Gå til innhold

– Det norske PC-markedet får bank av iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

"Haters will be haters"... :) Dere som ikke fatter hvorfor iPad er så populært blant ikke-geeks (les:vanlige folk) kan kose dere med gamerriggene/Bash-shell i *Nix. Sjøl orket jeg ikke "stå i kø" for iPad2 og gikk for en Iconia W500. Noe ordentlig ræl (brukerinterface) iforhold til iPad, men den kjører alle "geek-appsene" mine (OBDKey, OBD Tool, ECUEditor...etc). :) Men jeg tar gjerne ett epleprodukt ved neste korsvei. Alt til sitt bruk.

Lenke til kommentar

Sånne artikler er så irriterende. «Iskrem knuser kaffe! Salget av iskrem har så langt i juli vært betydelig høyere enn det var på samme tid i desember i fjor. På samme tid har forbruket av kaffe vært lavere enn i desember. Salget av sigaretter har holdt seg relativt stabilt og dersom utviklingen holder seg, vil altså iskrem overta for både kaffe og røyking over tid.»

 

Ettersom det er en nokså direkte parallell, så må jeg lure på om det er sånn du tenker, Benediktsson?

 

Nettbrett er ikke det samme som en bærbar pc eller en desktop. Det er noe helt annet. Det dekker et annet marked. Folk har bærbare PCer som er gode nok og derfor kjøper de ikke ny. Folk har ikke nettbrett og derfor kjøper de et. Derfor stiger salget av nettbrett, mens salget av bærbare PCer synker. Er det så vanskelig å forstå? Det ene utelukker ikke det andre. Jeg er ikke sikker på at det engang har noen særlig påvirkningskraft i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er kun fordi iPad er "inne".

Er et lekkert produkt da, har overtatt for mini pcene som pc nummer 2 eller 3.

selv føler jeg at den faller mellom to stoler, for stor til å dra med seg uten veske, du kan like godt ta med en liten bærbar, manglen på keyboard gjør den håpløs å skrive annet en korte meldinger, ja du kan komentere på facebook men ikke skrive stort mer før det blir raskere å finne frem en laptop. er egentlig mer imponert over macbook air.

Lenke til kommentar

Sånne artikler er så irriterende. «Iskrem knuser kaffe! Salget av iskrem har så langt i juli vært betydelig høyere enn det var på samme tid i desember i fjor. På samme tid har forbruket av kaffe vært lavere enn i desember. Salget av sigaretter har holdt seg relativt stabilt og dersom utviklingen holder seg, vil altså iskrem overta for både kaffe og røyking over tid.»

 

Ettersom det er en nokså direkte parallell, så må jeg lure på om det er sånn du tenker, Benediktsson?

Nå var det vel strengt tatt IDC som tenkte sånn, om jeg oppfatter artikkelen rett.

 

Nettbrett er ikke det samme som en bærbar pc eller en desktop. Det er noe helt annet. Det dekker et annet marked. Folk har bærbare PCer som er gode nok og derfor kjøper de ikke ny. Folk har ikke nettbrett og derfor kjøper de et. Derfor stiger salget av nettbrett, mens salget av bærbare PCer synker. Er det så vanskelig å forstå? Det ene utelukker ikke det andre. Jeg er ikke sikker på at det engang har noen særlig påvirkningskraft i Norge.

Det er en mulig forklaring. Men det avhenger av vi kan definere de bærbare på et gitt tidspunkt som "gode nok", mens de på det tidspunkt man sammenligner med ikke var gode nok. Hva er det med de bærbare fra ifjor som gjorde at folk kjøpte dem? Hvilket teknologisk sprang gjorde de da i forhold til forrige generasjon som de ikke har gjort det siste året?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Er et lekkert produkt da, har overtatt for mini pcene som pc nummer 2 eller 3.

selv føler jeg at den faller mellom to stoler, for stor til å dra med seg uten veske, du kan like godt ta med en liten bærbar, manglen på keyboard gjør den håpløs å skrive annet en korte meldinger, ja du kan komentere på facebook men ikke skrive stort mer før det blir raskere å finne frem en laptop. er egentlig mer imponert over macbook air.

Jeg har ikke noe nettbrett ennå, hverken iPad eller annet, så det er vanskelig for meg å si. Men jeg ser nok noen brukesområder der det hadde vært greit å ha, og hvor en bærbar PC ikke gjør samme nytten. En kunde lager systemer for eiendomsforvaltning og vedlikehold, og har vedlikeholdsfolk ute i felten. Jeg har hjulpet dem med å designe et grensesnitt for nettbrett, og det er uendelig mer anvendelig enn å slepe rundt på en bærbar PC for disse folkene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Dette er HW sin nye linje med "Artikler som ikke skal avsløre innholdet" og lokke inn antall klikk.

Dessverre er ikke dette vi liker, vi klikker i håp om at HW forbedrer seg, noe de ikke gjør.

 

Det vi ønsker når vi ser en artikkel om produkt X er mer detaljert info og specs.

For eksempel ikke bare spådommer og slikt men for eksempel hva som ligger under panseret for eksempel, kjekke funksjoner.

