Gå til innhold

Biografi: Geni eller løgner? (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv må jeg innrømme at Black & White, Theme Hospital & Dungeon Keeper (riktignok 2!) har vært og enda er storfavoritter i min PC-spill samling. Men om jeg liker mannen personlig, vel det er da ikke så farlig om mannen lover gull og grønne skoger uansett om jeg ikke følger med på våset hans ^^

Lenke til kommentar

Syns på en måte at han reflekterer seg selv i spillene sine. Leker litt den onde mannen som prøver å være gud ved å gi løgner til pressen og deretter få solgt så mye som mulig. Dette var trossalt en spøk, men sitter fortsatt en følelse med det. Haha!

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke egentlig han lyver så mye, problemet han er vel heller at han ikke klarer å se begrensinger for seg selv foran et pressekorps som jakter sitater. Han bobler jo over av ønsker og ideer, dessverre er de tydeligvis vanskeligere å få på disk enn det er å uttrykke dem.

 

Liker Fable 2 utrolig godt, Fable 3 falt også godt i smak selv om det føltes litt vel uferdig ut. Theme Hospital har jeg spilt litt på PlayStation, husker godt hvor mye jeg lo av de forskjellige sykdommene til folk. Black & White var spennende, men falt litt på klønete kontrollsystem, oppfølgeren har jeg aldri prøvd.

Lenke til kommentar

Samme som JonasKJo, har aldri vært interessert i Fable, men Populous, Syndicate, Theme Park, Theme Hospital og andre simulatorspill har gitt meg fantastisk mange timer med glede opp gjennom årene! Har spilt Black & White og Dungeon Keeper endel, men er ikke superfan.

 

Så Molyneux, løgner eller geni? Definitivt geni! Om han smører på til pressen eller kommer med noen uheldige sitater iblant så spiller det ingen rolle for meg.

Lenke til kommentar
da Theme Park ble lansert i 1994 hadde vi ennå ikke stiftet kjennskap med engasjerende business-simulatorer

Dette er vel delvis villedende? Utopia, Sim City, Balance of the Planet, la grunnlaget for sjangeren langt tidligere. Pizza Tycoon og Transport Tycoon var samtidige (1994), selv om jeg ikke husker nøyaktig hvilket som var først ute. Theme Park var muligens det første fornøyelsesparkspillet, dog.

 

Denne artikkelen var bedre og mer utdypende enn den forrige, men jeg synes fortsatt det hadde vært mer spennende om du hadde kontaktet Molyneux og pratet med ham, samt mennesker han har arbeidet med.

 

Igjen tas også alle spillene han har arbeidet på 100% til inntekt for hans person, noe som virker litt useriøst. Spesielt med tanke på moderne spill, hvor titalls eller hundrevis av mennesker gjerne er involvert i skapelsesprosessen.

 

En interessant ting denne artikkelserien kan brukes til ville kanskje være også å sette søkelyset på skikkelser som hatt stor betydning, men ikke fått så mye oppmerksomhet?

Endret av oerhört
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Dungeon keeper 2

Populous the Beginning

Theme Hospital

 

Disse kommer alltid til å være unike gems i spill industriens historie. Og jeg tilgir Molyneux pga av disse.

 

Dessuten digget jeg Black & White 2 som er genial SP, selv om det er for kort og mangler mp. Og Fable 3 synes jeg er mye bedre enn dragon age og mange av de andre nye "RPG" spillene.

Lenke til kommentar

Dungeon keeper 2Populous the BeginningTheme HospitalDisse kommer alltid til å være unike gems i spill industriens historie. Og jeg tilgir Molyneux pga av disse.Dessuten digget jeg Black & White 2 som er genial SP, selv om det er for kort og mangler mp. Og Fable 3 synes jeg er mye bedre enn dragon age og mange av de andre nye "RPG" spillene.

 

*Dungeon Keeper (Orginalen)

 

sorry. 2'rn er bra den og, men mangler allt av atmosfæren til den første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...