Gå til innhold

Radeon HD 7000 får superbåndbredde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Fryktet det ja, idioti.

Men er vel ikke et sjokk at det er skjermkort produsenten som også selger hovedkort og CPU som var først ute med dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fryktet det ja, idioti.

Men er vel ikke et sjokk at det er skjermkort produsenten som også selger hovedkort og CPU som var først ute med dette.

 

Nå blir det vel hevdet at det er SB-E som vil først vil støtte dette. Idioti vil jeg ikke kalle ny utvikling.

Unødvendig nyutvikling for å tjene mest penger, kaller iallefall jeg idioti.

Lenke til kommentar

Fryktet det ja, idioti.

Men er vel ikke et sjokk at det er skjermkort produsenten som også selger hovedkort og CPU som var først ute med dette.

 

Nå blir det vel hevdet at det er SB-E som vil først vil støtte dette. Idioti vil jeg ikke kalle ny utvikling.

 

Nå er det jo en link på en av sidene til ett kort som er på markedet allerede, som støtter PCIe 3.0.

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:4151009

Kan jo diskuteres om det er en sensasjon eller nyhet i det heletatt at neste gen grafikk-kort får støtte for dette..

Endret av kriss111
Lenke til kommentar

Fryktet det ja, idioti.

Men er vel ikke et sjokk at det er skjermkort produsenten som også selger hovedkort og CPU som var først ute med dette.

 

Hvorfor i all verden er det noe å frykte så lenge den er kompatibel med 2.0 og 1.0? Greit nok at denne GPUen mest sannsynligvis vil utnytte all båndbredden på PCI 2.0 16x men det er jo aldri galt å "future proof" seg litt. Med mindre det er et svært fordyrende element ved produktet så ser ikke jeg noe idioti i dette. Uansett så er det vel noe som er kjekt i markedsføringsøyemed.

Lenke til kommentar

Fryktet det ja, idioti.

Men er vel ikke et sjokk at det er skjermkort produsenten som også selger hovedkort og CPU som var først ute med dette.

 

Nå blir det vel hevdet at det er SB-E som vil først vil støtte dette. Idioti vil jeg ikke kalle ny utvikling.

 

Nå er det jo en link på en av sidene til ett kort som er på markedet allerede, som støtter PCIe 3.0.

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:4151009

Kan jo diskuteres om det er en sensasjon eller nyhet i det heletatt at neste gen grafikk-kort får støtte for dette..

ASROCK Z68 PROFESSIONAL GEN3 PCI-E 3.0 READY

Det er klart for å støtte PCIe 3.0 som kommer med Ivy Bridge-refreshen fra Intel neste år

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som vet om det vil være 3D støtte på 7000-serien, slik det er hos nvidia?

Går utifra at de viderefører et allerede eksisterende HD3D (er på 6000-serien).

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, i dag er det "ingen" spill som er i nærheten av å trenge PCIe 2.0 en gang, men grunnen til dette er at veldig få spill i dag utfører stor overføring av data etter lasting av brett. Dette er noe osm kommer til å forandre seg i tiden fremover, der spill i stadig større grad vil få behov for å laste store mengder innhold underveis, da kommer PCIe 3.0 godt med.

 

I tillegg er det veldig bra for RAID-kort at vi nå kan få større båndbredde på PCIe 1x og 4x.

 

Uansett så bør slike standarder alltid ligge et godt stykke fremfor behovet slik at utviklingen ikke blir holdt tilbake og at de som allerede har investert i maskinvare kan få utnytte nye produkter.

AtW: Q4 2011 / Q1 2012 skal både nVIdia og AMD komme med nye GPUer om ting går etter planen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...