Gå til innhold

Battlefield 3 kan ikke «moddes» (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var faktisk trist å høre, jeg har spillt utallige forskjellige mods til alle de foregående spillene (utenom BF Vietnam og BC2). Det er jo som å be om trøbbel når de sier det på denne måten. Da er det bedre å slippe verktøyene, så får heller samfunnet finne ut at de ikke er i stand til å modifisere.

Jeg tror nok det kommer til å komme mindre tweak mods ut der, som endrer f.eks. hvor mye man tåler hvor mye ammo man tar med seg osv osv. Men, uten disse verktøyene kommer vi ikke til å se noen total conversion mods alà Desert Combat, Battlepaint, Airships eller noe annet snacks...

 

Trist..

Lenke til kommentar

De ville nok bli overrasktet over hvor flinke folk i community er. Syntes dette er litt synd, men ser derimot problemet med å dedikere resurser for få dette tilgjengelig i første omgang.

 

Jeg håper også at de skal ta seg tid etter release for å gjøre i stand en pakke med mod kits, jeg er ikke den helt store modderen selv, men jeg ser absolutt gleden av å spille et spill med mods.

 

Har ingenting med hvor avansert det er. Men om community får mulighet til å modde, blir det mindre potensielle salg av DLC/utvidelser. Enkelt og greit. Kall en spade en spade.

 

Dette er nok også til dels sant er jeg redd, det blir bare mer og mer kynisk kapitalisme blant utviklere også. Det som er trist er at kreativitet og utfoldelse må lide under dette. Det er jo fullt mulig for dice/ea å kjøpe mod-prosjektet med utviklere om det skulle ta av, og dermed utvikle dette til et ferdig produkt/DLC. Man må lære seg å ikke alltid se det negative i ting, men heller se muligheten...

Lenke til kommentar

Har ingenting med hvor avansert det er. Men om community får mulighet til å modde, blir det mindre potensielle salg av DLC/utvidelser. Enkelt og greit. Kall en spade en spade.

 

Dette. Blir litt for naivt å tro at de gjør dette av hensyn til de stakkars, underutviklede hjernen våre. For mod-scenen er jo som kjent livredde for å sette seg inn i avanserte, komplekse ting...

Lenke til kommentar

Selv om "mod tools" hadde vært tilgjengelig i BF3, så har det vist seg gang etter gang at selv med de beste mods, så foretrekker de fleste folk 'vanilla'. Ser ikke på det som noe stort tap and ikke det kommer mods til bf3.

 

Det du sier her er at de like gjerne kunne utgitt mod tools.

Uansett er ikke mods heller for de "fleste folk" imho. Det vet DICE godt, og også dessverre EA.

Lenke til kommentar

Betyr ingenting, det er vell ingen som kjøper et spill for å modde det om, man kjøper jo spillet for å spille det som det er.

Så klart finnes det spill som kan moddes, men man kan ikke forvente det av alle spill.

Synes det er flott jeg, da har alle 100% likt oppsett, ingen interface advantages som skjer i flere andre spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke konsollenes feil, men kapitalismens.

 

Trist, men var det egentlig noen i det hele tatt som ble overrasket? Nå har BF blitt kommers, og skal være med på konsoll-kjøret, og rykke ned på samme bunnivå som BO/MW/BC (alle disse spilla er samme røkla).

 

Jaja, da var det vel ikke no big loss allikevel, og penger spart er da penger tjent :)

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Selv om "mod tools" hadde vært tilgjengelig i BF3, så har det vist seg gang etter gang at selv med de beste mods, så foretrekker de fleste folk 'vanilla'.

 

Betyr ingenting, det er vell ingen som kjøper et spill for å modde det om, man kjøper jo spillet for å spille det som det er.

 

CS? DoTA? Red Orchestra? Desert Combat? Day of Defeat? Team Fortress? And the list goes on and on and on and on and on and on and on and on... :whistle:

Lenke til kommentar

Har ingenting med hvor avansert det er. Men om community får mulighet til å modde, blir det mindre potensielle salg av DLC/utvidelser. Enkelt og greit. Kall en spade en spade.

Du må ikke glemme at mods også gir økt salgstall. Mtp. Rome, Medieval 2 Total War, Elder Scrolls, Battlefield 1942, Warcraft 3, Half-Life, Minecraft osv... Uten mods ville dem ha solgt langt færre eksemplarer. Også Battlefield 2 og 3 ville ikke ha vært her i dag, om ikke Trauma Studios hadde utviklet modden Desert Combat til Battlefield 1942.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Selv om "mod tools" hadde vært tilgjengelig i BF3, så har det vist seg gang etter gang at selv med de beste mods, så foretrekker de fleste folk 'vanilla'. Ser ikke på det som noe stort tap and ikke det kommer mods til bf3.

 

Det er fordi det er det folk er vandt til og kjenner. Omtrent med en gang et spill kommer ut blir et map feks standard map alle spiller mest og uansett hvor bra maps som kommer noen mnder etter det blir ALDRI like populære.

 

Poenget er at massene er dårlige på forandringer.

 

Jeg tror personlig også det er yrkesstolthet som hindrer oss i å få modtools. Dice har sikkert lite lyst til å bli overkjørt i form av kvalitet av noen "amatører"

Lenke til kommentar

Bye... Bye... BattleField 3: Project Reality :cry:

 

Litt surt det ikke kan moddes når enn ser tilbake på alle de gode moddene som har blitt lagd til BF2. Det gir i hvert fall meg mer nytelse av spillet.

 

Dette er også en generell trend jeg ikke liker helt. Total War spillene går heller ikke ann å moddes lengre, noe som jeg syns er veldig trist.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...