Gå til innhold

Nedgang i PC-salget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At HP selger flest Pc-er er et tegn på at vi mennesker bare blir dummere og dummere :roll:

 

Og det stemme jo også^^

 

Eg grue meg til den tiden der det blir vanskelig å får tak i fullbolds datamaskiner og alle bare bruke fancye tablets som knapt nok kan har 2 programmer åpen vedsiden av hverandre. Jeg har for det meste minst 8 vinduer oppe.

 

Edit: Retta noen småfeil, liten nedside ved å har så masse ting på skjerm, eg glemme meg lett når jeg skrive.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

At HP selger flest Pc-er er et tegn på at vi mennesker bare blir dummere og dummere :roll:

HP Probook og Elitebook er faktisk veldig kurrant maskiner som det selges i masser av.

Husk, HP har store andeler på bedriftsmarkedet.

Lenke til kommentar

Er vel også ett tegn på at grafikkutviklingen har stagnert en periode. Ikke behov for oppgradering i like stor skala som før. Men nå kommer jo BF3, så skal vi se at salget får seg en liten økning. Vurderer selv en ny bærbar til BF3 (Alienware).

CPU kravene stagnerte for lenge siden for kontor programmer, en relativt kraftig 3 år gammel pc virker helt greit i dag, for 10 år siden ville en tre år gammel pc være veldig treg.

Ja prosessorene blir raskere mens systemkravene for OS og vanlige programmer er ganske stabilt. Dette gjør at de fleste ikke kjøper nye pcer så ofte samt at alle har pcer i dag så det er ikke rart as salget synker.

Lenke til kommentar

Men så har jo nesten alle kjøpt datamaskin nå til dags. Bare å vente litt så stiger nokk salget igjen ettersom datamaskinene blir utdatert. ;)

 

Har en 2003 PC med oppgradert RAM heime.

Den klarer hverdagen for folk flest, så hvorfor skal man oppgradere? 2008/2009/2010 laptopene er jo enda kraftigere så lenge man ikke gjorde et dårlig kjøp(f.eks AMD cpu og lowend skjermkort), og igjen: Hvorfor oppgradere?

Gamere og Powerusers vil oppgradere, og resten vil oppgradere vis de får gode nok råd fra en av de førnevnt.

Så igjen: Hvorfor oppgradere?

Lenke til kommentar

Min 4,5 år gamle DELL laptopp er inne på reklamasjon og får nye høyttalere, nytt skjermkort etc. as we speak, og dermed ser jeg ikke noen grunn til å oppgradere den på enda noen år. Den klarer ypperlig å fotoredigere, surfe, spille musikk, HD video (1920x1080 display som jeg den gang betalte dyrt for ;) ) og med litt mer ram nå, 429,- fra komplett.no, så er det pew pew sammen med SSD`n jeg oppgraderte den med i fjor.

 

Jeg har en kraftig stasjonær som også vil holde til gaming i en god del år, da. Selvbygget, så det er snakk om data nr. 2, den dellen. :-)

Lenke til kommentar

At HP selger flest Pc-er er et tegn på at vi mennesker bare blir dummere og dummere :roll:

 

 

Selv om jeg har en highend selvbygget stasjonær med bla tre skjermkort og vannkjølt med to triple radder, er jeg altså dum, fordi jeg kjøpte meg en HP DV7 med gode specs, til flere tusen under f.eks tilsvarende Asus laptop?

 

Dette for å ha et tilbud til meg selv når jeg er på reisefot :)

Lenke til kommentar

Er vel fler som bygger selv kanskje.

Og som nevnt over når det gjelder spill så drar du det meste med en rimelig maskin idag eller en 3 år gammel high-end pc.Skjedd begredelig lite på software/grafikkfronten di siste åra i mine øyne desverre.

Skal oppgradere til høsten selv om ikke behovet er der,bare må :whistle:

Lenke til kommentar

At HP selger flest Pc-er er et tegn på at vi mennesker bare blir dummere og dummere :roll:

 

Det betyr ikke nødvendigvis at HP tjener mest, men de har i alle fall stort volum...

 

Det er blir hevdet at HP fikk et forsprang på grunn av store bedrifts-avtaler. Er det hele sannheten ?

 

Slike avtaler innebærer at de får solgt mange PC-er, men til hvilken pris? Ofte går de med tap, i beste fall 0, med slike avtaler.

Lenke til kommentar

 

Det er blir hevdet at HP fikk et forsprang på grunn av store bedrifts-avtaler. Er det hele sannheten ?

 

Slike avtaler innebærer at de får solgt mange PC-er, men til hvilken pris? Ofte går de med tap, i beste fall 0, med slike avtaler.

 

 

jeg tenkte mest at det er så mange HP pcer på markedet , ikke om HP tjener penger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...