. Er det ett fler spiller spill, så bruk ressursene på få fler spiller opplevelsen så bra som mulig, og ikke kast bort (de begrensede?) ressursene på å legge til en en spiller del (eller motsatt).

 

Har tenkt i noen en spiller spill at dette kunne vært morsomt som flerspiller, Mount & Blade (ikke Warband og senere) er ett av disse. Men det som virker som en god/morsom tanke, er ikke gitt at er like enkelt å få til å fungere i praksis. Og Mount & Blade har ikke være mindre morsomt selv om det ikke har fler spiller.

 

Som det blir nevnt i artikkelen, hva er vitsen med en fler spiller del, hvis det ikke er noen som benytter seg av den. Det er rimelig kjedelig å skulle prøve fler spiller og så er det ingen andre spillere å oppdrive. Da blir jo denne delen av spillet verdiløst.

Lenke til kommentar

Er glad Skyrim ikke kommer med flerspillerdel. Liker å ha store spill som kun har fokus på singleplayer hvor en kan sitte og surre i titalls timer aleine i det tempoet man selv vil. Finnes nok av (gode og dårlige) multiplayerspill etterhvert, men vi trenger noen go'spill man kan nyte uten å måtte forholde seg til andre også.

 

Er nok dessverre en del som hiver sammen en flerspillermodus for å kunne "huke av en boks", som han sier.

 

Er lykkelig over at spillserier som f.eks. Elder Scrolls og Mass Effect holder seg til det de er best på.

Lenke til kommentar

Synes det er så varierende kvalitet på flerspillermodusene i spill nå til dags, at jeg kan ikke annet enn å si meg fullstendig enig med Pete Hines. Det er mange spill hvor det er helt unødvenig med flerspiller, eller at det er overflødig. Mange spill har også dårlig kvalitet på flerspillerdelen.

Greit at det forlenger levetiden til spillet, men er enspillerdelen god så kan det være en grunn i seg selv til å beholde spillet.

Lenke til kommentar

Må si meg uenig der, spill har alltid vært etter min mening best med kompiser.

Skjeldent at jeg setter meg ned og spiller playstation alene, og må si det er skuffende få gode split-screen / co-op spill til konsoll om dagen. PC derimot er selvfølgelig helt greit med singleplayer. Men syntes nå generelt spill er på topp med skikkelig sammarbeid med ventrilo etc.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er herlig å se sjefen skryte over manglene sine istedenfor å beklage seg. Mange ser det som negativt å skippe multiplayer, men sjefen forteller oss at dette gir oss mer fokus på å lage en bedre singleplayer. Han gjør det negative om til noe positivt. Det er slik en ekte markedssjef skal opptre.. Digger det;)

Lenke til kommentar

Flerspiller er ikke alltid bortkasta. For min egen del elsker jeg singelplayerspill som involvere dyp historie, gameplay i toppklasse og grafikk av de sjeldne

I flerspiller er det så kjedelig, skyte de samme om og om igjen osv.

 

Jeg er blitt mye mer singelplayerfreak en før, multiplayer hos meg er bare en bonus, ikke mer. Sånn for eks Gears 3 og Uncharted 3 skal nytes mest alene. Multiplayeren blir nytet i små porsjoner. Mine værste MP opplevelser jeg har hatt er Black Ops og Gears 2. Takk og lov disse to spillene hadde bra singelplayer som redda spillene i mine øyner.

Lenke til kommentar

Svake og overfladiske argumenter fra Pete Hines, han er helt ignorant ovenfor etterspørselene om co-op muligheter som har fulgt TES serien opp gjennom tidene. En slik mulighet ville bare ha duplisert solo kampanjen og sluppet en eller flere brukere inn i samme verden.

 

Hvis han inbiller seg at vi sitter å sugler over klassiske CtF, DM og Team DM så er det god sjangs for at han har slått hodet sitt hardt en gang og lider av hjerneskade. Jeg sliter med å se hvordan spillet kan bli dårligere av å legge til en co-op mulighet.

Lenke til kommentar

Dedikerte multiplayerspill som Battlefield får jo nærmest ubegrenset levetid fordi det å spille mot menneskelig motstand aldri blir kjedelig - samtidig er multiplayer som ender opp som en "back of the box"-feature, fordi det står på en sjekkliste noen utgivere følger, fullstendig bortkastet. Den er ikke unik eller polert nok til å dra spillere fra dedikerte MP-spill i mer enn et par uker, og for alle som kjøper det litt senere er multiplayerfeltet da avfolket, og dermed dobbelt uinteressant.

 

Da hadde nok tiden vært bedre brukt på å levere en solid enspilleropplevelse. Står jo titler i kø som demonstrerer at folk gjerne kjøper enspillerspill, særlig til PC.

Lenke til kommentar

I f.eks. battlefield-serien er historiene lite engasjerende så da hadde det vært bedre å droppe singleplayer fullstendig å heller fokusere helt og holdent på multiplayer (som nevnt tidligere).

 

Når det kommer til (siste) Medal of Honor kunne de bare droppet hele multiplayerdelen, for den var så hinsides elendig at jeg ikke klarte å spille det mer en en dag eller to. Singleplayerdelen hadde sine øyeblikk og hvis det hadde vært mer fokus på dette tror jeg det kunne blitt ganske bra.

 

Falloutserien tror jeg kunne hatt godt av co-op, multi men kun for 2spillere. Man kunne spilt den samme historien, men sammen med en god venn. Det hadde vært helt rått!

 

Han har et godt poeng, men det er forskjellig fra spill til spill vil jeg si. Men framfor å lage middelmådige singleplayer- og multiplayerdel så vil jeg foretrekke å få kun en av disse som er skikkelig gjennomført. Vel talt Pete Hines :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...