Gå til innhold

To nye objektiver fra Olympus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Olympus nevner også at objektivet har en separat blender- og fokusring, med blendertall og avstandstall angitt på objektivet. Fotografen kan da velge å bruke disse verdiene for å sette fokus uten å bruke skjermen

 

:thumbup:

 

Har aldri forstått poenget med å fjerne blenderringen fra nye objektiver. Det betyr bare at man må dille med knapper hele tiden med høyrehånda i steden for et par knepp med venstrehånda som allerede er på objektivet.

Lenke til kommentar

Eg trur de har misforstått her. Meiner det berre er fokusring, ikkje blendarinnstilling som på manuelle objektiv. (Men det har DoF-skala.)

 

Jeg skrev saken med blant annet denne pressemeldingen som kilde: (http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/olympus/pressrelease/view/to-nye-lyssterke-pen-premiumobjektiver-656324). Her står det blant annet at "Objektivet er utstyrt med separat blender- og fokusring, med blender og meter angitt". Ser nå at dette mest sannsynlig er feil og jeg skal få rettet opp dette i artikkelen. Det ser ut som om blenderen styres automatisk som de andre objektivene fra Olympus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...