Gå til innhold

– Smartmobilene har for dårlig forbindelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dette er ikke kun et iP4 "fenomen"?

Det vet jeg ikke, men Telenor presiserte jo at deres nettsammenbrudd ikke hadde noe med signaleringstrafikken å gjøre, så hvorfor artikkelforfatteren får seg til å skrive dette, er en gåte. Dette minner litt om News Of The World. Driter i sannheten, så lenge man får klikk på artikkelen.

Lenke til kommentar

Syns å kalle smarttelefoner for "dårlige" på dette temaet som et litt lettvindt syn på saken. Det er ikke bare en telefon, men mer en datamaskin. Og dette er heller ikke akkurat et veldig stort eller økende problem slik jeg har erfart det. Tullete utsagn.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men Telenor presiserte jo at deres nettsammenbrudd ikke hadde noe med signaleringstrafikken å gjøre, så hvorfor artikkelforfatteren får seg til å skrive dette, er en gåte. Dette minner litt om News Of The World. Driter i sannheten, så lenge man får klikk på artikkelen.

 

Han henviste dog bare til en påstand noen andre hadde fremmet da... Ikke var det store poenget i artikkelen heller så jeg synes du er litt urettferdig med skribent her.

 

At de skaper mer signaleringstrafikk (hva nå det er) er sikkert riktig og så henviser han jo til Dinside. Han sa jo ikke rett ut at det var årsaken liksom..

 

Lite kildekritisk kan man vel si det var, men det var jo bare en liten del av saken..

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Ja, men poenget med artikkelen er vel å skape et inntrykk av at android sluker kapasiteten til nettleverandørene, noe som er så langt fra sannheten som det er mulig å komme. Jeg vil påstå at det er direkte løgn, og hadde det ikke vært for at slike mobilnettsted har marginalt med lesere, så hadde no pfu vært varslet.

Jeg var forøvrig innom dinside.no, men fant ingen artikkel som påstår at android sluker nettkapasiteten. Så kanskje artikkelforfatteren skulle linke til artikken, eller er dette ogå en løgn?

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Ja, men poenget med artikkelen er vel å skape et inntrykk av at android sluker kapasiteten til nettleverandørene, noe som er så langt fra sannheten som det er mulig å komme. Jeg vil påstå at det er direkte løgn

[...]

Selv om uttalelsen er tynn, så bruker vel smarttelefoner mer kapasitet av nettet både i antall tilkoblinger og mengden data overført, så er jo ikke å lyve når man sier at smarttelefoner (ikke bare Android) er tunge for nettverket?

Lenke til kommentar

Min HTC Legend har stort sett god dekning, og jeg opplever sjelden at telefonsamtalen brytes.Men de lure ingeniørene hos HTC har prestert å putte "1G" antenna i batterilokket. Så når jeg er på steder med dårlig dekning fungerer det fint helt til jeg holder mobilen i hånda.Holder jeg i toppen av telefonen går det bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...