Gå til innhold

- Elkjøp er for den normale idioten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som irriterer meg med Elkjøp og Lefdal er at de sjonglerer med prisene. Ikke vet jeg hvorfor, men det er sannsynligvis for å forvirre eller lure kundene. Nylig eksempel:

 

Elkjøp Matsui isbitmaskin: 1.111,-

http://bit.ly/kSnlHx

Lefdal Matsui isbitmaskin: 1.995,-

http://bit.ly/m33MZS

 

I går kostet maskinen 1.995,- på elkjøp og 985,- på lefdal!! Sneaky bastards!

 

Flaks jeg kjøpte min på lefdal for noen dager siden. Likevel, det kostet vel Matsui 10 kroner å lage den.

 

Elkjøp og Lefdal har samme eiere, samme utvalg i butikkene, samme nettside/butikk, egentlig nesten den samme butikken med ulike navn. Er det lov å endre prisene så drastisk? Ser ut som samarbeid i mine øyne.

 

Hadde kjøpt et lignende produkt på komplett, hadde det ikke vært for at jeg måtte ha den _nå_.

 

Kjøper alt fra PC, TV og mobil fra komplett, ettersom utvalget er både bedre og større. Da slipper jeg i det minste disse selgerene som skal få meg vekk fra lokkeproduktet til noe annet.

 

Lefdal har også prøvd å lure folk (i fjor) med å reklamere for et kjøleskap til vidunderpris som de kun tok inn 2 stk. av. Det ene var lovet vekk til en ansatt og det andre var demoprodukt. Det er ulovlig.

 

Handler på disse butikkene så lite som mulig.

Lenke til kommentar

Og nårtid ble det normalt å være idiot ????

 

For å sitere den (u)dødelige George Carlin

 

"Think of how stupid the average person is, and then realize half of them are even stupider than that!"

 

 

Men ja, elkjøp, expert og disse andre gigantene er i stor grad for folk som ikke har formening om hva de skal ha utenom hvilket behov de skal dekke "Jeg skal ha kaffetrakter"...

 

Folk som gjør litt mer research på forhånd handler gjerne andre plasser, om det ikke viser seg at en av "gigantene" ikke er billigst på akkurat den varen.

 

 

Det skal vel ikke så mye tankeaktivitet til for å innse at tilhengerene på dette forumet kanskje er mer tilbørlige til å høre til klassen "spesiellt intresserte" og således ikke representerer det norske markedet skikkelig...

Endret av MrLee
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg prøver å handle varer i norske butikker så langt de er tilgjengelige. Det er trist om alle norske butikker går konkurs og vi ender opp kun med utenlandske kjemper. Ved å handle i norske butikker sørger vi for å gi nordmenn arbeidsplasser og penger inn i kommunene. Hvis alle disse pengene strømmer ut av landet blir det magrere her. Det er nok av andre vestlige land som begynner å se prisen å betale for billigere varer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pleier stort sett å kjøpe hos Komplett uansett. Dette fordi hvis noe går galt så er komplett utrolig behjelpelige, suveren kundeservice rett og slett. Angående nye nettbutikker er det kun bra at det blir litt konkurranse. Butikker som elkjøp og lefdal kommer aldri til å ta over for komplett, dette fordi komplett har et eget marked som aldri mettes da det hele tiden kommer ny teknologi og komponenter.

Lenke til kommentar

Man går på elkjøp og tilsvarende butikker for å grafse litt på produktene før man går på en nettbutikk som komplett og kjøper varen man likte best til en fornuftig pris. Kort fortalt er det INGEN grunn til å faktisk kjøpe noe hos elkjøp.

 

De som handler der er nettopp "den normale idiot". Med det mener ikke jeg å fornærme de som handler der. Det eneste jeg mener med det er at disse kundene ikke vet spesifikt hva de vil ha,bryr seg lite om pris og misliker eller er usikker på nettbutikker. For den kritiske kunde er derimot elkjøp og tilsvarende butikker et dårlig valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Komplett sjonglerer også med prisene. F.eks. kostet det 3995,- for en Kenwood KM020 kjøkkenmaskin en uke jeg sjekket. Uka etter sjekket jeg igjen, men da var prisen satt opp til 5995,-. Så, på weekend-tilbud samme uke ble den satt ned til 4995,- hvorpå den ble merket med rabattprosenter som så veldig fint ut... hvis man ikke visste at den kostet enda 1000 mindre uka før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var på elkjøp i dag for å kjøpe en nespressomaskin. Kosta 995 i butikk, men 695 i nettbutikken(og komplett), fortalte det i kassa så fikk jeg det med en gang, og uten frakt til 695,-

 

Sjekker man ikke prisene på nettet før man kjøper div forbrukerelektronikk kan man vel regne med å betale noen hundrelapper ekstra hver gang, men folk flest bryr seg vel ikke nok. Tar jo ikke mer enn ca 10 sekunder med mobilen å sjekke uansett

Lenke til kommentar

Savner bredde. Det er nok største grunnen til at jeg ønsker Media Markt velkommen til Norge, selv om det fortsatt ikke er bra nok. Største problemet med elektronikkjedene er at de ikke kan konkurrere på noe som helst annet enn tilgjengelighet og muligheten til å tafse på produktet. Men tro ikke at produktet du kan tafse på nødvendigvis fungerer, eller er riktig konfigurert. Når man tar med nitrist vareutvalg, begrenset lager og elendig service skal det mye til før jeg setter en fot inn på Elkjøp eller tilsvarende (Lefdal er vel fortsatt eid av Elkjøp og derfor overflødig. Expert virkelig ikke nødvendig). Nettbutikkene opplever noen av de samme effektene. Alt for mange nettbutikker har samme eiere (evt får varer fra samme grossist), noe som gjør utvalget og prisene alt for like. Det er ikke gitt at servicen er noe å skyte av, men tilgjengeligheten har blitt ganske bra med pickup points eller andre former for rask levering. Her har Posten en jobb å gjøre. Så ja, jeg ønsker store utenlandske aktører velkommen fordi andre produkter/modeller kan finne veien til norske forbrukere. Og fordi konkurranse er sunt, og det er for lite konkurranse i det norske markedet. Jeg tror likevel Komplett overlever, men er mer usikker på Elkjøp... Expert kan kanskje leve litt på bedre service, men tvil på at de klarer seg særlig lenge.

Lenke til kommentar

Ordet idiot fra gammelt av betyr faktisk normal.

 

Nei, det kommer fra gresk og ble brukt for å kalle de som ikke var så interessert i samfunnet og politkken. De som var litt utenfor og sånt ble kalt for idioter. Så senere ble et brukt for folk som ikke hadde utdanning for de kunne ikke så mye om politikk. Så nå bruker man det for uvitende folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...