 

Lokke og lure artikler kan dere overlate til andre sider, dere har selv sagt at dere gjorde det med Audio delen så hvorfor ikke søppel titlene også?

 

Men, til artikkelen så ser jeg hvor iPad har sine bruksomeråder, flight simmere vil ha nytte av den til QRH og manualer (Kjekt om du sitter i cockpiten på en PMDG maskin som har en FMC eller datamaskin som du uten en manual har mest lyst til å røske ut og kaste ut cockpit vinduet (Knuse vinduet naturligvis) eller ut flydøra.

Uansett, selv om jeg har sett nytten i det så¨er jeg redd at jeg ikke takler iPad.

Jeg har sagt det før, jeg sniffet og leket med tanken på en iPad til jeg fikk testet en på Rockheim i Trondheim, da tok det veldig kort tid til jeg fant ut at jeg ikke likte den.

Riktignok det jeg hadde mest nytte av etter den turen der, håpet på å finne generell rock (Creedence Clearwater Revival) men var kun norskt, og hadde ikke så mye interresse for det, men nok om det.

Kort og greit, iPaden var noe av det mest tungvindte jeg har brukt, den oppførte seg ikke logisk og menyene var rotete.

Kort og greit, bruker opplevelsen var lik null for meg, da igjen jeg hadde samme opplevelsen da jeg testet Mac også så jeg antar at kort og greit.

Jeg og Apple er ikke kompatibel.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

"Haters will be haters"... :) Dere som ikke fatter hvorfor iPad er så populært blant ikke-geeks (les:vanlige folk) kan kose dere med gamerriggene/Bash-shell i *Nix. Sjøl orket jeg ikke "stå i kø" for iPad2 og gikk for en Iconia W500. Noe ordentlig ræl (brukerinterface) iforhold til iPad, men den kjører alle "geek-appsene" mine (OBDKey, OBD Tool, ECUEditor...etc). :) Men jeg tar gjerne ett epleprodukt ved neste korsvei. Alt til sitt bruk.

 

jeg hater ikke apple, jeg syns bare synd på de som kjøper NOEN av produktene deres når billigere og bedre på område dem skal bruke dem på blir valgt bort til fordel for apple pga. at det er en apple logo på... men apple produkter er et must for noen der det ikke er andre alternativer og da er apple glimrende

tror det er mange som tenker det samme som meg her, selv om dem formulerer det på en "litt" dårlig måte!

 

btw, slutt og spam "haters will be haters" du sier jo selv at det vil forbli det, så hvorfor gidde?

Lenke til kommentar

Apple leverer varene som aldri før.

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/-_det_norske_pc-markedet_faar_bank_av_ipad/100254" title="– Det norske PC-markedet får bank av iPad">– Det norske PC-markedet får bank av iPad</a>

 

Hvor mye har hw.no blitt betalt av apple for att det blir laget laget og lagt ut 6 artikler om dem på 24 timer uten noen andre artikler imellom?

 

Det var mye Apple-stoff på forsiden i går kveld og årsaken til det er at dette er den éne store lanseringen Apple har hatt av datautstyr i år.

 

Hvis man ser nærmere på hvor mange lignende saker vi publiserer rundt alle konkurrentene til Apple så er det nok et regnestykke som balanseres.

 

Det er bare slik at alt fra Apple kom samtidig. Nyhetsverdien ville vært betraktelig lavere om vi publiserte ting i dag, og da hadde nok like mange klaget på at vi var sent ute. Se bare på alle internasjonale sider som skriver om det samme temaet. I går kveld var en Apple-kveld, rett og slett, og den tilhører sjeldenhetene.

 

Med det sagt ser vi såklart at det ikke er heldig at det bare var Apple-saker i viewport i dag tidlig. Det fikk vi imidlertid knekt godt opp så fort Indilinx-saken var ferdig skrevet i 11-tiden.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
btw, slutt og spam "haters will be haters" du sier jo selv at det vil forbli det, så hvorfor gidde?

Er du mod?

Hvorfor gidder du å kommentere/"spamme" som du velger å kalle det?

 

Jeg syntes bare det var på sin plass å kommentere at iPad rett og slett er ett genialt produkt for en som bruker den som det verktøyet det er.

At den ikke egner seg for visse bruksområder/ikke er en erstatter for en bærbar PC betyr for meg ikke at det er ett dårlig produkt.

 

Apple's forretningsmodell er også genial gitt at du jobber med/for Apple.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det var mye Apple-stoff på forsiden i går kveld og årsaken til det er at dette er den éne store lanseringen Apple har hatt av datautstyr i år.

 

Hvis man ser nærmere på hvor mange lignende saker vi publiserer rundt alle konkurrentene til Apple så er det nok et regnestykke som balanseres.

 

 

Syns ikke HW.no trenger å forklare seg, det er bestandig noen som vil klage uansett hvor mye/lite dere skriver om et selskap. folk flest ser det de vil se, og bare det:)

 

Selv synes jeg dere er flink til å publisere artikkler som anngår alle selskap. Det var, natulig nok, masse "nyheter" om Microsoft før/når win7 ble sluppet, og det er natulig nok masse saker om Apple før/når de slipper noe nytt.

 

Hilsen en Windows/Android bruker

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...