Gå til innhold

Slakter Facebooks nye chat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja er det ein ting facebook mangler så er det muligheita til å gå tilbake til det gamle designet.

 

Savner fortsatt den gamle lista over kven som er online (den med både bilde og navn i tillegg til lys ikon som indikerer om de er aktive eller ikkje).

Slik som det er i dag er vel berre ca 60% av profilbildene noke som kan minne om portrettbilder, resten er kjæledyr, landskap, kjøyretøy og tegneseriefigurer. Det at enkelte bytte profilbilde fleire gongar i døgnet gjer det heller ikkje enklare å sjå kven som er kven utan å måtte holde musepeikaren over kvart enkelt profilbilde-ikon.

Lenke til kommentar

Har sjøl merka at min personlige bruk av Facebook har dabba meir og meir av til det no er slik at eg er inn kansje 5 minutt kvar andre veke. Virkar som om Facebook dekker seg sjølv meir og meir med bensin medan dei går i mot ein skogbrann.

 

Har gått meir over til google og diskusjon.no :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google+ ser bra ut det, men det mangler HOVEDgreia til Facebook. Nemlig at "alle" er der. Det skal bli vanskelig for Google+ å få inn pappa og morfar som i dag er på Facebook. Jeg håper imidlertidig at det blir slik. Jeg digger Google som selskap og jeg håper Google+ holder seg fritt for irriterende Apps og grupper for å få 2 millioner medlemmer. Da hadde jeg blitt veldig glad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Google sitt ess i ermet er jo Android...

Og siden Android telefon salget har heftig framgang og kommer til fedre og bestemødre så dukker nok disse snart opp på Google+ også.

Fjæsboka kan ikke si å ha det samme uten en separat app (Som jeg vil avinstallere fra telefonen, men som du må ha root for å bli kvitt :p)

 

Uansett, siden Google har mailen sin integrert ganske pent i Android så blir deres fjæsbok alternativ mye lettere å komme igang med på en ny telefon, spesielt for de av den eldre generasjonen som plukker opp en billig minimalistisk Android.

Lenke til kommentar

Google+ ser bra ut det, men det mangler HOVEDgreia til Facebook. Nemlig at "alle" er der. Det skal bli vanskelig for Google+ å få inn pappa og morfar som i dag er på Facebook. Jeg håper imidlertidig at det blir slik. Jeg digger Google som selskap og jeg håper Google+ holder seg fritt for irriterende Apps og grupper for å få 2 millioner medlemmer. Da hadde jeg blitt veldig glad.

Støttes. Det er så vidt mamma er på fb, og pappa holder seg langt unna. Tviler på at noen av dem i det hele tatt kommer til å vurdere G+. Selv søstrene mine er jeg usikker på om gidder å bytte sosialt nettverk!

 

En annen ting som er negativt med den nye chatten, er at når du har åpen en chat med en person, så kan du ikke lenger trykke på navnet til denne, og få opp profilen til vedkommende. Liten ting, men det er litt plagsomt.

Helt enig. Blir forbanna hver eneste gang jeg trykker der og glemmer at det er endra.

Lenke til kommentar

Det funker ikke å zoome ut heller hos meg, når jeg zoomer helt ut så vil jeg kunne se maksimalt 25 tror jeg det var jeg kom frem til, og det blir ikke flere enn det.....

Så man får jo litt flere enn de få, men ikke alle liksom.

 

Jo flere av mine venner som er på plus, desto mindre tid vil jeg bruke facebook....

Kanskje jeg kommer til å rydde godt opp der også, slik at jeg bare har folk en av stedene, og da primært google plus.

Lenke til kommentar

«jeg håper Google+ holder seg fritt for irriterende Apps og grupper for å få 2 millioner medlemmer»

 

Du har ikke grupper på den måten i Google+. Du behøver ikke å signere formelle vennskapskontrakter for å kommunisere med folk. Du melder deg ikke inn i grupper. Du sier hvem du er interessert i å lytte til. Så kan de velge om de vil lytte til deg eller ikke. Altså toveis enveiskommunikasjon, på et vis.

 

«Hvor mange har dere chattet med på G+?»

 

Google og Facebook bruker samme system for IM. Samme protokoll. Derfor kan du bruke samme program for å prate med folk på Google som du bruker for å prate med folk på Facebook. Så lenge du ikke bruker de webbaserte programmene men velger et frittstående et, som for eksempel Pidgin eller Empathy.

Lenke til kommentar

Chat'en er ikke veldig bra implementert i webgrensesnittet nei :( Men heldigvis fins det et hav av tredjepartsklienter som støtter FB-chat. Selv bruker jeg Pidgin, som støtter alle mulige protokoller som Jabber, Gtalk, MSN, Facebook +++

Ditto. Har skrudd av FB-chat og skjult chatpanelet. "Lynmeldinger" går via Pidgin, meldinger går via FB. Har aldri helt likt det webgrensesnittet.

Lenke til kommentar

tror jeg må få meg Google+ det høres bra ut, og jeg liker google veldig mye(spes pga Android)å på grunn av deres kreative løsninger og ikke minst open source. liker tanken på at mest mulig skal sammles på en plass.og ikkeminst at facebook begynner virkelig å gå meg på nervene.de har hatt en fin tid men uten nå større støtte i bakgrund er det lite sansynelig at slike sosiale nettverk varer så kjempelenge.Det stod foresten at man må ha invitasjon for å få Google +hvordan fungerer det egentlig?=)

Lenke til kommentar

tror jeg må få meg Google+ det høres bra ut, og jeg liker google veldig mye(spes pga Android)å på grunn av deres kreative løsninger og ikke minst open source. liker tanken på at mest mulig skal sammles på en plass.og ikkeminst at facebook begynner virkelig å gå meg på nervene.de har hatt en fin tid men uten nå større støtte i bakgrund er det lite sansynelig at slike sosiale nettverk varer så kjempelenge.Det stod foresten at man må ha invitasjon for å få Google +hvordan fungerer det egentlig?=)

Send meg eposten din på PM so skal du få invite ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...