Gå til innhold

Anmeldelse: Puzzle Agent 2 (iPad, iPhone, Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit oppsummert.

Hva angår puzzles så var de alt for enkle, og de som ikke gikk igjennom på første og andre forsøk var ofte dårlig presentert... enkelte puzzles var irriterende dårlige, da det ikke nødvendigvis kun var èn logisk løsning slik spillet skulle ha det til.

Hva angår gameplayet så er det jo veldig sjamerende, men det er etter min smak mye bedre innhold i det første spillet. Hadde spillet vært overfylt med humor kunne det veid opp endel for dårlige/enkle oppgaver, men dialogene fremstår for det meste som kjedelige og innholdet er strengt tatt nødvendig for fremgang i historien. Jeg opplevde at mye av vekten ligger på karakterene ifra èneren, uten å tilføre noe nytt.

Den siste tredjedelen av spillet tar det seg opp endel på grunn av fremgang i historien, men det er ikke nok for å dra helhetsintrykket spesiellt mye opp. Det oppleves mer som en redningsaksjon...

For min del var det verdt 39,- for underholdning på en lang flytur, men dersom det blir en "neste gang" vil jeg ikke uten videre ha noen forventninger om at serien skal tas opp til nye høyder.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Bedre sent enn aldri! Etter å ha vært på ferie (uhørt), så fikk jeg endelig satt meg ned og spilt Puzzle Agent 2 i går.

 

6-er hørtes veldig lavt ut da jeg leste anmeldelsen, men Gamer pleier ikke gi spill som ikke inneholder vold, sport eller hjernetrim uten historie spesielt god karakter, så det trengte ikke bety allverden.

 

Dessverre så må jeg nok si at anmeldelsen har noen gode poenger, men jeg synes de først kommer til syne i siste fjerdedelen av spillet, hvor alt spinner fullstendig ut av kontroll, og karakterer som var så fantastisk bygd opp i eneren (og den nye karakteren i toeren) blir mer eller mindre skrevet ut av spillet på en merkelig måte. Historien blir også litt vel spinnevill for å prøve å forklare det som skjer i Scoggins.

 

Gåtene synes jeg var like lette som i eneren egentlig. Hadde folk så problemer med de i det første? Synes heller ingen av gåtene var ulogiske eller lagt opp på en forvirrende måte. Mulig folk leser litt fort, eller bommer litt på oversettelsene. :p

 

Jeg var stor fan av Puzzle Agent, og synes det første spillet er en 8'er, noe som er en sterk radiohodet-karakter, men det andre må jeg nok gi en 7'er pga siste fjerdedel av spillet.

 

Er vel allikevel det beste spillet fra i år jeg har spilt..... sier kanskje mest om 2011 sålangt. :p

Lenke til kommentar

Når det er nøyaktig samme type oppgaver som i eneren så blir det opplagt enklere selv om de hadde hatt samme vanskelighetsgrad. (Ikke at jeg er enig i den, bare å sammenligne fuglene som fløy med nissene i eneren med solene som strålte på planetene i toeren...). Da kan man jo metoden fra før. En rask sammenligning av mine poengsummer fra 1 og 2 støtter meg nok der. :p

Ikke at det ikke var noen frekkiser i toeren også, den ene fra han japaneren for å nevne én.

 

Sikkert like lette for frekkaser som ikke har spilt eneren da, og de som allerede har glemt problemene i eneren fordi de har vært opptatt med feriesaker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...