Gå til innhold

– Windows 8 vil også takle eldre PC-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke lage et "nytt" os, et som ikke har kode fra Windows 95 Beta? For alt jeg vet så kan det jo hende Windows 7 har mye copy\paste win 3.x kode ennå!.

 

Eventuelt I stedet lage et separat "Windows For Retro PC's 8", eller Legacy om du vil. (finnes allerede noe liknende)

 

Jeg er ingen programerer, men inni mitt hue så synes jeg ting høres raskere ut, mindre og smidigere hvis man driter i gammel maskinvare\kode, og lager et OS fra grunnen av og designer det for NY maskinvare.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage et "nytt" os, et som ikke har kode fra Windows 95 Beta? For alt jeg vet så kan det jo hende Windows 7 har mye copy\paste win 3.x kode ennå!.

 

Eventuelt I stedet lage et separat "Windows For Retro PC's 8", eller Legacy om du vil. (finnes allerede noe liknende)

 

Jeg er ingen programerer, men inni mitt hue så synes jeg ting høres raskere ut, mindre og smidigere hvis man driter i gammel maskinvare\kode, og lager et OS fra grunnen av og designer det for NY maskinvare.

problemet med å drite i bakoverkompabilitet er at du ikke kan kjøre gamle programmer.

ja det ville vært enklere om win 8 bare støttet 64 bit programmer men dette ville redusert nytteverdien mye.

 

Når det er sagt har vista en ny kjerne så veldig mye er nytt, dette var også årsaken til at vista ble så forsinket og hadde mye problemer. win 7 og 8 har også denne kjernen, men mange probler er løst og nye funkjoner lagt til.

 

Win xp sin kjerne stammer helt tilbake til win nt før år 2000. all windows før win nt hadde dos i bunnen.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke lage et "nytt" os, et som ikke har kode fra Windows 95 Beta? For alt jeg vet så kan det jo hende Windows 7 har mye copy\paste win 3.x kode ennå!.

Fordi det tar tid og koster penger å finne opp hjulet på nytt. For ikke å snakke om hvor unødvendig det er. Det som kan gjenvinnes bør gjenvinnes. Hvis man skal finne opp hjulet på nytt hver gang tar det kanskje 10 år mellom hver ny Windowsutgave.

 

Eventuelt I stedet lage et separat "Windows For Retro PC's 8", eller Legacy om du vil. (finnes allerede noe liknende)

Fordi det tar dobbelt så mye folk og penger å lage to nye OS fra bunnen enn det er å lage ett fra bunnen. Vil man ha legacy OS så burde det være mye enklere å flikke på eksisterende eldre OS enn å finne opp hjulet på nytt.

 

Jeg er ingen programerer, men inni mitt hue så synes jeg ting høres raskere ut, mindre og smidigere hvis man driter i gammel maskinvare\kode, og lager et OS fra grunnen av og designer det for NY maskinvare.

Ja, det er både raskt og enkelt å miste kunder på denne måten. Kunder som vil ha bakoverkompatibilitet sånn at de slipper å finne opp hjulet på nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det står at Windows 8 skal takle eldre pc.

hvor gamle pcer takler dette systemet ?

 

I mine øyne er en eldre pc en som kjører på Windows xp .

En umoderne pc blir da en kjører på Windows vista

 

om det at W7 takler gamle pcer er noen nyhet kan sikkert diskuteres .

W7 skal jo til en vis grad også takle lit gamle pcer . har man gammelt utstyr så har man også Xp modus

 

så er det spørsmål omW8 for den samme muligheten ?

Lenke til kommentar

MS har allerede plukket ut ALT for mye gammel kode.

Saken er slik at det er mange programmer som er relativt nye som har brukt en liten bit av gammel kode her og der.

Og plutselig når du tar bort dette, så slutter det å funke.

 

Greit at de senker kravene, alltid hyggelig, men er redd Retro maskinen vil alltid ha Win 98, og de andre av litt eldre årgang får XP om de ikke er i server tjeneste.

Da får de en Linux distro istedet.

Lenke til kommentar

å påtvinge folk linux fremfor Windows er neppe det rette valget .

 

Da man hadde overgangen fra xp til vista eller W7 så kunne de som hadde gammelt utstyr begynne å bruke linux i stedet for bruke Windows xp ( hvis de fungerte på den nye pcene ) eller bruke xp modus under vista eller W7.

Det vil likevel skape nye problemer

alle som er vant med et os ( vanligvis Windows ) vil neppe bytte

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Perfekt OS sa du?

Min kommentar:

ABAWAHAWAWAAHAHAHAHAHAHAHAHWHAWHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAHAAAAA

HAAAAAAAAAAA

HAAAAAAAAAAAAAA

AHAHAHAHAAHAHHAHAHHAAAAAA..........

 

 

.....AHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAAAAAA....

 

 

...HAAAAAAAAA

...HAAAAAAAAAAH!

Lenke til kommentar

Perfekt OS sa du?

Min kommentar:

ABAWAHAWAWAAHAHAHAHAHAHAHAHWHAWHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAHAAAAA

HAAAAAAAAAAA

HAAAAAAAAAAAAAA

AHAHAHAHAAHAHHAHAHHAAAAAA..........

 

 

.....AHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAAAAAA....

 

 

...HAAAAAAAAA

...HAAAAAAAAAAH!

 

Jeg anser for å ha et over gjennomsnitt allsidig bruk (Bilderedigering, filmredigering, spill, fildeling og spilling over hjemmenettverk, musikk, browsing). Windows 7 går raskt og knirkefritt og det har det gjort siden jeg begynte å bruke det for halvannet år siden.

Så hva er det som er galt med Windows 7 da? Hva er det jeg går glipp av egentlig?

 

Gidder du skrive en kjapp Ubuntu vs. Windows pro/con-liste?

Lenke til kommentar

For en som har bruke både Windows , Mac os og linux ville det ikke være så nøye hvilket os man bruker.

for en som tar i bruk et grafisk bruker grensesnitt for første gang så er det neppe så nøy der heller

De eneste kraven som stilles er at systemet funger til de de skal bruke det til

 

Har man bruke et grafisk brukergrensesnitt over lengre tid så er det tungvind å måtte bytte.

 

skal man bytte til linux så må man finne driver. til all hardwaren og utstyret som er tilkoblet.

selv om det meste skal gå av seg selv så er det ikke problemfritt .

 

Problemet er ikke selv pcen , den blir sikker byttet ut når den er for gammel , men det er det utstyret man kobler til som er utfordringen .

Selv måtte jeg bruke xp modus for å skriveren min til virke sammen med W7.

Da miste jeg noen av funksjonene for den driveren som var tilgjengelig var en standarddriver.

nå tok det ikke lang tid før jeg likevel måtte kjøpe meg ny skriver.

 

Så enkelt er det ikke for alle.

 

bedriftene treger et operativsystem som rettferdiggjør hardwaren de har i pcene , samtidig som det er sikker og at de kan bruke en del av det gamle utstyret som er kostbart å bytte ut.

 

 

når det gjelder Windows og Mac os ( usikker på versjonsnummeret for tiden) så er de grei grafiske brukergrensesnitt.

linux derimot er et tekstbasert system med en grafisk tillegg.

man kan få inntrykket at man kan ikke gjøre alt i de grafiske del og må ty til kommandolinjer for kunne gjøre resten.

det blir for kronglete for de fleste

 

Derfor passer ikke linux for så alt for mange

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...