Gå til innhold

- Ett av tre SanDisk minnekort er falske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

huh??

 

men hvordan merker man forskjellen da?

Dårligere lese-/skrivehastighet enn det er merket med, svikter etter kortere tid enn det ellers ville gjort. Har du flaks, så ser det jalla ut når du pakker det ut, så slipper man å miste bilder ved å bruke forfalskningen. Merkingen / typebetegnelsen på kortet passer ikke helt med oversikten på originalens hjemmeside. Mye som andre piratvarer, man får gjerne ikke det man ikke betaler for.

 

Men, dette er jo en gammel sak, er det ikke? Mener dette verserte for endel uker siden? :hmm:

Lenke til kommentar

Åja?

Jeg har kjøpt mange minnebrikker på eBay jeg, og flere MP3-spillere (MP4) og beviselig fått den størrelsen jeg håpet på, til en tredjedel av prisen i Norge. Derimot så fikk jeg en USB-plugg som løy på størrelsen en gang, men det var ikke en fake, det var skikkelig nobrand. Så kosta den da også fire dollar eller noe sånt.

 

På eBay må man lese godt på kommentarene før man kjøper. Forskjellen på en svindler og en som selger billige kinavarer er ofte mindre enn 0.6% popularitet. Systemet legger jo opp til at man skal svare på om det var et godt kjøp før man har fått tatt seg tid til å teste skikkelig.

 

Når man holder seg under importgrensa, får man jo varer som koster mindre enn frakten fra norske nettbutikker, så da trenger man ikke kjøpe fra den mest shady karen på eBay, og man kan fortsatt spare halve prisen på lavprisprodukter.

Lenke til kommentar

Man skal være forsiktig med å kjøpe minnekort og minnepenner fra ebay.

Hvis tilbudet er for godt til å være sant, så er det ofte produkter som er hacket.

F.eks et 2GB-kort som viser 32GB og krasjer etter man har skrevet inn 2GB.

 

Min erfaring er at man bør bruke "top rated seller" på slike produkter. Da er sjansen for å bli lurt minimal.

Kjøper man derimot fra en random kineser, så er sjansen for å bli lurt stor. Det hjelper ikke om de har 99% positiv anbefaling heller.

 

Test kortene når du mottar de: http://translate.google.com/translate?hl=en&prev=/search%3Fq%3Dheise%2Bh2testw%26hl%3Den%26sa%3DG&sl=de&u=http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det har orginale sandisk-kort også...

Sikker på at du ikke har en flaskehals et annet sted? Kortleser, usb-port, driverproblem? :hmm:

 

Ganske, kjøpte noe sandisk-kort, det står feks at det skal være 15 MB/s, men så er det bare class 5 om man leser nøye på pakka, tvilsom praksis spør du meg.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det har orginale sandisk-kort også...

Sikker på at du ikke har en flaskehals et annet sted? Kortleser, usb-port, driverproblem? :hmm:

 

Ganske, kjøpte noe sandisk-kort, det står feks at det skal være 15 MB/s, men så er det bare class 5 om man leser nøye på pakka, tvilsom praksis spør du meg.

 

AtW

Enig. Class er det eneste av verdi (utenom tester, selvfølgelig). Up to X MB/s osv. er ikke interessant pga. det lyver for ofte.

Lenke til kommentar

Ganske, kjøpte noe sandisk-kort, det står feks at det skal være 15 MB/s, men så er det bare class 5 om man leser nøye på pakka, tvilsom praksis spør du meg.

Eller at noen ikke har RTFM'et ordentlig.

Se på dette kortet, for eksempel: http://www.sandisk.com/products/imaging/sandisk-ultra-sdhc

 

15MB/s*), class 4.

 

*) 15MB/sec read speed. write speed lower. Based on SanDisk internal testing; performance may be lower depending upon host device.

 

 

I tillegg vil du ved målinger se at det selv om det er class 4, så er skrivehastigheten høyere enn de spesifiserte 4MB/s.

 

Ganske så fin praksis, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan du kanskje si, selvfølgelig regner man med litt dårligere ytelse enn de skryter av, men under en tredjedel? Det er ikke akkurat som om klassen er det mest framtredene på boksen den kommer i, og at 4-tall med runding rundt angir farten på kortet er heller ikke intuitivt for alle. Jeg synes det er en dårlig praksis, som de burde holde seg for god for. Man kan alltids si at kunden burde lest alle forbehold bedre, men situasjonen er like fullt at de med vilje gjør det utydelig, og at jeg som kunde dermed anser de som et selskap som forsøker å lure meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kjøper et class 6-kort hvis jeg skal filme video med et Canon-hus (som krever 6MB/s), og gleder meg over at Sandisk/Lexmark leverer varen - det som står på kortet og mer til. At jeg får mer enn 6MB/s når jeg skal overføre bilder til datamaskinen, nemlig 15MB/s, er bare fint.

 

At andre generelt må klage uansett hva man gjør er noe man får godta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...