Gå til innhold

Test: LG Flatron IPS231


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne dere testet Dell U2311H i samme slengen og gjerne gjort en sammenligning? Er denne jeg har anbefalt i byggetråden, så hadde vært fint med et potentsielt bedre grunnlag. :)

 

Støtter denne. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Dell U2311H og nå ble jeg usikker. Hadde vært kjempe med en sammenligning!

Lenke til kommentar

Kunne dere testet Dell U2311H i samme slengen og gjerne gjort en sammenligning? Er denne jeg har anbefalt i byggetråden, så hadde vært fint med et potentsielt bedre grunnlag. :)

Hei,

 

 

Jeg skriver denne ned på ønskelisten min, så skal jeg prøve å få tak i den.

 

Samtidig må jeg legge til at vi har litt trangt med testkapasitet utover sommeren (ferieavvikling og alt det der), men vi skal få det til :-)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

8 ms? HAHAHAAHA

 

Jeg tok den ikke...

 

Oppfatter du mer enn 125 bilder i sekundet? Er du mao. et insekt?

 

Nei, men du ser stor forskjell fra 8ms til 2ms. 2ms blir mye smoothere enn 8

 

Nå er det ikke alle som bruker pc-skjermen til counter-strike heller, tro det eller ei...

Lenke til kommentar

Kunne dere testet Dell U2311H i samme slengen og gjerne gjort en sammenligning? Er denne jeg har anbefalt i byggetråden, så hadde vært fint med et potentsielt bedre grunnlag. :)

Hei,

 

 

Jeg skriver denne ned på ønskelisten min, så skal jeg prøve å få tak i den.

 

Samtidig må jeg legge til at vi har litt trangt med testkapasitet utover sommeren (ferieavvikling og alt det der), men vi skal få det til :-)

Takk! new_woot.gif

 

Edit: Og er forresten ganske mye uvitenhet ute og går ser jeg. 16:9 har vært standarden i nokså lang tid nå på skjermer. Det finnes unntak, men de er av fåtallet. Responstid er ikke alltid representativt for mengden lag man opplever i spill. Da har også andre faktorer som input lag mye å si. Jeg vet at det er godt mulig å spille skytespill (racing-spill er faktisk det verste) på en Dell U2311H, og denne har også 8ms responstid (men relativt lav input lag). Til gjengjeld er bildet mye, mye flottere å se på enn på TN-panelet jeg har der hjemme (Samsung XL2370, 2ms).

 

DVI er som nevnt likeverdig med HDMI når det kommer til bildekvalitet. Neste gang jeg kjøper skjerm, kommer det utvilsomt til å være av denne typen med IPS-panel.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Er sikker på at mange av de som bastant påstår at 8ms er alt for trægt ikke hadde reagert om man viste de en god skjerm med 8ms responstid og sa at den hadde 2ms.

 

Og hvorfor er jeg så sikker på det? For det jeg selv har hatt en ganske god skjerm med hele 16ms responstid hvor ingen kommenterte responstiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...