Gå til innhold

Refleksjon: Derfor blir vi fanboys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i mye her.

 

Men jeg merker på noen måter at jeg kjenner meg igjen. Med det mener jeg at jeg misliker Apple, fordi de sensurerer alt de ikke liker, er overpriset og fansene er ofte mer opptatt av at Apple er mote enn av funksjonaliteten. Motsatt, så liker jeg Google og Android fordi de er meget god på personlig valgfrihet og open source. Microsoft plasserer seg vel et sted midt i mellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...jeg misliker Apple, fordi de sensurerer alt de ikke liker, er overpriset og fansene er ofte mer opptatt av at Apple er mote enn av funksjonaliteten.

Jeg skjønner meg ikke på folk som deg. Hvorfor mislike noe som du ikke er interessert i? Dere må jo like og vil ha produktene til Apple når dere går så langt som å mislike og hate det Apple produserer. Er det ikke lettere å bare la være å tenke på Apple?

Det samme med de som hater Sony pga det rot-kit, anti kopi eller hva det no var tullet. La vær å kjøp produktet, se etter noe annet eller bit i det sure eplet og kom over deg selv.

 

 

Kjøpte Apple pga at jeg trengte ny PC og var drittlei hele Windows, prøvde Linux men verken datainteressen eller datakunnskapene mine klarte seg bra på det OS'et.

Har hatt samme iMac'en 4,5 år, fungerer helt greit og har ingen problemer med å kjøpe programvare og nytt OS når det kommer ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fanboys har en fordel da. De slipper å bruke endeløst med tid på å undersøke sin neste dings i det vide og brede. De bare kjøper nyeste til applecanikon, eller hvilket merke det nå måtte være. Og er de riktig heldige så slipper de å ha 14 forskjellige laddere og adapter som ikke passer om hveradre! :!:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Ikke kom med en diskusjon om hva som er best av Apple og noe annet nå.. Om dere tenker å prøve å diskutere, vil jeg anbefale å lese artikkelen igjen.

 

Bra artikkel.

Lenke til kommentar

Fanboys har en fordel da. De slipper å bruke endeløst med tid på å undersøke sin neste dings i det vide og brede. De bare kjøper nyeste til applecanikon, eller hvilket merke det nå måtte være. Og er de riktig heldige så slipper de å ha 14 forskjellige laddere og adapter som ikke passer om hveradre! :!:

 

Men var det ikke snakk om at de fleste mobilprodusentene har blitt enige om en standard lader, mener og huske at til og med Apple ble med der. Eller har de hoppet av lasset?

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvor grensen mellom fakta og fanboyisme er. Jeg mener at Apple sine telefoner er dårligere fordi de kjører en proprietær lade løsning. Isteden har jeg lyst på en Android fordi lade løsningen dems sprer seg over alle telefonene og dermed gjør de bedre. Er jeg da en fanboy av Android fordi jeg plasserer ut fakta om telefonene? eller er jeg en person som har undersøkt telefonene og viser til at jeg velger telefon ut ifra fakta?

 

Det folk gjør er og rope "hype" og "fanboy" med en gang noen sier noe negativt. Det er negativt fordi det er en mangel. En mangel er heller ikke en mangel. Mange mangler er også subjektive. Subjektive mangler kan ikke trekkes inn i en diskusjon før de er så omfattende at de rammer en større gruppe. Objektive mangler er da for eksempel det jeg sa, lade løsningen på forskjellige mobiler. (Ble mange mangler og mange mange, nettopp kommet hjem fra jobb. Prøv og overse dårlig skrivning og skrivefeil.)

Lenke til kommentar
Er jeg da en fanboy av Android fordi jeg plasserer ut fakta om telefonene? eller er jeg en person som har undersøkt telefonene og viser til at jeg velger telefon ut ifra fakta?

 

Det folk gjør er og rope "hype" og "fanboy" med en gang noen sier noe negativt.

Hvis du viser til fakta, og faktisk har undersøkt to produkter mot hverandre, kan du neppe kalles fanboy.

 

Et av kjennetegnene på en ekte fanboy, er at de veldig ofte roper "fanboy" så fort noen skriver noe ufordelaktig om deres "favorittprodusent". Det er da ikke du, men de, som er fanboys.

Lenke til kommentar

Fanboys tenker ikke rasjonelt så det er heller ikke noe poeng i å forsøke å behandle dem som kritisk tenkende individer. En fanboy er veldig lett og avsløre med sin fullstendige mangel på argumenter, og dermed burde det også være lett og avfeie og ignorere dem. Så enkelt er det. Selvsagt kan disse tullingene være med på å lage mye støy og dritt, men der får man bare ta i bruk bullshit-filteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg kan kalles fanboy eller ikke for jeg liker ikke Apple så mye, men det er pga de absolutt skal ha patent på alt som er på produktene deres (kan si meg enig i at dem har et fint design) + at vi må ha tillatelse til alt vi gjør på OS'et dems. Der likerr jeg Google/Android bedre fordi det er friere og det fins på mange mobiler så du kan finne den du liker best og kjøpe den (eier selv en Samsung Galaxy S).

 

Men til alle "fanboyene" som forguder Apple så spør jeg, hva er det som er så bra med Apple produkter (iMac, iPhone, iPad, iPod etc)?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...