Gå til innhold

Denne skal revolusjonere kjøleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

flott at det skjer ting her også. Vil bare påpeke at dere har en 0 for mye i konverteringen fra " til mm (0,001" = 0,0254mmm)

 

Synd at "alle andre" skal ha NDA'er på alt mulig rart, men da vet vi i alle fall at det er mulig det dukker opp andre ting i nær framtid. :)

Lenke til kommentar

flott at det skjer ting her også. Vil bare påpeke at dere har en 0 for mye i konverteringen fra " til mm (0,001" = 0,0254mmm)

 

Synd at "alle andre" skal ha NDA'er på alt mulig rart, men da vet vi i alle fall at det er mulig det dukker opp andre ting i nær framtid. :)

 

Jaggu, jeg glemte å snu om til millimeter. Takk, rettet nå!

 

En tanke som slo meg akkurat nå var hva som ville skje om du klarer å stappe fingeren inni denne kjøleren når den jobber. Det vil jo bli som en heftig blender, og et salig rot i kabinettet.

Lenke til kommentar

Om det er kjøleren eller luften som beveger seg, skulle vel gi akkurat samme resultat. (Relativt)

 

Mulig man med denne kan få litt mer laminær strømning rundt finnene, enn med en tradisjonell vite som blåser på kjøleren. Og dermed litt mindre luftlommer som "henger" igjen.

 

Men må si at jeg ikke tror på noen revolusjonerende forskjell.

Tørr nesten vedde på at å dette er ikke er utbredt innen 10 år.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
En tanke som slo meg akkurat nå var hva som ville skje om du klarer å stappe fingeren inni denne kjøleren når den jobber. Det vil jo bli som en heftig blender, og et salig rot i kabinettet.

Samtidig... ærlig talt hvor mange ganger stapper man fingeren inn i en CPU-kjøler mens den er i gang.

Det har skjedd meg for mange ganger, spesielt når man jobber med maskiner på åpne testbenker :---)

 

 

 

Lenke til kommentar

flott at det skjer ting her også. Vil bare påpeke at dere har en 0 for mye i konverteringen fra " til mm (0,001" = 0,0254mmm)

 

Synd at "alle andre" skal ha NDA'er på alt mulig rart, men da vet vi i alle fall at det er mulig det dukker opp andre ting i nær framtid. :)

 

Ehh?

 

 

Er ikke 0,001" 0.00254mm da????

 

0.001" * 2,54 = 0.00254...

Lenke til kommentar

En tanke som slo meg akkurat nå var hva som ville skje om du klarer å stappe fingeren inni denne kjøleren når den jobber. Det vil jo bli som en heftig blender, og et salig rot i kabinettet.

 

 

Regner med at det blir satt en eller annen form for beskyttelse over dem, før de eventuelt kommer på markedet :p

 

Hvis ikke, blir det et salig blodbad i mange kabinettet x)

Lenke til kommentar

Det er jo en morsomt konsept i og for seg, men kan tenke meg at rent driftsavhengig så er det en del utfordringer. Nøyaktigheten av arbeid på metallet, for ikke snakke om metallet i seg selv og elektronikken som hører med.

 

Det gir også visse større utfordringer med tanke på servere/datasenter. Hot-swap av deler som er boltet rett på CPU høres bare skummelt ut.

 

Det er også viktig å huske at selv om viften er mer stillegående og effektiv, så er varmen kasta rett ut i omgivelser, så den må jo "vekk" på et vis, og da går ofte vinning opp i metall-spinnen :D

 

PS: Mimre tilbake til gode gamle overklokking.no dager ja ;) Fasekjøling, hjemmemekka vannkjøling og åpne pc kabinett med brent frostveske lukt... mmmmmmmm....

Lenke til kommentar
En tanke som slo meg akkurat nå var hva som ville skje om du klarer å stappe fingeren inni denne kjøleren når den jobber. Det vil jo bli som en heftig blender, og et salig rot i kabinettet.

Samtidig... ærlig talt hvor mange ganger stapper man fingeren inn i en CPU-kjøler mens den er i gang.

 

Gode gamle delta vifter vekker vonde minner... "De er da ikke så kraftige vell?......" :-P

Lenke til kommentar

Syns det er rart hvordan folk sier det er meget viktig med rett mengde kjølepasta, viktig å fulle små groper og riller mellom varme cpu og kjøler, mens denne kjøleren baserer seg på å faktisk ha luft mellom "varmesprederen" og "kjøleribben"..

 

Neste generasjon av denne kjøleren blir vel med "oil based" (for å minske friksjon/varme) artic silver fremfor luft :p

Lenke til kommentar

Interessant konsept. Jeg kan se hvordan dette kan slå tradisjonelle viftedesign.

 

Det som dog slår meg er at systemet virker mye mer mottagelig for skader. Når bevegelige deler går inntil hverandre på denne måten så må de jo være perfekt balanser. Hvis den vingler noe i det hele tatt vil den jo begynne å skrape borti bunnen - med dårlige resultater både for varme og støy. Vi får håpe at det er en smart løsning på det også. Kanskje den kan selvbalansere via lufttrykk eller noe sånt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

...

Det er også viktig å huske at selv om viften er mer stillegående og effektiv, så er varmen kasta rett ut i omgivelser, så den må jo "vekk" på et vis, og da går ofte vinning opp i metall-spinnen :D

...

 

det er jo av og til en fordel å ha luft strømning over hovedkort og resterende komponenter..

 

ellers kan eg jo bare snu fasen og få viften til å rotere andre veien, da vil den jo "skyte" luften rett opp og ut av kabinett døren.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...